چاپ خبــر
تا پایان سال جاری

موزه مردم‌شناسی فریدن راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی فریدن تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از فارس، فریدون اللهیاری، درباره وضعیت میراث فرهنگی شهرستان و جایگاه آن در استان، اظهار کرد: شهرستان فریدن به لحاظ میراث فرهنگی، سابقه و پیشینه باستانی از شهرستان‌های مهم استان اصفهان است.

وی با اشاره به مطالعاتی که در حوزه تاریخی و باستانی شهرستان صورت گرفته است، افزود: قدیمی‌ترین آثار باستانی در این شهرستان قرار دارد، حتی اصفهان باستانی را بیشتر به نام پارتیکنای باستان یا پارتیکان باستانی می‌شناسند که همان فریدن هست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان فریدن را به لحاظ تپه‌ها و آثار باستانی شهرستانی قدیمی دانست و تصریح کرد: شناسایی آثار و میراث فرهنگی در شهرستان فریدن نیاز به کار اساسی دارد و آنچه که به لحاظ آماری از آثار باستانی شهرستان داریم با جایگاهی که شهرستان دارد، هم‌خوانی ندارد.

وی درباره راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی فریدن، ادامه داد: قرار شده که در یکی از قدیمی‌ترین مدارس شهرستان که به میراث فرهنگی اختصاص داده شده موزه مردم‌شناسی شهرستان فریدن تأسیس شود.

اللهیاری بیان کرد: این کار در دست بررسی است و به زودی عملیاتی می‌شود و ما نیز زمینه‌های تجهیز و آماده‌سازی آن را به سرعت فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم این موزه تا پایان سال جاری در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد، خاطر نشان کرد: همچنین در تلاش هستیم این فضا را در جهت آموزش و توسعه صنایع دستی شهرستان نیز در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: در شهرستان فریدن با توجه به ظرفیت‌های انسانی همچنین بحث مشکلات اقتصادی و اشتغالی که وجود دارد، شاید صنایع دستی بتواند جای بسیاری از مسائل بیکاری و شغلی را پر کند و بتواند بخش مهمی از نیروهای جوان را فعال کند.

  1. کاش مسؤلان شهرستانی و استانی نیز همت کنند و شما نیز به عنوان یک رسانه اطلاع رسانی وپیگیری نموده تا در شهرستان فریدونشهر نیز چنین اقدامی صورت گیرد با تشکر

  2. خیلی زحمت نکشین در آینده ای نزدیک کل منطقه فریدن بزرگ تبدیل به موزه میشه

Go to TOP