چاپ خبــر
در هفته شوراهای آموزش و پرورش؛

جلسه شورای آموزش و پرورش فریدونشهر با دو مهمان ویژه

جلسه شورای آموزش و پرورش فریدونشهر ظهر امروز در اداره آموزش و پرورش با حضور امام جمعه، نماینده، فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولان شهر برگزار شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، جلسه آموزش و پرورش فریدونشهر به ریاست غلامرضا یسلیانی، فرماندار فریدونشهر، در حالی که در هفته‌ی شوراهای آموزش و پرورش قرار داریم با حضور حجت الاسلام اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، محمدعلی اسفنانی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت، ابراهیم گوگونانی، شهردار و سایر مسئولین شهرستان ظهر امروز در اداره آموزش و پرورش برگزار شد تا تصمیمات لازم برای بهبود عملکرد مجموعه‌ی آموزش و پرورش اتخاذ شود.

در ابتدا مصطفی حسامی، کارشناس و رابط شوراهای آموزش و پرورش، ضمن قرائت مصوبات جلسه قبل و ارائه گزارشی از فعّالیت‌های هفته‌ی شوراهای آموزش و پرورش، گزارش مدیر آموزش و پرورش و برنامه‌های اداره آموزش و پرورش در دهه فجر را مطرح نمود و خواستار همفکری رئیس و اعضای شورا در این زمینه شد.

سپس بهمن مؤمنی، معاون مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش که در غیاب رئیس اداره دبیری جلسه را به عهده داشت، ضمن ارائه گزارشی از فعّالیت‌های آموزش و پرورش، در مورد جابجایی چند مدرسه در سال آینده خبر داد و گفت در حال حاضر چند مدرسه در حال تخریب داریم که خطرناکترین آنها دبیرستان دخترانه بهشت آیین است و چاره‌ای جز تخلیه کردن این آموزشگاه وجود ندارد؛ لذا در حالی که مدرسه‌ی نوسازی در شهر نداریم باید با راه حلی برای انتقال دانش آموزان به آموزشگاهی دیگر پیدا کنیم.

در این جلسه حجت الاسلام غفاری خواستار عملی شدن مصوبات این جلسه شد و گفت باید کمر همت بست تا مشکلات و معضلات حل بشوند. وی همچنین بر لزوم بازگرداندن ترک تحصیلی‌ها به مدرسه با حل کردن مشکلات و موانع ایشان تأکید کرد.

نماینده مردم در خانه ملت هم ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: در این جلسات باید آنچه که مطلوب مردم، فرهنگیان و دانش آموزان هست را بیان کنیم. وی افزود: در مورد آموزش و پرورش شهرستان فریدونشهر و مشکلات پیرامون این مدیریت و همچنین در مورد معوّقات فرهنگیان چه رسمی و چه بازنشستگان عزیز با وزیر محترم چندین جلسه گرفتیم که در یکی دو مورد آقای علوی نژاد هم بودند و فعلا برای جبران کمبودها مبالغی به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و علاوه بر این موارد وزیر قول‌های دیگری هم داده که إن شاءالله عملی می‌گردد.

تفاهم‌نامه با شهرداری به منظور استفاده از سالن شهرداری برای برگزاری برنامه‌ها، اجرای برنامه‌های دهه فجر مختص فرهنگیان، تهیه جوایز دانش آموزان جهت مسابقات دهه فجر و پیگیری تعمیر و تجهیز مدارس از مصوبات این جلسه بودند.

  1. عده ای از حضرت آیت الله العظمی بهجت – دامت برکاته- تقاضای نصیحتی کرده بودند که حضرت استاد این نصیحت رو کردند:
    بسمه تعالی
    جماعتی هستند كه وعظ و خطابه و سخنرانی را كه مقدمه عملیات مناسبه می‌باشند، با آنها معامله ذی‌المقدمه می‌كنند، كأنه دستور این است كه «بگویند و بشنوند، برای این‌كه بگویند و بشنوند!» و این اشتباه است.
    تعلیم و تعلم، برای عمل، مناسب است و استقلال ندارند. برای تفهیم این مطلب و ترغیب به آن فرموده‌اند: «كونوا دعاة إلی‌الله بغیر ألسنتكم» با عمل بگویید و از عمل یاد بگیرید و عملاً شنوایی داشته باشید.
    بعضی می‌خواهند معلم را تعلیم نمایند، حتی كیفیت تعلیم را از متعلمین یاد بگیرند.
    بعضی «‌التماس دعا‌» دارند، می‌گوییم «‌برای چه؟» درد را بیان می‌كنند، دوا را معرفی می‌كنیم، به جای تشكر و به كار انداختن، باز می‌گویند: «دعا كنید!»
    دور است آنچه می‌گوییم و آنچه می‌خواهند؛ شرطیت دعا را با نفسیت آن مخلوط می‌كنند. ما از عهده تكلیف، خارج نمی‌شویم، بلكه باید از عمل، نتیجه بگیریم و محال است عمل، بی‌نتیجه باشد و نتیجه، از غیر عمل، حاصل شود؛ این طور نباشد:
    پی مصلحت، مجلس آراستند
    نشستند و گفتند و برخاستند!
    تازگی‌ها هم می‌گویند: نشستند و خوردند و برخاستند.

    • ای که هفتاد روز بگذشت در خوابی ، مگر این چند روز دریابی . چرا آن زمان که زمان بهره گیری از این فیوضات بود مردم را فیض ندادید ، حال که دیگر اتوبوس واحد حرکت کرده می خواهی سوار شوی ، تازه صندلی جلو هم می خواهی بنشینی . ضمنا” هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد البته خودم این شعر را این طورش کردم که حضرات بدونند.

  2. یک معلم گفت:

    رئیس دعوت کرده بعد خودش حضور نداشته چه کسی می‌خواهد مصوبات را اجرا کند.
    این جلسات را برای چه می‌گیرند. که هیچ نتیجه‌ای ندارد. بگذارید حداقل مسئولین در محل کار خود برای ارباب رجوع کاری انجام دهند.

  3. بهنام گفت:

    [… و سایر مسئولین شهرستان ظهر امروز در اداره آموزش و پرورش برگزار شد تا تصمیمات لازم برای بهبود عملکرد مجموعه‌ی آموزش و پرورش اتخاذ شود.]
    سوال : چه تصمیماتی برای بهبود عملکرد مجموعه اتخاذ فرمودید؟ البته سوال من از مسولین آموزش و پرورش نیست زیرا می دانم آنها در حوزه کاری خود تلاش می کنند.

  4. دبیر گفت:

    آقای یک معلم بیرون گود نشستی شاخ وشونه می کشی چه می دونی که نتیجه ای نداره علم لدنی خوندی یا علم غیب گرچه می دونم این یک معلم اسم مستعاره و معلمهای با غیرت اینقدر جرات و جسارت دارند که اگر هم انتقادی داشته باشند در خود آموزش و پرورش بیان میکنند و هیچ ابایی هم ندارند دیگر اینکه اگه نمی دونی بدون این جلسات طبق دستورالعمل باید برگزار بشه و اگر می خوای بدونی چه نتایج ارزشمندی داره خصوصا از اول مهر ماه و در زمان آقای علوی نژاد تشریف ببرید اداره آموزش و پرورش و بپرسید،خودت رو تو سوراخ پنهان نکن گرچه در زمان آقای تواضعی هم خود ایشان واقعا دلسوزی خوبی برای مجموعه آموزش و پرورش داشتند .

  5. باتشکرازحضورفرماندارگران قدردرجلسه

Go to TOP