چاپ خبــر
مدیر جهاد کشاورزی فریدن:

۹۰هزار تن سیب زمینی در فریدن تولید شده است/جای صنایع تبدیلی خالی

نباید منتظر بود تا سرمایه گذاری خارج منطقه برای ایجاد این کارخانه وارد شود بنابراین لازم است مسوولان چاره ای اساسی در این زمینه اتخاذ کنند تا شرایط منطقه بهتر شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از صاحب نیوز، 90 هزار تن سیب زمینی در سال جاری در شهرستان فریدن تولید شده است.
مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: ۱۰هزار تن از این میزان سیب زمینی تولید شده به فروش رسیده و ۱۵ هزار تن هم بعنوان بذر نگهداری می شود.
به گفته وی، ۶۵ هزار تن سیب زمینی نیز به خاطر رکود بازار در انبارهای منطقه باقی مانده و نیاز است در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.
تاجمیری فرماندار فریدن نیز با انتقاد از ضعف نهادهای صنفی و تعاونی بخش کشاورزی اضافه کرد: برای فروش سیب زمینی منطقه و تعیین تکلیف شهرک گلخانه ای که همه زیر ساختهای لازم برای سرمایه گذاری در آن فراهم شده حتی یک سرمایه گذار هم ورود پیدا نکرده و مسئولان امر باید چاره اندیشی کنند.
رئیس شورای اسلامی داران هم با انتقاد از ازطرح احداث کارخانه چیپس و نشاسته گفت: متاسفانه از اول انقلاب تاکنون طرح احداث کارخانه چیپس و نشاسته برای فراوری محصول سیب زمینی منطقه مطرح بوده اما با گذشت بیش از۳۰سال هنوز اتفاقی نیفتاده است.
صالحی تاکید کرد: نباید منتظر بود تا سرمایه گذاری خارج منطقه برای ایجاد این کارخانه وارد شود بنابراین لازم است مسوولان چاره ای اساسی در این زمینه اتخاذ کنند تا شرایط منطقه بهتر شود.

  1. حسن گفت:

    راه چاره‌آش را نماینده گفت: سیب زمینی نولید نکنند!

  2. ای دریغاکه تمامی نمایندگان بعد از انقلاب این منطقه با قول همین صنایع تبدیلی به مجلس راه یافته اندوتا کنون هم درخواب بوده اند به یاد این مردم دلسوز زحمتکش آفتاب خورده بگرییدو این نمایندگان ,,که چگونه جواب خدا را خواهند داد بااین دروغگویی ها ؟ ای وای وای

Go to TOP