چاپ خبــر

پرتیراژترین کتاب های ۹ ماهه نخست سال

آمار نشر کتاب در ۹ ماه نخست سال جاری نشان می‌دهد که کتاب‌هایی هم‌چون «مفاتیح‌الحیاة»،‌ «من زنده‌ام»‌‌، «بی‌شعوری»‌ و … جزو پرچاپ‌ترین کتاب‌های ۹ ماه نخست سال جاری بوده‌اند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، آمار انتشار کتاب در 9 ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد،  از 48 هزار و 902 عنوان کتاب منتشر شده در این مدت بالغ برهزار و 259 عنوان کتاب عنوان بیش از یکبار به چاپ رسیده‌اند.

در صدر فهرست چاپ مجددهای کتاب در 9 ماهه سال جاری کتاب «من زنده‌ام» قرار دارد،‌ که در مجموع 74 بار به چاپ مجدد رسیده است،‌ چاپ هجدهم تا نود و دوم این کتاب در 9 ماهه سال جاری رخ داده است‌، متوسط شمارگان منتشر شده این کتاب 148 هزار نسخه است.

شاید یکی از دلایل این امر را در کنار فروش موفق کتاب‌، برگزاری مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی»‌با محوریت این کتاب دانست. «من زنده‌ام»‌ خاطرات معصومه آباد از دوران اسارت است که در سال جاری تقریط رهبر انقلاب بر این کتاب نیز رونمایی شد.

رتبه دوم بالاترین چاپ مجدد کتاب بر اساس آمار رسمی خانه کتاب،‌ «مفاتیح‌الحیاة» است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر به شمار می‌رود که در نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه قرآن کریم مورد توجه بسیار مخاطبان و بازدیدکنندگان قرار گرفته است،‌ در مجموع 30 چاپ از این کتاب یعنی از چاپ 146 تا چاپ 175 از ابتدای سال جاری تاکنون منتشر شده است. متوسط شمارگان این کتاب نیز 150 هزار نسخه بوده است.

«بیشعوری» با عنوان فرعی راهنمای عملی شناخت و درمانِ خطرناک ترین بیماری تاریخ بشریت نوشته خاویر کرمنت با ترجمه محمود فرجامی یکی از دیگر عناوین در فهرست بالاترین چاپ مجدد‌های کتاب است که در 9 ماه ابتدایی سال بالغ بر 17 بار تجدید چاپ شده است. این کتاب یکی از آثار پرفروش ماه‌های اخیر نیز به شمار می‌رود.

Go to TOP