چاپ خبــر
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان:ق استان

شیوع افزایش سرطان در منطقه شرق اصفهان صحت ندارد/مسئولان از اظهارات غیرکارشناسانه پرهیز کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت:‌ شیوع بیماری سرطان در منطقه شرق اصفهان صحت ندارد و اظهار نظر افراد غیر‌کارشناس سبب انتشار آمار غلط شیوع افزایش شده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از فارس، چندی پیش اخبار‌ غیر‌رسمی از سوی برخی از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها و نیز برخی از مسئولان در خصوص میزان شیوع بیماری سرطان در منطقه شرق اصفهان منتشر شد که نگرانی‌های زیادی برای مردم به خصوص مردم منطقه ورزنه و بن‌رود‌ به همراه داشت.

گزینه‌های مختلفی برای علل و عوامل بیماری سرطان در این منطقه مطرح شد که بر همین اساس ظهر امروز نشست تخصصی در محل فرمانداری اصفهان با حضور فرماندار اصفهان، معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس مرکز بهداشت اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر ورزنه، امام جمعه شهر ورزنه، بخشداران منطقه مربوطه، نماینده سازمان حفاظت محیط زیست، نماینده پایگاه انرژی هسته‌ای و سایر مسئولان برگزار شد که هر کدام از حضار نسبت به این قضیه اظهار نظر و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به شایعه بیماری سرطان در ورزنه اظهار کرد: یک سری از اعداد و ارقامی در خصوص تعداد مبتلایان به بیماری سرطان در منطقه ورزنه در رسانه‌ها منتشر شده که بسیاری از این اعداد و ارقام هیچ صحت علمی ندارد.

حمیدرضا طلوعی افزود: برخی از افراد و یا دستگاه‌های غیرمرتبط در خصوص بیماری سرطان در ورزنه اظهار نظرهای غیرکارشناسی ارائه داده‌اند که باید در خصوص این نظرات غیرکارشناسانه ادعای جرم کرد.

وی با اشاره به اینکه بررسی دانشگاه علوم پزشکی از طریق معاون پژوهشی وزیر بهداشت در مورد میزان شیوع سرطان در این منطقه پیگیری شد، تصریح کرد: متوسط سرطان در کشور ما از جهان کمتر است و پراکندگی اقلیم‌ها و روش زندگی نیز به تفاوت در این نوع بیماری موثر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ادامه داد: البته رشد سرطان در کشور ما بیش از سایر کشورهاست و در همین خصوص نیز متناسب با امکانات پزشکی و درمان پیش می‌رود که در این خصوص به مسئله شیمی درمانی و رادیوتراپی اهمیت و آن را جزو تعهدات خود قبول کرده‌ایم.

وی با اشاره به مباحث کلی پیرامون وضعیت سرطان در کشور گفت: طبق آمارهای رسمی سالانه 100 هزار نفر سرطانی جدید در کشور شناسایی و به آمار سرطانی‌ها افزوده می‌شود.

طلوعی با بیان اینکه در کشور چهار مورد سبب مرگ و میر می‌شود، افزود: بیماری قلبی عروقی، تصادف، سرطان و اختلالات خلقی بیشترین عامل مرگ و میر بوده است.

وی با اشاره به وضعیت سرطان براساس تحقیقات صورت گرفته توسط دو تیم ویژه کارشناسی به صورت منزل به منزل ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد میزان شیوع سرطان در شرق اصفهان نه تنها افزایش که حتی از متوسط کشوری و استانی نیز کمتر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به آمار جمعیتی شهر ورزنه و حوالی آن با جمعیت 11 هزار و 721 نفر و روستاهای آن با جمعیت 14 هزار و 726 نفر تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده از سال 89 تا 9 ماه گذشته سال جاری امسال 81 نفر مبتلا به انواع سرطان شده‌اند.

وی تاکید کرد: میزان شیوع سرطان در ورزنه دارای نسبت 93 در 100 هزار نفر است در حالی‌ که این رقم در سطح کشور 135، در استان اصفهان 161 و در شهرستان اصفهان 175 در یکصد هزار است که البته به صورت کلی در شهر ورزنه این میزان کمتر از میانگین کشوری است.

طلوعی با تاکید به اینکه در این پنج ساله از این تعداد 37 نفر فوت کرده‌اند، افزود: 44 نفر از مبتلایان سرطان هنوز در قید حیات هستند.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز 11 نفر در شهر و هفت نفر در روستا و امسال 14 نفر در شهر و پنج نفر در روستاها فوت کرده‌‌اند.

  1. رضا گفت:

    می‌ترسه دکترا بیکار بشن!

Go to TOP