چاپ خبــر
در آستانه سفر روحانی به اصفهان صورت گرفت:

نامه سرگشاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان به رئیس جمهور درباره اخراج اساتید ارزشی این دانشگاه

سوال بنده اینجاست که آقایان بر اساس کدام ملاک از این اقدام غیر قانونی و غیر اخلاقی و غیر شرعی حمایت می کنند؟! با وجود طرح سوال از مسئولین، متاسفانه آقایان قادر به پاسخگویی نیستند!

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در آستانه سفر دکتر روحانی به اصفهان در نامه سرگشاده ای به رئیس جمهور درباره اخراج اساتید ارزشی این دانشگاه  نکاتی را مطرح کرد.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

هوالعادل

خدمت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب حجت الاسلام والمسلمین  دکتر روحانی

سلام علیکم

ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر، با توجه به سفر حضرتعالی به استان اصفهان فرصت را مغتنم شمرده تا وقایع تلخی که در دانشگاه کاشان در حال وقوع است خدمتتان بازگو نمایم. البته پیشاپیش عذرخواهی بنده را بپذیرید چرا که شاید مطالب خاطر حضرتعالی را آزرده کند اما استدعا دارم همچون گذشته این نقد را هم با آن صبر جمیلتان تحمل فرموده انشاا… در پی تدبیری برای آن برآیید .

چندی پیش اقداماتی در دانشگاه کاشان شروع شد که حاکی از عقده گشایی عده¬ای بود که با زیر پا گذاشتن قانون و اخلاق اقدام به اخراج تعدادی از اساتید مجرب و ارزشی دانشگاه نمودند. بر همگان با هر طیف فکری و هر مسلکی این یقین حاصل شده است که این افعال برگرفته از تفکر افراد رادیکال و تندرو دانشگاه در جهت برآورده کردن منافع سیاسی آتی خود و برای حذف جناح مقابل و منتقد می باشد، که اقدامات شتاب زده گروه حذف دانشگاه کاشان نیز سندی بر این مدعا است.

اما متاسفانه با وجود ارائه مدارک معتبر در رسانه ها از سوی عده ای که با دانستن گوشه ای از آنها ، حقایق همچون روز روشن می شود و با وجود خبردار شدن مسئولان وزارت علوم از این اقدامات غیر اصولی، آقایان آن را قانونی دانسته و در پی حمایت از آن، هیچ برخوردی با آنان صورت نپذیرفته است.

سوال بنده اینجاست که آقایان بر اساس کدام ملاک از این اقدام غیر قانونی و غیر اخلاقی و غیر شرعی حمایت می کنند؟! با وجود طرح سوال از مسئولین، متاسفانه آقایان قادر به پاسخگویی نیستند!

مگر شما بارها نگفته اید با ستاره دار شدن افراد در دانشگاهها مخالفید؟! امروز وزارت خانه شما در حال ستاره دار کردن و حذف افراد است آن هم نه ستاره دارکردن عده¬ای که به بهانه آزادی بیان به نظام و انقلاب و ارزش ها توهین می کنند، بلکه ستاره دار کردن و حذف اساتیدی و کارمندانی که سرمایه های علمی و ارزشی کشور می باشند.

فضای امروز دانشگاه کاشان چه در محیط علمی و چه در محیط کارمندی و به فراخور آن در محیط دانشجویی به سوی ناامیدی در حرکت است. نکند حمایت مسئولان وزارت علوم از آقایان سبب ترویج این بی اخلاقی ها در سایر دانشگاه¬های کشور شود.

از شما خواستارم تا به شعار تدبیر و امید دولت عمل کنید و با تدبیر خود نگذارید فعالیت افراطیون باعث ایجاد ناامیدی در دانشگاه های کشور شود.

در انتهای عرایضم از شما درخواست می کنم که حداقل به مسئولان وزارت علوم بفرمایید همچون مسئولان وزارت خارجه راه سازش و مصالحه را در پیش بگیرند آن هم نه با آن شدت، بلکه ذره ای از آن دریا برای خاموش کردن این شعله ها کافی است.

Go to TOP