چاپ خبــر
حاجی بابایی:

کاهش بارش باران و برف زمستانی بلند مدت در اصفهان

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان با اشاره به کاهش بارش باران و برف زمستانی نسبت به درازمدت گفت: به دلیل کاهش برف طی ۷ سال گذشته در مناطقی، کماکان شرایط خشکسالی بر منابع استان قابل توجه است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مهر، نوید حاج بابایی در ارتباط  با وضعیت خشکسالی اصفهان و پیش بینی بارش ها در فصل زمستان اظهار داشت: بررسی آماری میزان بارش از ابتدای سال زراعی تاکنون بیانگر کاهش بارش در اکثر نقاط استان بوده است به طوری که این کاهش در نواحی شمالی استان محسوس است.

وی افزود: البته در مناطق غرب استان و سرچشمه های آب زاینده رود میزان بارش به میزان طبیعی بلندمدت بوده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به نکاتی در این ارتباط بیان داشت: میزان بارش های دریافتی از لحاظ زمانی و مکانی به صورت نامناسبی در سطح استان دریافت شده و همچنین شرایط کاهش پوشش برف نسبت به مقدار بلندمدت و سال گذشته در نواحی غربی استان قابل توجه است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش برف طی ۷ سال گذشته در مناطق بالادست و غرب استان و همچنین برداشت های بی رویه از منابع استان کماکان شرایط خشکسالی بر منابع استان قابل توجه است.

حاجی بابایی درباره وضعیت بارش در ماه های آینده ابراز داشت: به دلیل پیش بینی کاهش بارش در زمستان جاری و کاهش پوشش برف شرایط روان‌آب مناسبی برای زاینده رود طی ماه های آینده انتظار نمی رود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: بر این اساس مدیریت مستمر بر منابع آبی و صرفه جویی بهینه در مصرف آب در تمام بخش ها لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه سردی دمای هوا در سال جاری و پوشش برف و باران نسبت به سال گذشته کم شده است، اضافه کرد: با توجه به پیش بینی ها تا پایان سال زراعی جاری، بارش های امسال به اندازه ای نیست که جبران کننده خشکسالی در سطح استان باشد.

  1. بهنام گفت:

    عدالت در پراکندگی باران متاثر از عدالت مسئولین مومن و عدالت گستر استان است. که شب و روز خود را در خدمت مردم خصوصا محروم نکه داشته شده‌ها و فراموش شده‌ها لحظه‌ای آسایش ندارند! خصوصا مسئولین عدالت گستر آب منطقه‌ای و سازمان عمران زاینده رود خادم محرومان و مستضعفان.

  2. مجهول گفت:

    از اونجایی که تر و خشک با هم می سوزه، بد نیست “مسئولین اصفهانی” یه نگاهی به ظلمهای بی پایانشون در حق شهرستانهای محروم بندازند و یه نگاه هم به زاینده رودی که هر ساله خشک تر و خشکتر میشه و یکمی این چرتکشون رو به کار بندازن که چقدر چاپیدند از شهرستانهای محروم…یه مقدار انصاف به خرج بدن و بجای ظلم،یکمی به مردم شهرستانهای اصفهان خدمت کنند شاید از این خشکسالی تلخ و دردناک نجات پیدا کنیم هممون….

  3. با دیدن زاینده رود خشک دل خیلی از مردم شهرستانهای محروم غربی شاد میشه . ببینید چی کار کردید با این مردم !!!!!

  4. برادران عزیز:مسئولین محترم استان ،استاندار،معاونین محترم،مدیران کل، نمایندگان محترم استان وهمه دست اندرکاران عزیز به قیامت بیاندیشیدوبدانید درروزقیامت باید جوابی برای باریتعالی داشته باشید استان اصفهان فقط شهراصفهان نیست ،فریدونشهر،چادگان ،بویین، سمیرم،خور،جرقویه،فریدن،دهاقان و….هم جزواستان اصفهان است به کی بگم دوپسرلیسانس خدمت کرده بیکار دارم. بازنشسته ای که خرج خود راندارد.

Go to TOP