چاپ خبــر

12 کشته و 10زخمی در پی تیراندازی در پاریس +تصاویر

در پی تیراندازی در دفتر یک روزنامه در پاریس که ۱۲ کشته و ۱۰ زخمی به دنبال داشت، مقامات فرانسوی سطح تدابیر امنیتی را در کشور افزایش دادند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیراندازی افراد مسلح ناشناس به سمت ساختمان روزنامه «شارلی ابدو» در پاریس تیراندازی کردند.

در همین رابطه خبرگزاری «رویترز» از کشته شدن دست‌کم 10 نفر در جریان تیراندازی به سمت ساختمان روزنامه «شارلی ابدو» در شهر پاریس خبر داد.

براساس گزارش‌های اولیه در این تیراندازی 6 نفر زخمی شدند.شبکه العربیه در خبری فوری از فرار سه فرد مسلح از محل حادثه پس از کشتن 10 نفر خبر داد که یکی از آنها خبرنگار است.

در همین راستا پایگاه خبری «الحدث» گزارش داد: مهاجمان در پاريس، تيربار و خمپاره انداز در اختيار داشتند.

در عین حال شبکه «الحدث» گزارش داد همزمان با تیراندازی در شهر پاریس تدابیر امنیتی در مقابل تعدادی از نهادهای نظامی و دولتی تشدید شد.

خبرنگار العربیه گزارش داد که افراد مسلح بعد از فرار از صحنه حادثه خودرو خود را تغییر داده‌اند. مطبوعات فرانسه اعلام کردند که تروریست‌ها هنگام برگزاری جلسه تحریریه به دفتر روزنامه حمله کرده اند و هنگام حمله، بلافاصله خبرنگاران روزنامه، خبر را در شبکه اجتماعی توییتر قرار دادند.

روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» گزارش کرد ساعاتی قبل از وقوع این حمله، «شارلی ایبدو» کاریکاتوری را در خصوص تکفیری‌های «داعش»» منتشر کرد.

بنابر اعلام شبکه 7  «ای بی سی» مقامات کلانتری اعلام کردند که مظنون این حادثه بعد از تیراندازی به سمت معاونین کلانتر در یک ترافیک جاده‌ای، مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و زخمی شده است.

آخرین اخبار حاکی از این است که 10 نفر از کشته شدگان خبرنگار بوده‌اند که گفته می‌شود  4 نفر  کاریکاتوریست بوده‌اند. پلیس فرانسه مرگ چهار کاریکاتوریست مشهور با نام‌های «چارب»، «کابو»، «ولینسکی» و «تیگنوس» را تایید کرد.

همچنین پلیس پس از یافتن خودرو مهاجمان در یکی از محله‌های پاریس در حال بازرسی آن است.

پلیس فرانسه همچنین اعلام کرد که ۲ تن از مهاجمان افراد خطرناکی هستند که همچنان هم مسلحند. وزارت کشور فرانسه ضمن اعلام اینکه هنوز مهاجمان دستگیر نشده‌اند اعلام کرد که  ازتمامی نیروهای امنیتی برای دستگیری مهاجمان استفاده شده است.

همچنین دفتر ریاست جمهوری فرانسه از جلسه فوق‌العاده «فرانسوا اولاند» پس از تیراندازی در پاریس با هدف بررسی پیامدهای این حاثه خبر داد.

«فرانسوا اولاند» رئيس جمهور فرانسه قرار است پس از بازديد از ساختمان مجله طنز شارلی ابدو در پاريس که در آن تيراندازی رخ داده است در نشست کابينه شرکت کند.

اين جلسه اضطراری در پی تيراندازی افراد مسلح در دفتر هفته نامه فکاهی «شارلی ابدو» برگزار می شود که بر اثر آن 11 نفر کشته شدند.

 واکنش مقامات جهانی

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای حمله مسلحانه افراد ناشناس به دفتر روزنامه شارلی ابدو در پاریس را به شدت محکوم کرد.

شبکه «اسکای نیوز» در خبری اعلام کرد مدیر نشریه «شارلی ابدو» در میان کشته‌شدگان تیراندازی پاریس قرار دارد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و ژان کلود يونکر رئيس کميسيون اروپا چهارشنبه حمله افراد مسلح به ساختمان‌های نشریه فکاهی «شارلی ابدو» پاریس را محکوم کردند.

 

  1. ناصر گفت:

    اگه یه دونه از این تیرها در فریدونشهر شلیک می‌شد فتنه‌گران چه غوغای بین‌المللی به راه می‌انداختند بیا و ببین!!!

Go to TOP