چاپ خبــر
علی یونسی:

هیچ کس حق ندارد بگوید ما آری امّا دیگران نه! نه خدا چنین حقی داده، نه انقلاب و نه قانون!

همزمان با سفر رییس جمهور در اصفهان، علی یونسی ، دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، به فریدونشهر آمد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، ساعت 17:30 امروز با یک ساعت و نیم تأخیر، خودروی خارجی علی یونسی ، دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در گلستان شهدای فریدونشهر حاضر شد تا سفر 2 ساعته‌ی یونسی با ادای احترام به شهدای فریدونشهر آغاز شود.

IMG_7072

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی سپس به سالن اجتماعات فرمانداری فریدونشهر رفت تا در جلسه‌ای که با عنوان شورای اداری شهرستان نامگذاری شده بود شرکت کند.

IMG_7094

در ابتدای جلسه غلامرضا یسلیانی، فرماندار فریدونشهر، به معرفی شهرستان پرداخت و از شرایط اقلیمی شهرستان، پراکندگی جمعیت و زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف شهرستان سخن گفت. وی به جمله‌ی حجت الاسلام علی اکبر هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست جمهوری خود در مورد فریدونشهر اشاره کرد که «مردم دنیا باید از زندگی مسالمت آمیز مردم فریدونشهر عبرت بگیرند» و جمله‌ی محمّد خاتمی در سفرش به فریدونشهر را متذکر شد که «فریدونشهر را به دو چیز می‌شناسیم: تعداد تحصیل کرده‌های فراوان و طبیعت زیبا». یسلیانی 97% احساس امنیت مردم فریدونشهر، 96% حضور در انتخابات، یک میلیارد و دویست میلیون متر مکعب ریزش نزولات جوی، هوای خوب و ظرفیت‌های بالای گردشگری را از خصوصیات فریدونشهر دانست و بیکاری بالای 20%، مهاجرت بالا، کمبود پزشک، نبود آب لوله کشی و جاده برای روستاها، عدم تخصیص وام برای خوداشتغالی جوانان و مخصوصاً عشایر را از مشکلات شهرستان دانست. فرماندار فریدونشهر اظهار داشت اگر استان نگاه ویژه به شهرستان داشته باشد خیلی از مشکلات خود استان حل خواهد شد.

IMG_7112

بعد از توضیحات فرماندار، یونسی پشت تریبون قرار گرفت تا سخنرانی خو‌د را با این سخن که مبدأ همه‌ی مردم یکی بوده است و کسی یا حزبی یا قومی بر دیگری فضیلتی ندارد آغاز کند و ادامه دهد چون این اختلاف را خودمان انتخاب نکرده‌ایم برتری نسبت به دیگران نداریم و افتخارآمیز ارزش‌هایی است که خود انتخاب کرده و به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به پنج قوم مختلف ساکن در شهرستان فریدونشهر، این را یک فرصت برای توسعه کشور دانست و ضمن ذخایر کشور دانستن این اقوام، اختلاف آن‌ها را از آیات الهی دانست و گفت چرا نباید از این فرصت‌ها استفاده کنیم؟

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، اقوام لر، ترک، گرج و ارمنی را جزء قوم فارس دانست و گفت هیچ کس حق ندارد بگوید ما آری امّا دیگران نه! نه خدا چنین حقی داده، نه انقلاب و نه قانون. و اگر کسانی غیر از این فکر می‌کنند بیمارند، مریضند و یا اشتباه می‌کنند.

IMG_7110

وی گفت «امنیت کشور به خاطر وحدتی است که داریم و در سایه وحدت می‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم. اگر خدای نکرده مثل افغانستان و عراق بشویم هر چه داریم از دست می‌دهیم.»

یونسی با بیان این که «هر کس در هر لباسی، در هر زبانی، در هر مقامی و جایگاهی مردم را به تفرقه دعوت کند، دشمن مردم است، دشمن رهبری است و دشمن انقلاب است. او دشمن اصلی است.» گفت عده‌ای به جای این که فلش دشمنی را به سمت اسرائیل و امریکا ببرند به اقوام مختلف داخلی اشاره می‌کنند و می‌گویند فلان قوم خطر است. این‌ها اشخاص بدبینی هستند که اگر چنانچه در مصدر کار قرار بگیرند مرتب ردّ صلاحیت می‌کنند؛ اگر بخواهند به کسی شغل دهند می‌گویند اصلاً نمی‌شود؛ اگر بخواهند مجوز دهند اجازه نمی‌دهند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، بارش بالای رحمت الهی در فریدونشهر را به خاطر وحدت و رحم مردم نسبت به یکدیگر دانست و گفت اگر مردم به یکدیگر رحم کنند خدا هم به ایشان رحم خواهد کرد.

یونسی در سخنان پایانی خود ضمن اشاره به عده‌ای که می‌خواهند مردم را مأیوس کنند گفت دولت به حمایت مردم احتیاج دارد و از مردم خواست ضمن حمایت برای دولت دعا کنند.

  1. بهنام گفت:

    این ها را جناب فرماندار پاسخ دهد:
    1- همه شهرستانهای استان طرح هایی برای افتتاح داشتند که عموما بوسیله وزرا افتتاح شدند . شما چرا هیچ چیزی برای افتتاح و یا کلنگ زنی نداشتید؟ صرف سخنرانی آقای یونسی چه باری را از دوش مردم برداشت؟
    2- چرا این سخنرانی در یک مکان عمومی مانند مسجد جامع انجام نشد تا همه مردم بتوانند حضور داشته باشند ؟چرا باید یک شهوند عادی برای ورود به سالن فرمانداری به جند مامور دون پایه التماس کند و آنها هم راهش ندهند؟ آقای فرماندار ،کرامت شهروندانتان را چرا حفظ نمی کنید؟
    3- من نام تعدادی از مسولین شهرم را (آقایان عکس) گذاشته ام . زیرا هر روز خدا در جلسه ایی نشسته اند و پونه زار و نمایندگی صدا و سیما هم عکس و تصویرشان را برای ما مردم پخش می کنند . آقای فرماندار آیا هدف از این جلسه ، جلسه دیدار با آقایان عکس بود یا عموم مردم؟

  2. باسلام.من درجلسه سخنرانی آقای یونسی حضورداشتم.بازوردعوت نامه وبحث بامامورین تونستم که واردجلسه بشم.هزارتاسوال وجواب شدم وخیلی ازمردم هم بیرون بودندپشت درب فرمانداری که اجازه حضوربهشون نمیدادند.آقای یونسی حدودیک ساعت سخنرانی کردویعدش رفت دراتاق فرماندار.هیچ طرح عمرانی ویاطرح غیرعمرانی برای افتتاح نداشتند.فقط کمی سخنرانی پیرامون مسایل مختلف وتمام.من فقط اینومیدونم که فریدونشهرواقعامظلومه.ینی هیچی برای فریدونشهرنداشتند!هیچ ایده ای،هیچ نویدی،هیچ پروژه ای،هیچ دستورالعملی!مثلاسالگردپیروزی انقلابه!بنظرم بایدقدرنماینده محترم مجلسمون آقای اسفنانی روداشته باشیم چون ایشون واقعابرای فریدونشهردلسوزهستند.هردفعه که درجلسه سخنرانی تشریف میارندیک نویدیابشارتی برای فریدونشهردارند.اگرنمایند های قبلی ماهم مثل آقای اسفنانی بودندالان خیلی ازمشکلاتمون حل شده بود!

    • اقای قدر شناس اقای اسفنانی بفرمایید طرح عمرانی که شما گلایه دارید نبوده افتتاح شود را چه کسی باید مسبب باشد *. جاده دوراهی که هفتاد در صد پیشرفت را سه سال پیش کرده بود لااقل به اتمام میرساند تا بگویم در طول این سه سال کاری انجام گرفته … جمع کنید این حرفها را عمو……..

  3. باسلام خدمت همه دوستان .سخنرانی دکتر یونسی بسیار موثربود لطفا فرمایشاتشون راکارشناسان نقد بفرمایند .ایشان مواردی رامطرح کردند که ریشه همه مشکلات شهرستان در40سال اخیر بوده است.البته شخصیتی همچون اقای یونسی طبعا فرمایشاتشون سطح بالاست .ان کسی که باید متوجه میشد شدند.دوستان سطحی محور نباشند قبلا طرحهای بزرگی هم مطرح شد وهم کلنگ زنی یکیش پتروشیمی خداراشکر همه مشغول شدیم .پس کمی باتامل صحبتها بررسی شود .بنده به جرات میگم سفر خوبی بود

  4. دوستان ! نیازی به حضور شما و من در جلسات نیست الحمد لله مسئولینی در رده ی شهرستان و استان داریم که به جای همه ما تصمیم بگیرند . همانطور که قبلا در مورد آب تصمیم گرفتند. . . . . .

  5. افسوس ، گفت:

    به نظر من دروه اتحاد و وحدت مردم شهرستان فريدونشهر توسط تعدادي افراد فرصت طلب و خود خواه به پايان رسيده و آثار آن را با مراجعه به روستاهاي اطراف و وضعيت معيشتي مردم شهرستان مي توانيد جويا شويد!؟ .بله !يك مقطع كوتاهي مسولين فريدونشهر فارق از نگاههاي قومي و قبيله اي بلكه صرفا اعتقادي و محلي خوب كار كردند و حاصل آن حمايت همه اقوام شهرستان از آقاي اسفناني و انتخاب ايشان به عنوان نماينده مردم منطقه در مجلس شوراي اسلامي مي باشد . ولي حالا آقاي يونسي براي اتحاد اقوام به اين شهرستان مي آيند!؟ كساني كه در پشت صحنه عامل تفرقه و پشت تريبون از وحدت حرف مي زنند ! خوشبختانه مردم خوب آنها را مي شناسند . شما نگاه كنيد!؟ در سميريم هم اقوام مختلفند ، چرا آنجا طرحهايي براي افتتاح بود و وزير بهداشت آنجا بود ولي فريدونشهر چي !؟ مسولين شهرستان چي براي افتتاح داشتند ؟ همان طرحهاي پارسالي ! البته مسولين ما هم طرح هاي خوبي براي افتتاح داشتند ! دشتشان درد نكند ! * * * شهرستان را آلوده كردند ! * به خدا قسم اين را جدي مي گويم .!

  6. یه سوال از آقای یونسی پرسیدند که چرا به این منطقه رسیدگی نمی کنید و ایشان در جواب گفتند شما گرجیها بهترین آب و هوا و بهترین ….. را دارید آیا این گفته درست است

  7. Mina گفت:

    حالا ریشه ی مشکلات مشخص شد قراره مثل اون مشکلات اقتصادی ای که صد روز اول روی کار اومدن دولت حل شد حل بشه؟؟؟!!!!!
    یعنی کارشناسان و مسئولین شهرستان ما اینقدر نسبت به ریشه ی مشکلات شهرستان کم آگاه بودن و آقای یونسی اومدن آگاهمون کردن؟؟؟؟؟
    زبون سطح بالا یعنی زبون قشر مرفه و بی درد؟؟؟!!!
    جناب این پتروشیمی که شما هدف قرار دادی ظاهرا شخصی که میخواسته سرمایه گذاری کنه پشیمون شده…چراشو نمیدونم شاید همون قشر سطح بالایی که باید میفهمیدن فهمیدن…
    هر دولت بالاخره یه عده موافق داره و یه عده مخالف…
    حالا منتظر مینشینیم ببینیم دستاوردی این سفر به فریدونشهر چه خواهد بود…
    صرفا جهت اطلاع بود….والا….

  8. روح الله گفت:

    به نظر بنده اهم مشکلات در خصوص فرایند مدیریت شهرستان به قرار ذیل می باشد
    1-درک نادرست کنشگران سیاسی نسبت به جایگاه واقعی خود این افراد بجای اینکه از اورده وظرفیت سیاسی در جهت توسعه شهرستان استفاده ببرند این توهم را القا می کنند که واسط بین مردم ونظام می باشند و والبته با این توهم ضمن اینکه مردم را رنجور می کنند خود نفع می برند برای همین به بالا هم مدام اصرار دارند که حکم دشتبانی دولت ونظام را بگیرند و این مسله را هنوز متوجه نشدند که این مملکت نیاز به عناصر حقیقی و حقوقی برای توسعه در مناطق دارد و نیازی به مبصر و دشتبان ندارد نیازی به نوچه هم ندارد
    2- جایکاه فرهنگ و بخصوص خرده فرهنگ ها توسط عناصری نااهل از مسیر خود بعنوان میراث ناملموس ملی منحرف شده است و نگاهی کاملا ابزارگرایانه و فرصت طلبانه بر ان حاکم است
    3- فرایند مدیریت شهرستان بر مدار شایسته سالاری و مدیریت در خدمت توسعه شهرستان نیست قبلا فرایند گردش نخبگان مانند سایر نقاط کشور بر مدار سیاسی بود که محاسن ومعایبی داشت امروز ساختار مدیریت بر * اشتباه ترین روشهاست مثل اینکه بگوییم برای انتخاب تیم ملی فوتبال دو نفر از اصفهان سه نفر از تهران یک نفر از کردستان برای رضایت خاطر بلوچ ها یک نفر هم از سیستان ترجیحا از چابهار ان هم از برادران چپی یا راستی یا از فلان فامیل فردا تشریف بیاورند برای عزیمت به جام جهانی فوتبال انوقت خواهید دید چه فوتبالی ارایه خواهند داد البته کار عادلانه ای است چون خیلی از مسایل را بجز مسایل فنی رعایت کرده ایم شما سری به ادارات بزنید تا ببیند اقایانی که نه بر اساس ضوابط فنی وکارشناسی انتخاب شده اند چقدر به توسعه واشتغال واین مباحث توجه دارند چقدر به مسایل صنفی این شهرستان حساسند نشسته اند و برای توجیه حضور غیر فنی خود مدام از فرهنگ و دین و همه ارزشها برای خود مایه می گزارند و مدام شرایط را نامناسب جاوه می دهند و خود را البته ستو ن فقرات اتصال این محیط ناهمگون می دانند و برای اثبات این مدعا مدام مسایل و مشکلات تامینی ناموجود را در ذهن توهم می فرمایند و به عنوان مبصر کلاس به بالا انتقال می دهند
    4-مدیریت کلان استان بخاطر طمعی که به اب این شهرستان دارد به این شهرستان نه بعنوان عضودر حال توسعه استان بلکه به ان به عنوان یک مستعمره نگاه می کند و برای ایکه خسارات وارده را جبران نکند و در پروژه های انتقال اب قوانین و مسایل زیست محیطی را رعایت نکند از این شرایط رشد نایافته و غیر پایدار شهرستان بدش نمی اید به هر حال قرار نیست اینجا مطالبه و یا احقاق حقی مطرح شود و طبیعتا از مدیریتی که مسایل و مباحث توسعه را مد نطر داشته باشند زیاد پر وبال نمی دهند
    5- حال در این شرایط ناگوار به نطر بنده اقای یونسی بخاطر سوابق و تجربه کافی و ذهن تیزبین حداقل اگر در جهت اصلاح این مسایل نیامده بودولی بخوبی مسایل را درک نموده بود و بخوبی انها را بازکو نمودند شاید سخن ایشان این پیام را برای ما داشت که دولت را ازاینگونه حرکات مبتذل و ابتدایی مبرا نمود وسیاست نظام ودولت متبوعش را در این مسایل بازگو نمود تا اقایان به نام دولت سلیقه های غیر قانونی و ناصحیح را جا نزنند
    6- انطور که من شنیدم اصلا کسی از مدیران محلی مطالبه ویا مشکلات عمده را برای نماینده دولت بازگو نکرد تازه شنیدم گفته شده ما می توانیم مشکل اب اصفهان را حل کنیم برادران عزیز شما تمام مزارع اطراف شهرتان خسارت دیده قنوات بخاطر حفر تونل خشکیده شهرداری با تانکر به درختان اب میدهد کلوخ های گرامی نشته اید برای کوه هیمالیا گریه می کنید انوقت اقای یونسی چکار کند عات این مسله را هم در بالا گفتم فرایند مدیریت و کنشگری اجتماعی و سیاسی در خدمت توسعه نیست و حتی تلاش در خفه کردن اندک میراث فرهنگی یادگار پدرانمان است اندک حساسیت هم به محیط زیست وکشاورزی و اشتغال از بین رفته ما ندارد

Go to TOP