چاپ خبــر
وزیر دادگستری:

واتس آپ، لاین و تانگو «فیلتر» نمی‌شوند

وزیر دادگستری گفت: مباحثی در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه مطرح است اما فعلا بحث فیلترینگ واتس آپ، لاین و تانگو در دستور کار نیست.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران،  «حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی» صبح امروز در دیدار با سفیر ژاپن و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مباحثی در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه مطرح است اما فعلا بحث فیلترینگ واتس آپ، لاین و تانگو در دستور کار نیست.

وی ادامه داد: ما به مسائل اخلاقی اعتقاد داریم، البته مباحثی که در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه صورت می‌گیرد فعلا منجر به فیلترینگ این سه شبکه اجتماعی نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در ارتباط با تغییر تشکیلات وزارت دادگستری افزود: تغییر تشکیلات جدید به تصویب رسیده و پس از تائید طرح تصویبی آن تا پایان سال وارد مرحله اجرایی خواهیم شد.

وزیر دادگستری با اشاره به آخرین وضعیت لایحه جامع وکالت، گفت: دولت لایحه خود را به مجلس ارسال کرده و قوه قضائیه نظراتی دارد که باید همه نظرات اعمال شود البته این مسئله در هیئت رئیسه مجلس مطرح است و ما منتظر هستیم هیئت رئیسه نظر خود را اعلام کند که نهایتا این لایحه باید در مجلس تصویب شود و دولت و کمیسیون‌ها نظرات خود را ارائه دهند.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و صدور قرار مجرمیت برای سه نفر در این پرونده تصریح کرد: طبق سخنان سخنگوی دستگاه قضا، پیشرفت‌هایی در شناسایی اموال ب. ز صورت گرفته است و در این پرونده برای چند نفر قرار مجرمیت صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در رابطه با اینکه آیا سازمان ثبت نیز به این پرونده وارد شده یا خیر، ادامه داد: بیشتر مشکل ما در شناسایی اموال ب. ز مربوط به بخش خارجی آن است.

وزیر دادگستری در ارتباط با آخرین وضعیت لایحه افزایش اختیارات وزیر دادگستری گفت: این لایحه دیروز به مجمع تشخیص مصلحت رفته و البته آنچه برای ما مهم است، تعیین تکلیف این لایحه است تا وزارت دادگستری جایگاه خود را به طور شفاف پیدا کند.

Go to TOP