چاپ خبــر
به بهانه‌ هفته‌ی ثبت احوال؛

امیرعلی و فاطمه بیشترین اسم‌های انتخابی مردم فریدونشهر

رئیس اداره ثبت احوال فریدونشهر از برنامه‌های ثبت احوال برای توسعه و خدمت‌رسانی هر چه بهتر و رضایت بخش‌تر به «مردم شهرستان فریدونشهر» خبر داد. وی از مردم خواست برای گرفتن کارت ملی هوشمند و شناسنامه‌ی مکانیزه مراجعه کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، به مناسبت هفته‌ی ثبت احوال، حمید رحیمیان، رئیس اداره ثبت احوال فریدونشهر، طی مصاحبه‌ای که با خبرنگار پونه زار داشت به تشریح مسائل روز ثبت احوال پرداخت. رحیمیان از پیشرو بودن اداره ثبت احوال فریدونشهر در عملیاتی کردن طرح کارت ملی هوشمند در استان از 5 ماه پیش خبر داد و با بیان مهم بودن این طرح، آن را اصلی‌ترین مبنای ورود به دولت الکترونیک دانست. وی از حدود 700 درخواست برای صدور کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت تاکنون در این اداره حدود 100 کارت ملی هوشمند برای شهروندان صادر گردیده است. رئیس اداره ثبت احوال فریدونشهر در مورد شناسنامه‌ی مکانیزه هم گفت هم اکنون تمام شناسنامه‌های صادره از این اداره مکانیزه هستند و همه‌ی دارندگان شناسنامه‌های پشت قرمز نیز باید جهت تعویض شناسنامه‌ی خود اقدام کنند.

وی گفت به دلایل خیلی زیاد ثبت ولادت و فوت حتماَ باید در فرجه‌ی قانونی انجام شود که مهلت ثبت ولادت 15 روز و مهلت ثبت فوت 10 روز است و کسانی که طی این مدّت جهت ثبت به اداره ثبت احوال مراجعه نکنند، به عنوان مجرم به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رحیمیان از نقش مهمّ این اداره در بحث مهاجرت، در زمینه‌های کشف آمار مهاجرین، کشف علل مهاجرت‌ها، تعامل با سایر ادارت و ارگان‌ها جهت کنترل مهاجرت و تنظیم خدمات شهری بر اساس تغییر جمعیت  و… سخن گفت و افزود در این باب کارت ملی هوشمند نقش قابل توجّهی دارد و با این کارت می‌توان خدمات دهی به مردم شهرستان را منطقی اداره کرد و به کسانی خدمات ارائه داد که فعالیت‌هایشان در این شهرستان است و نه در جای دیگر؛ که البته این کار قانون مداری و همکاری کامل سایر ادارات و ارگان‌ها را می‌طلبد.

رحیمیان ضمن تبیین موضوع فعالیت اداره ثبت احوال گفت ما با چهار واقعه‌ی اساسی زندگی هر فرد سروکار داریم: ولادت، فوت، ازدواج و طلاق.

جالب توجه است که بیشترین اسم‌های انتخاب شده در سال گذشته توسط مردم فریدونشهر برای دختران فاطمه، زهرا، ریحانه، رها و زینب و برای پسران امیرعلی، امیرعباس، ابوالفضل، محمد و امیرحسین بوده است.

در پایان مصاحبه، رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره امور مالیاتی و اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان جهت تبریک هفته ثبت احوال، در این اداره حضور پیدا کردند.

  1. با تشکر از زحمات جناب آقای رحیمیان و با تبرک بمناسبت هفته ثبت احوال و عرض خدا قوت

  2. ضمن عرض تبریک هفته ثبت احوال به آقای رحیمیان و همکاران زحمتکش او ، از زحمات فراوان او در اداره ثبت احوال صمیمانه تشکر میکنم و امیدوارم موفق وپیروز و سر بلند باشند .

  3. مینا گفت:

    خدایی اسمهای قشنگیم هستن و هیچ وقت از مد نمیوفتن همیشه بوده و خواهد بود. من عاشق اسم امیرعلی هستم حیف که امیر علی زیاده. حالا من اسم پسرمو چی بزارم؟؟؟؟؟

  4. با تشکر فراوان از زحمات جناب اقای رحیمیان وهمکاران محترم ایشان وامید انجام خدمات بیشتر به مردم خوب فریدونشهر

  5. من خواستم اسم دخترما ناتیا( روشنایی) بزارم ولی نزاشتن در نتیجه فاطمه در صدر اسامی میشه اسم اجباری
    یه کتاب جلوم گذاشتن گفتن یا فاطمه یا زهرا یا ریحانه یا رها انتخاب کن شما بودی کدوم را انتخاب میکردی

  6. در ضمن تبریک روز ثبت احوال

  7. با سلام اگه میشه از اولین شناسنامه ای که در فریدونشهر یعنی (آخوره) صادر شده گزارشی تهیه کنید با تشکر

Go to TOP