چاپ خبــر
رئیس اتاق اصناف:

به ازای هر 27 نفر یک واحد صنفی موجود است/ اتاق اصناف ، مجمع عمومی اصناف شهرستان را تشکیل داد

اتاق اصناف شهرستان فریدونشهر، مجمع عمومی اصناف را با محوریت ارائه گزارش و بودجه بندی سال 94 برگزار کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از خبرگزاری اصناف شهرستان فریدونشهر، حجت اله رحیمی، رئیس اتاق اصناف با ارائه‌ی گزارش یکساله‌ی اتاق اصناف، آغازگر مجمع بود. وی گفت با وجود چالش‌های زیاد در بدو ریاست اصناف، اوّلین هدف ایجاد و تقویت همدلی بین اعضاء اتاق اصناف و اتحادیه‌ها بود که البته با همکاری خود اعضاء این مهم نه تنها حاصل شد بلکه در هشت سال اخیر بی‌سابقه بود و روی همین اصل حقوق کارمندان را اداره کاری نمودیم که البته کارمندان نیز در مقابل پاسخ داده و کارها را به درستی سر و سامان دادند.

رحیمی ضمن تشکر از علی دهقان به خاطر فعالیّت در حوزه‌ی آموزش اصناف، به تعاملات اتاق اصناف با سایر نهادها اشاره کرده و مهمترین این تعاملات را همایش رمضان، همکاری با نیروی انتظامی در هفته پلیس، فرمانداری، یادواره شهدا، حضور فعال در راهپیمایی روز قدس و استقبال از امام جمعه نام برد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ارائه تراز مالی اتاق اصناف مربوط به سال 92 و 93 به کمیسیون نظارت، همچنین ارائه تراز مالی اتحادیه‌ها و پرداخت حق الزحمه آن و بازدید از نمایشگاه فرش دست‌باف با پیشکسوتان فرش و رؤسای اتحادیه در محلّ دائمی نمایشگاه‌های اصفهان را از عملکردهای اتاق اصناف برشمرد.

وی ضمن تشکر از اتحادیه‌های مصالح و مشاورین املاک، قصابان و پارچه و پوشاک خصوصاً و از سایر اتحادیه‌ها عموماً خواستار تلاش بیشتر آن‌ها شد.

DSC00220 - Copy

وی در ادامه به مشکلات مهمّ اصناف اشاره کرد و چنین گفت: با توجّه به این که این روزها اصناف شهرستان روزگار خوبی ندارد قوانین نیز باعث شده بیش از همه، شهرستان‌های کوچک متضرر شوند و تاکنون صاحب نظران نتوانسته‌اند قوانین متناسب و درستی ارائه دهند. به طور مثال در سال 1350 به ازای هر 170 نفر یک واحد صنفی بوده و اکنون به ازای هر 27 نفر یک واحد صنفی موجود است در حالی که استاندارد جهانی آن به ازای هر 300 نفر یک واحد صنفی است.

رحیمی دیگر مشکلات اصناف را نبود بازار و بازارچه در شهر، شرایط و بافت بد بازار فعلی شهر، بالا بودن کرایه‌ها و نبود نظارت بر این امر که منجر به ریزش کاسبین شده است، دانست و عاجزانه از تمام دلسوزان درخواست کرد: جابجایی‌ها به این خیابان را قبول نکنیم و سقف‌ها را ببندیم و به فکر یک نقطه و محل جهت ایجاد بازار با همکاری شهرداری باشیم.

سپس نویت به بازاریان رسید تا مشکلات و مسائل خود را چنین بیان کنند:

  •  عدم رضایت از مکان فعلی اتاق اصناف که در شأن اتاق اصناف نیست
  • عدم رعایت حریم کسبه و تعامل بیش از حدّ اتاق اصناف با آنان
  • فکّ پلمپ بدون هماهنگی با اتحادیه‌ها
  • ایجاد شعبه اتاق اصناف در شهر برف انبار

پس از جمع‌بندی صحبت‌ها هر اتحادیه با مشورت اعضای خود بودجه سال 94 خود را تنظیم کردند.

DSC00241 - Copy

جلسه با صرف شام به پایان رسید.

گفتنی است پل ارتباطی با اتاق اصناف شهرستان فریدونشهر www.asnaf-fer.ir است.

  1. اقای رحیمی چند درصد کاسب ها فریدونشهر دو شغله هستند ?
    ایا این عدالت است که اقا یا خانم کارمند تا دستش به دهن رسید فورایک مغازه باز می کنند
    پس تکلیف جوانان بیکار بی پول چه می شود

  2. باسلام ریاست محترم اطاق اصناف باسلام
    لطف کنید به فروشندگان مصالح ساختمانی که باید دفتر آنها در شهر و انبار مصالح ساختمانی خارج از شهر باشد متذکر شوید چون مصالح فروشان فقط کنار فروشندگان مواد غذایی مبادرت به فروش سیمان و گچ و غیره میکنند مثل خیابان ولی عصر کنار لبنیاتی و نانوایی -روبروی فرمانداری کنار کبابی -یوسف آباد کنار نانوایی -وحدت آباد کنار شیرینی پذی این یعنی رعایت کامل مقررات بهذاشتی وتحویل مصالح ساختمانی درب منزل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جواب بدهید. متشکرم

Go to TOP