چاپ خبــر

جنجال علی مطهری در مجلس و اعتراض نمایندگان به نطق وی

گفتنی است علی مطهری در نطق امروز خود درباره حصر موسوی،‌ کروبی و زهرا رهنورد به بیان نکاتی پرداخت که تعدادی از نمایندگان در واکنش به این صحبت های مطهری اعتراض کردند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن ابوترابی فرد در نشست علنی امروز (یکشنبه 21 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، بعد از اعتراض نمایندگان نسبت به نطق علی مطهری مبنی تلاش کرد آرامش را به مجلس بازگرداند اما تعدادی از نمایندگان همچنان شعار مرگ بر فتنه گر را سرداده و به سمت جایگاه ناطقان تجمع کردند.

براین اساس نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور کنترل جلسه و برقراری آرامش در صحن علنی مجلس اعلام تنفس کرد و موقتا جلسه علنی متوقف شد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: بر اساس ماده 108 آیین نامه داخلی مجلس برای حفظ آرامش صحن 15 دقیقه تنفس اعلام می کنم و ادامه نطق آقای مطهری را به مصلحت نمی دانم.

گفتنی است علی مطهری نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود درباره حصر موسوی،‌ کروبی و زهرا رهنورد  به بیان نکاتی پرداخت که تعدادی از نمایندگان در واکنش به این صحبت های مطهری  اعتراض کردند.

ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت نمایندگان را دعوت به آرامش کرد و گفت: آقای مطهری شما که در فضای واقعی کشور قرار دارید و می دانید که آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رأفت و رحمت اسلامی و با توجه به مصالح ملی انجام شده و اگر اراده نظام بر رأفت و رحمت نبود قطعا به گونه ای دیگر انجام می شد.

وی ادامه داد: شما وقتی در جریان واقعیت هستید اینگونه احکامی که تصمیم نظام بر انجام آن تعلق گرفته و براساس احکام قطعی شرعی و اختیاراتی که قانون اساسی تبیین فرموده شکل گرفته اینگونه طرح بحث کردن اعتراض عمومی همه نمایندگان را به دنبال دارد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: نمایندگان مجلس هم نمایندگان مردم هستند پس باید این موارد رعایت شود و از جنابعالی انتظار می رود که مصالح ملی و احکام شرعی و قانون اساسی را مدنظر داشته باشید.

علی مطهری در پاسخ به توضیحات ابوترابی فرد با بیان اینکه بهتر بود این صحبت ها بعد از پایان نطق بنده مطرح می شد گفت:‌ ادامه حصر بدون حکم قضایی همچنان خلاف اصول قانون اساسی است و ادامه آن را به زیان انقلاب اسلامی می دانم و معتقدم در این زمینه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور و قوه قضائیه کوتاهی کردند.

وی ادامه داد:‌همه می دانند بنده هیچ تعلقی به آقایان موسوی و کروبی ندارم و در انتخابات 88 به آقای رضایی رأی دادم که در این لحظه تعدادی از نمایندگان با سر دادن شعارهای مرگ بر فتنه گر به نطق مطهری  اعتراض کردند  که  ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور ایجاد آرامش در جلسه بر اساس آیین نامه داخلی مجلس 15 دقیقه اعلام تنفس کرد.

  1. نتاسف شدم برا این نماینده هایی که بلد نیستن جواب حرف را با حرف بدن و جنجال می کنن . اگه قرار باشه هر طیفی بخواد حرف بزنه ، طیف مخالف جنجال به پا کنه ، سنگ رو سنگ بند نمیشه . آقای مطهری حرفایی زدن ، درست یا نادرست ، حرفش نباید قطع بشه و برا حرفا و دلایلش اگه حرف و دلیلی داریم ارائه کنیم و این حرکات آدما به فکر فرو می بره که چرا اینا نمیذارن حرف گفته بشه . مگه از چیزی واهمه دارن .

    • مجهول گفت:

      ظاهرا شما به همه چی شک داری نمایندگان از چی باید واهمه داشته باشن؟؟؟نمی دونم شما با شک و شبهات بی پایانتون احیانا به کلمه ی منطق هم شک دارید یا نه…ولی وقتی علیه امنیت هر کشوری اقدام بشه مجرمین باید محکوم بشن…چرا با خارج کردن این چنین افرادی از حصر باید بهشون اجازه داد هر کاری دلشون میخواد علیه مملکت انجام بدن؟
      اتمام حصر در صورتی باید انجام بشه که عوامل فتنه محکوم بشن و طبق قانون باهاشون برخورد بشه…با جدیت تمام…
      خدای ناکرده اگه یکی از عزیزان ما تو حوادث فتنه ی 88 اتفاقی براش می افتاد نمیدونم به همین راحتی راجع به خروج این فتنه گرها از حصر صحبت می کردیم یا نه….گرچه…..
      آقای مطهری هم اگه رابطه ای با فتنه گرها نداره چه لزومی داره که وقتی رو که باید صرف حل مشکلات مملکت و قانون گذاری انجام بشه صرف چنین موضوعی با حساسیت بالا بکنه؟؟؟!!!!!!!

      • بله شک مقدمه یقینه ، طیفی که اینجوری برخورد میکنن حکایت اون آدمایی هستن که اگه سواره باشن ، پیاده را محکوم می کنن و اگه پیاده باشن سواره را محکوم می کنن مگه در خونه امام حسن نرفتن بد و بیراه گفتن ، مگه تو سخنرانیهای حضرت علی داد و قال نمیکردن ، مگه به پیامبر توهین نمی کردن ، نوع برخورد چجوری بود مگه ابوسفیان کم در حق اصحاب ظلم کرد ، پیراهن عثمان برا چی علم شد برا اینکه یه عده ای قدرت و منابعا به پشتوانه این پیراهن برا خودشون مصادره کنن ، مسائل 88 هم شده پیراهن عثمان که یه عده ای منابع قدرتا براخودشون مصادره کنن و خیلی از نیروهای متخصص و دلسوز را به این بهانه از صحنه خارج کنن غیر از اینه یا منطقی تر از این برات بگم خیلی از مسائل 88 گفته نشده یعنی ما محرم نظام نیستیم همونطور که جزئیات کوی دانشگاه فاش نشد

        • مجهول گفت:

          ماجرای شمع با پروانه تو/ بشنو و معنی گزین ز افسانه تو
          گر چه گفتی نیست سر گفت هست/ هین به بالا پر مپر چون جغد پست
          گفت در شطرنج کین خانهٔ رخست/ گفت خانه از کجاش آمد بدست
          خانه را بخرید یا میراث یافت/ فرخ آنکس کو سوی معنی شتافت
          گفت نحوی زید عمروا قد ضرب/ گفت چونش کرد بی جرمی ادب
          عمرو را جرمش چه بد کان زید خام/ بی گنه او را بزد همچون غلام
          گفت این پیمانهٔ معنی بود/ گندمی بستان که پیمانه‌ست رد
          زید و عمرو از بهر اعرابست و ساز/ گر دروغست آن تو با اعراب ساز
          گفت نی من آن ندانم عمرو را/ زید چون زد بی‌گناه و بی‌خطا
          گفت از ناچار و لاغی بر گشود/ عمرو یک واو فزون دزدیده بود
          زید واقف گشت دزدش را بزد/ چونک از حد برد او را حد سزد
          مثنوی معنوی مولوی-دفتر دوم
          شما چی و چرا و برای چی را اینگونه پاس میداری بد نیست نگاهی به نظر عموم مردم در راهپیمایی با شکوه 9 دی جستجو کنی…خروش ملت را دیدی…نمایندگان مردم همان خروش را در مقابل مطهری نشان دادند.
          این تشبیهی که شما الان رو با زمان پیامبر و اهل بیت می کنی واقعا جای تعجب داره!!!کی با کی؟؟؟!!!
          از قیاسش خنده آمد خلق را/ کو چو خود پنداشت صاحب دلق را
          کار پاکان را قیاس از خود مگیر/ گر چه ماند در نبشتن شیر و شیر
          جمله عالم زین سبب گمراه شد/ کم کسی ز ابدال حق آگاه شد
          همسری با انبیا برداشتند /اولیا را همچو خود پنداشتند
          گفته اینک ما بشر ایشان بشر/ ما و ایشان بستهٔ خوابیم و خور
          این ندانستند ایشان از عمی/ هست فرقی درمیان بی‌منتهی
          هر دو گون زنبور خوردند از محل/ لیک شد زان نیش و زین دیگر عسل
          هر دو گون آهو گیا خوردند و آب/ زین یکی سرگین شد و زان مشک ناب
          هر دو نی خوردند از یک آب‌خور/ این یکی خالی و آن پر از شکر
          صد هزاران این چنین اشباه بین/ فرقشان هفتاد ساله راه بین
          این خورد گردد پلیدی زو جدا/ آن خورد گردد همه نور خدا
          این خورد زاید همه بخل و حسد/ وآن خورد زاید همه نور احد
          …مثنوی معنوی مولوی-دفتر اول
          من موندم تو اون نیروی متخصص و متعهدی که کلی سرمایه ی مملکت رو تو اون اغتشاشات و درگیری ها به باد دادند و کلی هم خسارت وارد کردن به اموال مردم بعد اینا وارد صحنه بشن چی بشه الله اعلم…
          اگر این آقایان جانشان به جان ملت میسوخت هوادارانشان را به سکوت دعوت می کردند و از طریق مراجع قانونی مشکلاتشان را پیگیری می کردند نه با دعوا و انقلاب مخملی!!!!!!!!!

          • تو قسمت دوم و اشعار مولانا که بیخود زور زدین چون بحث در احترامیه که اونا به آزادی بیان داشتند و بحث در مقایسه افراد نیست که اگه باشه هم شماها خیلی به مردم بدهکارید چون با چنین قیاسهایی و خرج کردن از اسلام و امام زمان و قرآن این وضع اعتقادی مردمه برین مساجدا ببینین نسل جوانا هم ببینین و البته اگه میتونید سر از برف بیرون بیارید ما خیلی وقته از این قیاسا خندمون گرفته ولی مصداق خواهش نافهمی انسان نکن را دنبال کردیم تو بحث اولتون هم حکایت مگس مولانا رابخونید حالا که خیلی مثنوی خونید و من نمی نویسم که اطاله کلام نشه و شما بخشنامه های الزام برای شرکت در این برنامه را ندیدید و ترسی که تو خیلیا هست که نیان و بعد شما بشون انگ بزنید که اینام اصحاب فتنن . بحث در اینه که آزادی بیان باید باشه اگه شماها زمان مرگ پیامبر اگه بودین لابد از امیر طلبکار میشدین که چرا در مقابل حرفی که عمر به پیامبر زد غیرتش نگرفت ، نه جانم علی سخن را می شنود و جواب منطقی می دهد شنیدن سخن یک تربیت و احترام به گوینده یک تربیت بالای شیعی که من و شما خیلی باش فاصله داریم مگه ناراحت حرکت کوفیان در کربلا نیستیم که اکثرا با سر و صدا مانع حرف زدن و احتجاج حسین می شدن مام که داریم همون کارا میکنیم و همین روندا امضا می کنیم که اکثریتی نذارن اقلیتی حرفشونا بزنن و این تبعات بدی داره چون همیشه همه تفکرات در اکثریت نمیمونن و طرفدار هیچ کدوم از طیفها هم نیستم که حکایتم همون مغ بچه از مهر بده جام می ام هست بحث من اینه که جواب حرف حرفه مگه مصداق قانونی پیدا کنه که اونم یه قوه اختصاصی برا اینکار هست ( قرار نیست حکومتها ابزاز را برای خودشون توجیه کنن )

  2. وضعیت بلاتکلیف اقایان موسوی و کروبی به نفع هیچ کس نیست اگر واقعا فتنه گر هستند محاکمه شوندوگر نه ادامه حصربه ضرر نظام خواهد بود

  3. برای نمایندگان مجلس جای تاسف است که بجای منطق جنجال به پا میکنندوحاضر نیستندبخاطر منافع خودشان دونفر از حصر نجات پیدا کنند

  4. آخه چه جای تاسفی کدوم ضرر ، بزرگوار این آقایون کم جنایت نکردن اون آدمایی گه تو فتنه کشته شدن پشه نبودن آدم بودن ، محاکمه بشن کمتر از اعدام نیست اگه ام تا الان نظام فقط گفته حصر رافت نظام بوده شمام به جای تاسف برا جواب دادن یا ندادن ببینید طرف داره چی میگه و چطور با انتساب به شهید مطهری جولان میده و با حرفاش دشمن ها را خوشحال میکنه

  5. برادر عزیزجنایت راسوء استفاده کنندگاه و افراد نفوذی کردندنه آنها همین که توی محافل و مجالس صحبت از آنهاست و وضعیت نامشخصی دارند وزن و بچه آنها عذاب میکشند دشمن را خوشحال میکند نه صحبت منطقی و قانونی اگر واقعا قانون قانون باشد نیاز به دلسوزی نیست اگرقابل بخشودگی هستند ببخشند و گر نه در یک دادگاه عادلانه به وضعیتشان رسیدگی کنند

  6. مجهول گفت:

    جناب رهگذر…کمی رعایت ادب هم بد نیست…البته یه پیشنهاد دوستانه بود.
    خوبه که شما بالا نشستید و ترازو بدست میزان عمل من رو می سنجید و از اونجایی که خیلی آدم شناسید میدونید که چطور آدمی هستم و چه ظلمی رو با اسم دین و اسلام و پیغمبر به مردم روا داشتم…خدا منو ببخشه…
    یک من نه از اسلام خرج کردم و و نه از قرآن،و نه می دانم چرا هجومتان را به این سمت بردید در حالی که چندتا بیت از مولوی آوردم و چرا شما اینچنین حرفی رو!!!!تحویل من می دین…
    دو ادعایی از فهم و شعور بالا هم ندارم که در جوابش ارجاعم دادید به مگس مولانا!!!!
    سه اینکه با ادب اسلام شیعی خیلی فاصله داریم رو کاملا قبول دارم…
    اما…حکایت سری که در برفه…
    آزادی بیانی که تو ایران هست بیشتر نباشه کمتر از اون چیزی که خارج از مملکت ایران هست،نیست…
    اون اقلیتی که شما خیلی نگرانید حرفشون روی زمین بمونه یا کسی حرفشونو نشنوه بهشون اجازه ی صحبت داده شد…در برنامه ی زنده ی تلوزیونی متن حاشیه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آقای رضایی صریحا اعلام میکنه که بعد از انتخابات من به این آقایان گفتم که شکایاتتان را از طریق مراجع ذی صلاح دنبال کنید و من شاهد برخورد خوبی از جانب آنان بودم…شما به این نمی گین فرصت صحبت…
    نمیدونم شاید منابع شما خیلی موثق تر باشد و چیزهایی می دانید که ما سرمان توی برف است نمی بینیم و نمی شنویم…که این آقایان اینقدر مظلوم واقع شدند.
    اما چرا به جای صحبت به خیابان ها ریختند؟به اموال عمومی و خصوصی مردم خسارت زدند؟چند نفر را کشتند؟چرا به عاشورای امام حسین بی حرمتی کردند؟
    رضایی ادامه داد که فتنه باعث شد یک جمعیتی از کادر انقلاب کنار رفتند،عده ای از اصلاح‌طلبان که جزو مذهبی‌ها بودند، رد صلاحیت شدند.البته من معترض و منتقد رد صلاحیت آنها نیستم، بلکه می‌گویم اگر فتنه نبود اینها امروز در صحنه فعال بودند. اگر موسوی و کروبی فتنه را جمع می‌کردند امروز دو نیرو از نیروهای مؤثر کشور بودند.
    فتنه ایجاد شکاف کرد…زخمش ترمیم شد اما جای زخم باقیست…دوست عزیز اتحاد وحدت و یگانگی باید حفظ شود به شرطی که همه بر اساس قوانین و ضوابط کشورمان پیش برویم…
    پیامبر و اهل بیت درسته که به آزادی بیان احترام می گذاشتند اما در مقابل جنگ طلبان هم سکوت نمی کردند.
    مختار ثقفی در مدائن را بیاد داری برای حفاظت از جان امام و حفظ وحدت چطوری به درگیری های عرب و عجم خاتمه داد؟؟؟!!!
    حرف جواب حرف و ….

    • حرف جواب حرفا که همون اول گفتم جواب حرف مطهری با حرف بود نه فریاد و تعرض .
      مختارم میذارم به عهده تاریخ تا وضعیتش روشن بشه .
      اینا جنگ طلب نبودن نه اسلحه داشتن نه سازماندهی شده بودن با عنوان اعتراض اومدن قبول کنید حاکمیت هم خوب برخورد نکرد از اونجا که گفتن خس و خاشاکن و از اونطرف مجوز تجمع ندادن و …
      چند نفر کشته شدن اصطلاح کاملتریه و بی حرمتی که اونا کردن با حرمتی که خیلی از ماها قائلیم خیلی فرق نداره خنجرهایی که از پشت به اسلام ناب خورده همیشه کاری تر بوده ( کتب مطهری و شریعتیا در این زمینه بخونید مولوی هم یه قسمت بش پرداخته اونم بد نیست بخونید )
      در بحث آزادی بیان ما اصلا زندانی سیاسی نداریم نه ، به خاطر کتاب و نقاشی آدم نمی کشیم و … و رو سر پیامبرش خاکروبه و شکمبه می ریزن و … ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا .
      مگس مولانا را جریانشا نگرفتین بعدا شد می نویسم براتون .
      بحث طیفی از آقازاده ها و بخشی از مسئولین و نمایندها که داعیه دار اسلامن و با کوخ نشینهای ناکجا ابادها میلیاردها فاصله دارن و به اسم اسلام .
      قیاس مذموم مولانا قیاس کورکورانس نه قیاسی که با آگاهی و تعقل باشه حالا شما زندگی علی خلیفه را با بعضی از مسئولین تازه دست چندم و مردم مفایسه کنید .
      کجاها خلاف ادب بوده تا اصلاحش کنم
      وسئوال از آقای جدیدی اگه این مطالبی که میذاریم منطبق با رسالت رسانتون نیست ادامه ندم .

  7. من موندم چرا خانواده های شهید همت،شهید باکری و شهید بهشتی از این آقا حمایت می کنن.این آقا شده تبل نفاق!!
    پسر نوح با بدان بگشت دیگه جواب گو نیست…باید بگیم خانواده ی نوح!

  8. هموطن گفت:

    وحشی های بی غیرت اگه با بنز میو مد خوب بود اما حیف که پیش مردم غرور شو شکست و با تاکسی اومد اینم جواب مردم به آدم بی ریا واقعا برا اینجور آدما متاسفم

Go to TOP