چاپ خبــر
اسفنانی نماینده:

مهمترین خواسته‌ای که مطرح کرده‌ایم راه آهن اصفهان به ازنا است

نماینده مردم فریدن ، فریدونشهر چادگان و بویین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به 8 هزار واحد صنعتی در اصفهان، گفت: وسعت یک پالایشگاه در اصفهان به اندازه نیمی از شهرستان فریدن است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از فارس، محمدعلی اسفنانی چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در دوران گذشته ما فریدنی بسیار آباد داشتیم و توان این را داریم که به آن جایگاه بازگردیم که هنر مسئولان و عنایت هم‌استانی‌ها و دولت را می‌طلبد که ما به آن جایگاهی که باید برسیم. وی با اشاره به 8 هزار واحد صنعتی در اصفهان، افزود: وسعت یک پالایشگاه در اصفهان به اندازه نیمی از شهرستان فریدن است و فریدن هنوز متأسفانه در بحث صنعت گرفتار مشکلاتی است. نماینده مردم فریدن ، فریدونشهر، چادگان و بویین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت نابسمان محصول سیب‌زمینی در این منطقه تصریح کرد: ده‌ها نامه در این خصوص مکاتبه شده‌ است، در شهریور سال جاری که هنوز این محصول برداشت نشده بود، نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی نوشته و گفتم اتفاقات افتاده خبر از افت این محصول را می‌دهد لذا به فکر صادرات این محصول باشید. وی در خصوص اشتغال این شهرستان خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال همان مشکلی که در استان داریم، در شهرستان نیز شاهدیم یعنی آثار بازتاب آن نگرش غلط را در منطقه می‌بینیم. اسفنانی به وجود نیترات در آب شرب شهرستان نیز اشاره و عنوان کرد: استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی، برداشت بی‌رویه آب و صدور مجوزهای بی‌مبنا سبب شده که منابع زیرزمینی آب کاهش پیدا کرده، نیترات آب افزایش و مشکل آب در مرکز شهرستان را شاهد باشیم که این مسئله را به صورت جدی پیگیری کرده‌ایم. وی در بحث راه‌آهن اصفهان به ازنا بیان کرد: اعتبار و ردیف ملی تحت عنوان راه‌آهن اصفهان- داران- ازنا در بودجه هفت ساله تعیین شده که با پیگیری صورت گرفته سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز و 25 کیلومتر آن اجرا شده است. نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین‌میاندشت در مجلس اضافه کرد: امسال مهم‌ترین خواسته‌ای که مطرح کردیم و بر آن اصرار داریم اجرای همین طرح است.

  1. سلام
    یکی از نمایندگان مجلس دوره های قبل با وعده کارخانه سیب زمینی فریدن چهار بار از مردم رای گرفت.
    عزیزان! به تمام مقدسات عالم قسم ،تعداد زیادی خانواده در داران با گرسنگی دست وپنجه نرم می کنند و در تامین هزینه قبض آب و برق و گاز درمانده اند…
    نه صنعت داریم ،نه کشاورزی و نه گردشگری نه چشم انداز مناسب برای اشتغال….
    کارمندهایمان و روسایمان ساکن در شهر نیستند…
    چه کسی گفته خط آهن مطلقا پیشرفت می آورد؟!
    مثلا بادرود در شهرستان نطنز پس از 40سال داشتن ایستگاه راه آهن پیشرفت کرده؟! دهها مثال دیگر از این دست موجود است!!
    به داد اشتغال و وضعیت آب شرب و آمار طلاق و…ما برسید.
    شما را به خدا قسم حال و اکنونمان را دریابید.گرچه آینده ای هم نداریم.
    ضمنا نماینده گلپایگان وخمینی شهر و…با 20 امضا نماینده دیگر دارند…..خودتان بررسی کنید.

  2. سلام
    من هم شنیده ام
    گلپایگانیها با * دارند مسیر خط آهن را عوض می کنند
    نماینده شان هم 20 امضا جمع کرده!

  3. آقا جون زور الکی نزنید
    خط آهن رفت گلپایگان

  4. جناب آقای اسفنانی جدا که خسته نباشی!

  5. اقای ریس جمهور فرمودند برای سال اینده هیچ برنامه ای برای خط ریلی در استان اصفهان نداریم پس بیخودی دلخوش نباشید . انوقت هم که بیاد برا ی منطقه هیچ منفعتی نیست فقط برا اصفهانیها و لرستانیها خوب میشه که انهم بعید میدانم … پس فکر نان کنیم که خربزه اب است .

  6. با سلام باید به آقای سراب عرض کنم که چنانچه منظور ایشان حاج آقا ک.ا هستند فریدن مرد به این بزرگی را هیچوقت نه به خود دیده و من بعد هم نخواهد دید از جمله کسانی که هیچ و عده وعیدی به مردم نمیداد کسی نبود جز حاج اقا ک ا و چنانچه ایشان چنین وعده ای را داده باشند و مردم هم نه یک دوره بلکه چهاردوره به ایشان اعتماد کرده اند باید در جاهل بودن مردم شک نه بلکه یقین کرد پونه زار لطفا منتشر بفرما تا دیگران نیز نظرشون رو ارائه نمایند
    با تشکر ارادتمند به شیخ بزرگ فریدن

    • اولا این حاج آقایی که ازش نام می بری همونی بود که قسمت های زیادی از فریدن را به چهارمحال و بختیاری داد.
      نمی دانم قول داد یا نه ولی کاری هم نکرد. 16 سال می فهمی 16 سال نماینده بود . اگه بخوایم چیزهایی را که در دلمان داریم بریزیم رو دایره که حالا حالاها باید از حاج آقای شما صحبت کنیم…

    • انگار خیلی خجالت این شیخ از نظر شما بزرگ را دارید . برای شما و امثال شما این اقا بزرگند . اول دوره که امد حال و روزش را از بزرگاتون بپرس چه بود ….جوابش را نظر دهندهای عزیز دادند.

  7. اونایی که درس اصول طراحی کارخانجات تو دانشگاه پاس کردن میفهمن که یک سرمایه دار برای انتخاب مکان احداث کارخونش خیلی چیزا رو بر انداز میکنه .عزیزان خطوط ریلی جز زیر ساخت میباشد بله به خودی خود منفعتی ندارد ولی اینا فراموش نکنیم بهش میگن شبکه بزرگ ریلی .یعنی حتی به برخی کشورهای همسایه وصل میشیم .شبکه ریلی برای تولید کننده ارزان تر از حمل و نقل زمینیه .ما باید زمینه سرمایه گذاری رو ایجاد کنیم .
    *******مثل همون که حساب تو بانک نداشته هی به خدا میگفته یه ماشین تو بانک برنده بشم بعد ندا میرسه خوب تو اول یه حساب باز کن!!بله ما هم اول باید دنبال زیر ساخت باشیم هر چند خیلی دیره.

  8. اصلا باعث خجالت است نمایندگان قبلی را با جناب آقای دکتر اسفنانی مقایسه نمود.ایشان به دور از هر گونه سیاسی کاری و حتی قومی نگری که اینهمه نگرانش بودن بعضی ها دارن از مدیرای استان انتقاد کوبنده میکنن.کارشونا خوب بلدن به وزیر تذکر کتبی دادن در مورد راه آهن .هفته ای نیست که در مجلس سخنرانی نکنن.
    به نظر شما وعده وعید ندادن نشانه چیست؟!نشانه خنثی بودن یه فرده!بله چهار دوره رای دادن اونوقتی که سطح سواد جامعه پایین بود ؟اونوقتی که سیاسی بازی حرف اولو میزد؟اونوقتی که بیکاری معنا نداشت و نماینده صرفا یه ابزاری برا رسدن به پست بعضی افراد بود؟اونوقتی که شب بدون شام سر کردن معنا نداشت؟الان بیان ببینیم کدوم ما جوونا همچین کاری میکنیم ؟!!

  9. اقایی که شما 16 سال سنگش را به سینه زدید زمانی نماینده بود که برای شهرستانها داشتند کارخانه و برای اشتغالزایی جوانان . در مجلس بودجه اختصاص میداند . و ایشان با ان همه نفوذ سیاسی در مجلس تسبیح چرخاند و چرت زد و برای کل فریدن بزرگ جز مهاجرت جوانان چیز دیگری به ارمغان نیاورد . حالا شما بزرگی این اقا را در چه چیزی دیدید متعجبم . این همه بدبختی . اوارگی . بیکاری …. سری به شهرستانهای اطرافمان بزن ببین گلپایگان. خوانسار. نجف اباد. مبارکه. خمینی شهر و… کی و چه موقع ان همه کارخانه دولتی گرفتند . در زمان حاج اقاتون که در مجلس تشریف داشتند . اما این مردم هم خدایی و اهی دارند و عاقبتش را خواهیم دید .

  10. سعادتی گفت:

    باید ضمن عرض پوزش از تمامی نمایندگان ادوار گذشته و فعلی چند مورد را باید به عرض برسانم
    1 در جواب دوستمون که گفتند جدا شدن بخشی از شهرستان در دوران ایشان بوده چنانچه تحقیق جدی و دقیق بفرمایید در زمان جناب آقای هدایتی بوده
    2فرموده اند که حال و روز ایشان را باید در دور اول از بزرگترها سوال کرد من با شناختی که از ایشان دارم فقط این را می دانم که ایشان از سال 1342 قرابت بسیار نزدیکی با خانواده امام ره از جمله حاج آقا مصطفی خمینی داشته اند و با سفارش امام رمت الله ایشان با دختر آقای خلخالی ازدواج می نمایند و از دیگر حال و روز ایشان در ان دوران هفت سال در تبعید و زندان ساواک زیر شکنجه بودند تا کسانی که امروز سر سفره آماده نشسته اند نه تنها بنشینند بلکه به قول معروف لم بدهند بدین شکل افاظات بفرمایند چنانچه حال و روز اونموقع ایشان را تمایل داری ببینی ایمیل مبارکتو بده تا عکسهایی که با خانواده امام و ازجمله آقا مصطفی دارند را خدمتتان ارسال نمایم و چنانچه اهانت نباشه نیاکان شما زمانی را که با پرتقال نقطه های جاوید شاه را روی دیوارها مینوشتند ایشان زیر شکنجه ساواک بودند
    4فرموده اید که وعده وعید دادنها نشانه خنثی بودن ایشان بوده ،مرحبا به این درک و فهم و سطح سواد شما که خیلی فراتر از بالا هست این نشان خنثی بودن نیست بلکه نشان از دیندار و متدین بودن ایشان است که هروسیله ای را برای رسیدن به رای مردم و کسب کرسی مجلس هدف قرار نداده بودندمثل امروز که همایش در تهران برگزار میکنند برای پیشبرد فریدن خروجی این همایشها چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟
    5فرموده اند ایشان در مجلس تذکر نمیدادند عرض کنم که با مراجعه به سایت مرکز پژوهشهای مجلس میتوانید با یک سرچ ساده نطقهای متفاوت از هر نظر نسبت به دیگر نمایندگان شهرستان و دیگر نمایندگان مجلس را خواهید درک کرد چنانچه…..
    6 ودر پایان عرض کنم که فقط به این سوال من پاسخ دهید که 4 دوره ایشان نماینده بودند و 5 دوره کسانی دیگر بودند اگر حرف شما را قبول کنیم که ایشان خنثی بودند و دیگران فعال بوده اند لطفا بفرمایید که کارخانجات پتروشیمی و پالایشگاه و دیگر کارخانجاتی که در 4 شهرستن راه اندازی شده و هفتاد درصد جامعه بزرگ فریدن را از بیکاری و فقر نجات داده را بفرمایید تا همه بدانند که حاج آقا کیان ارثی واقعا خنثی بوده اندو با بانگ بلند به همه اعلام بفرمایید که ایشان فردی خنثی بوده اند
    سردبیر محترم پونه زار لطفا این مطلب را به نمایش بگذارید تا دیگران نیز نظرشون رو اعلام بفرمایند تا رسوا شود هر آنکه در او غش باشد
    با احترام
    سعادتی

    • اینها یی که شما بر ا ن اشاره کردید شعار است . به سایر نمایندگان نیز انتقاد وارد است . اما این اقا دوران طلایی در مجلس بودند . ایشان دورانی رئیس کمسیون کشاورزی مجلس بودند که ثمره اش را حالا میبینیم . بچه کشاورزان منطقه در سرمای شدید با تحمل سرما و خطر کنار جاده با چند گونی سیب زمینی باید التماس ماشینهایی که برای خوشگذرانی به منطقه امده اند تا شاید قوت شبشان را تهیه کنند و شرمنده خانواده نشوند می ایستند . و من و شما باید برای کسانی چونه بزنیم که از فریدن بلند شدند و در بهترین نقطه تهران و با بیشترین امکانات خوشگذرانی میکنند . مگر نه این بود که امام عزیزمان با ان همه عزت و کمال با ساده ترین شیوه زندگی جامعه ای بزرگ را اداره کردند . ایا ایشان و سایر نما یندگان منطقه هم از امام و رهبری معظم تبعیت نمودند . ایا گرهی هر چند کوچک از مردم و این کشاورزان عزیز باز نمودند ؟. بله ایشان برای کسانی که برایش پادوی نمودند با کمترین سواد در بهترین پستهای کلیدی گمارده شدند و حال و روز منطقه را بیشتر به چالش کشاندند . به اقای اسفنانی نیز با توجه به حال و روز منطقه منتقدیم و با وجود ا ینکه از حامیان و مبلغان ایشان بودیم متذکر میشویم که نگذارند ایندگان ایشان و سایرین را در یک سطح بدانند و جایی برای مقایسه نگذارند که عمر همچون تیری از کمان در رفته به شدت در گذر است و دیری نپاید که بسیار دیر است .

  11. سعادتی گفت:

    در جواب دوستان عزیز نطقهای متفاوت حاج آقا کیان ارثی خواهش میکنم منتشر بفرما
    با تشکر

    More

    2 of 11

    نطقهای حاج آقا کیان ارثی در دوره اول مجلس اشارت به استفاده از تمام وقت نطقشون در مجلس – شجاعت و جسارتشون در مجلس و لحاظ نکردن نسبی بودن (درکیری لفظی با مرحوم خلخالی و …‎
    Inbox
    x
    ahmad kian

    12/14/14

    to info.kohestan

    دوره اول جلسه244

    ایب رئیس- جناب آقای امید از یکربع وقتشان پنج دقیقه اش را به آقای کیانی داده اند یعنی اگرده دقیقه وقت سرکار باشد، یک دقیقه دیگر از آن باقی مانده است .

    صلواتی – آقای کیان ارثی وقتشان را به من داده اند .

    نایب رئیس- ایشان الان گفتند که نداده اند (صلواتی – از وقت آقای احمدی استفاده می کنیم ) چون آقای احمدی سخنرانامروز نیستنداز وقت روز دیگرشان نمیتوانندبدهند،اگر از وقت امروزشان بودمی توانستند بدهند .آقای صلواتی یک دقیقه وقتتان هم تمام شد .

    صلواتی – آقای کیان ارثی چکار کنم ؟

    نایب رئیس- آقای کیان ارثی گفتندکه وقتشان راندادند یعنی خودشان آن پنج دقیقه را می خواهند جناب آقای کیان ارثی شما پنج دقیقه وقتتان راالان می خواهید (کیان ارثی – بلی) سؤال شد و گفتند که می خواهند آقای صلواتی پس لطف کنید در ظرف ایننیم دقیقهای که وقت دارید، بطور مختصر صحبت کنید .

    صلواتی – مسأله مهمی که در ظرف این چند لحظه بعرض میرسانم . این استکههر چیزی را د رعربستان شرک می گفتند .هر عملی ار شرک ،زیارت ،بوسیدن ،توجه به قبور ائمه به قبور صحابی پیغمبر (ص) همه راشرک می گفتند ولی گرفتاری ودر تختیار آمریکا بودن راشرک نمیدانستند . طرح فهد را شرک نمیدانستند توجه به اسرائیل را شرک نمیدانستند.ولی زیارت قبر ابوذر ودیدن غار حرا را شرک می گفتند،برخی از پلیسان وحکمان آنجا خیال میکردند که خانه خدا ارث پدر آن ها است .خیال میکردند مسجد پیغمبر ارث پدر آن ها است .وپیشنهاد من این بود که باید مکه ومدینه بن المللیاعلام شود. واگر بین المللی اعلام گشتدیگر هه مسلمان ها در آن سرنوشت دخالت دارند، وکسی دیگر نمیتواند ،با کفش وچکمه د رحرم خدا حاضر شود وبازار که همه اش آمریکائی بودو آلمانی وژاپنی وبه جای فرآورده هاوفروش فرآورده های اسلامی ،همیشه وهمه جا از کشورهای دیگر استفاده میشد . بااین که من صحبتهایم رابرای یک ربع ومخصوصاً نقاط ضعفی که در عربستان نسبتبه ایرانی هابود،تنظیم کرده بودم چون دیگر نتوانستیم توافق کنیم ،پنج دقیقه دیگر را البته برادرها خواهند بخشید .والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته .

    خلخالی- انصافاً مشت نمونه خروار بود بقیه را هم فهمیدیم از چه قماش است .

    نایب رئیس- آقای کیان ارثی بفرمائید .

    کیان ارثی- بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین که امامی برومندوامتی قدردان ورزمندگانی توانا که همه زیب یکدیگر وامام زمان (عج) راه گشای همههست نصیب ایران اسلامی مانموده است .واز خدا مسالت میداریم که مسؤولین اجرائی درخوراین امام و امت ورزمندگان را به وظایفشان توانا و عامل ،توفیق عنایت بگرداند.

    با تشکر از برادرمان آقای امید که نصف وقتشان را به من داده بودندو جناب دکتر صلواتی که کمال ارادت رابه ایشان داریم .سهمیه برادری برداشتند . چون نماینده مرکز استان بودند.و سهمیه خواهری را به ما دادند چون نماینده اطراف بودیم (خنده نمایندگان ) در این چند لحظه عرض کنم که صحبتی که معمولا مطرح نمیشود چون نه از بینالملل است ونه از سیاست های عمومی است نه جائی مطرح میشود . میخواهم بعرض برادران ودوستان برسانم و آن مسأله عشایر است .

    در ایران هر قوم وهر ملتی بهر زبانی وهر فر هنگی که باشد یکی از دو زندگی را دارد یا شهری یا روستائی در صورتی که جامعه ایرانی مامیشود گفت که به سه بخش تقسیم میشود: عشایری هم برای خودش جمعیتی دارد حدود شاید پنج میلیون جمعیت دارد. زندگی شهری معلوم است روستائی هممشخص . اما زندگی عشایری .اکثر آقایانی که اینجا تشریف دارند،آقایانی که د رادارات ووزارتخانه ها کار می کنند،با زندگی عشایری آشنائی ندارند،اگر عض کنم که برای مردم عشایر وایلات باید سازمانی مجهز که دارای همه ابعد اداری باشد ، دولت در نظر بگیرد . ممکن است بعضی از دوستان بگویند که پس برای کردها هم یک سازمان ،برای ترک ها هم یک سازمان ،برای فارس ها وبرای عرب وغیر ذلک در صورتی که همه اینها زیر پوشش سازمانهای اداری ودولتی هستند .وزندگی عشایری ماکه عشایر میشود گفت

    از با شعورترین مردم وکم بارترین جمعیت ها هستند بر دوش دولت واقعش ملتی هستندکه برای دولت تابحال زحمتی ایجاد نکرده اند مخصوصاً عشایر بختیاری ما که بخت یاری شان کرده وبیاری امام هم بپا خاسته اند .ما از دولت تقاضا می کنیم که سازمانی غیر این سازمان نیم بند بنم سازمان عشایری به کار بگیرد که تمام ابعاد زندگی عشایری را (نایب رئیس- شما یک دقیقه دیگر وقت دارید ) یک دقیقه دیگر هم جنابعالی عنایت میفرمائید د ردو دقیقه عرایضم تمام میشود (نایب ریئس- بلی، بفرمائید ) که بتواند تمام زندگی عشایری رازیر پوشش بگیرد اگر عرض کنم که عشایری ماوایلات صدی نود وپنجشان از داشتن مدرسه محروم هستند با داشتن جمعیت چند میلیونی شاید برای آقایان باورش مشکل باشد .یا اگر چنانچه بهداشت ر بگوئیم اصلا مفهوم ندارد برای این جمعیت ملتی بودند خود کفا ،روی پای خودشان می ایستادند واز طبیعت تمامنیازهای خودشان را تأمین میکردند رژیم گذشته ،وحشت داشت از این جمعیت برا یاز بین بردنشان ،گرفتاریها ومضیقه هائی برایشان بوجود آورد که اکثر این ملت شرافتمند به حالت زندگی کولی ها و غربتی ها دور شهرها وروستاها در آمدند .در صورتی که این مردم (یعنی مردم عشایر ) از نظر باور نسبت به اسلام واعتقاد نسبت به امام ووفاداری نسبت به انقلاب ،واقعش افاردی که با آنها تماس داشته باشند ،به راحتی یقین می کنند ملتی وفادار هستند،در اصفهان مرکز دوست عزیزمان جناب آقای صلواتی که این را نفرمودند. اولین گروهی که خدمت آیات عظام مشرف شدند قبل از پیروزی انقلاب بعنوان اعلان وفاداری نسبت بهامام وانقلاب همین عشایر بودند، مااز دولت جداً می خواهیم که نسبت به عشایر بذل توجه بیشتیری بکنند واینها را از این محرومیتی که از ارثیه رژیم گذشته عاید این جمعیت شده است نجاتشان بدهند . کمال تشکر وممنونیت را داریم از برادران مسؤول اگر به عرایض ما دوستانه توجه بکنند،اگر توجه نکنند طبیعتاًآنوقت با بیان دیگری خواسته هایمان رامطرح می کنیم والسلام علیکم (نمایندگان – احسنت – احسنت )

    دوره اول جلسه 159

    رئیس- سخنرانان قبل ازدستور را دعوت کنید.

    منشی- اولین سخنران آقای خاچاطوریان نماینده مردم ارامنه جنوب هستند که آمادگی ندارند و بجای ایشان آقای کیان ارثی صحبت میکنند ، آقای کیان ارثی بفرمایید.

    کیان ارثی- اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. بسم الله الرحمن الرحیم. بنده بعنوان یک فرد بیطرف گرچه خیلی مشکل است در این شرایط انسان بتواند بیطرفی اش را حفظ کند (سعی میکنیم انشاءالله بیطرفیمان را برای خاطر خدا حفظ کرده باشیم) و آنچه گفته میشود مرضی خدا باشد . سه مطلب است که دراین وقت مختصر بعرض نمایندگان محترم میرسانم. مطلب اول : در رابطه با قوه قضائیه، مطلب دوم: مربوط به دولت است و مطلب سوم مربوط به مخالفین حکومت و دولت است.

    مطلب اول در رابطه با قوه قضائیه، یکی در رابطه با قوه قضائیه در سطح مملکت است که باید انصاف داد یک نارسائیهایی هست مخصوصا در دادگاههای انقلاب ، حالا این را اسمش را میشود گذاشت نارسائی یا کمبود، چه عرض کنم؟ و چه کسی را مقصرش باید دانست آیا مسؤولین قضائی تمام کوششان را کرده اند و به هر وسیله ممکن متوسل شده‌اند و باز با کمبود مواجه هستند؟ که بعید میدانم مثلا یکی از چهره هایی که کمیاب است حاکم شرع و قاضی است خوب، به مسؤولین قضائی باید گفت که آقا حاکم شرع و قاضی انصاف و وجدان در مخالفین‌تان نیست که کیمیا باشد در حوزه های علمیه الحمدالله طلاب فاضل و واجد شرایط زیاد است اگر دعوت شما را نمی‌پذیرند از

    امام تقاضا کنید دستور بدهند تا افراد مسؤول و واجد شرایط وارد عمل بشوند و جلوگیری کنند از این هرج و مرجهایی که ضد انقلاب دارد از این فرصت بهره برداری میکند و بوجود میآورد جمله دوم در رابطه با این جریانی است که در حال انجام است واین مسأله درگیری با نمایندگان مجلس که در چند شهر اتفاق افتاده است و من کار با این جهت آن ندارم و آن تحلیل و تفسیرهایی که میکنند حزب یا خدای نخواسته حزب الله است یا دولت است یا اینکه هماهنگ‌شده‌های ناهمگونند که دارند این جریانات را بوجود میآورند برای خاطر اینکه حکومت را فلج کنند و دستگاه قضائی را ناقص توصیف کنند کار با این جهاتش نداریم ولی آنچه مسلم است از نظر بنده اینکار محکوم است و نکندواقعا دستهایی در کار باشد که میخواهند خلیفه کشی را باب کنند و بعد این شتر را در خیلی خانه‌ها بخوابانند. بنده بعنوان یک فرد مسلمان (انشاءالله) و بعنوان یک نماینده از رئیس محترم مجلس تقاضا میکنم که مصرانه بخواهد از دستگاه قضائی که دنبال جریانات نروند و بروند علل را برآورد کنند و به مردم بگویند. لااقل به نمایندگان بگویند که ما وقتی با مردم روبرو میشویم بدانیم چه بگوییم که بوجودآوردنده این جریان کسی است خوب، الان هر طرف میرویم در توده مردم که میگردیم میگویند همین هماهنگ‌شده‌های ناهمگونند که این برنامه‌ها را بوجود میآورند برای اینکه فلج بوجود بیاورند خوب، ما نمیدانیم راست میگویند ، دروغ میگویند این مسؤولش دستگاه قضائی است که میباید این جریانات را قبل از اینکه انجام بگیرد پیشگیری کند و اینکار را ما محکوم میکنیم واقعا یعنی حیثیت قوه مقننه در خطر است و برای مملکت گران تمام میشود.

    جمله دوم مربوط به دولت است: دولت در طول این مدتی که مسؤولیت بعهده گرفته این دومین بار است که ما نوبتمان میشود که چند کلمه ای اینجا مزاحم دوستان بوشیم یا وقت مجلس را بگیریم آن بار عرض کردم که این دولت انشاءالله دولتی است موفق و آن روز عرض کردم که کارشکنی در کار دولت و مخالفت حکم تخلف از جیش اسامه را دارد و همان عقوبتی را که برای آنها قائل بودیم برای کارشکنها و متخلفین قائل هستیم و الحمدالله تا حالا هم موفق بوده و واقعا کار کرده و خدمت کرده آن آقایانی که داد و هوار براه می‌اندازند خوب زحمت بخودشان هموار کنند و در جاهای دورافتاده در شهرستانهای دورافتاده ، در روستاهای عقب افتاده که واقعا چه کارهای ارزنده‌ای این دولت انجام داده است (البته این دولت که عرض میکنم منظور همین ۲۱ نفر اعضای رسمی کابینه نیست) دولت یعنی همان که امام گویا پریروز در صحبتشان فرمودند دولت مردمی یعنی ما دولت را از مردم و مردم را از دولت جدا نمیدانیم همین طور که مردم و دولت هم خودشان را از هم جدا نمیدانند و مردم معمولا کار را انجام میدهند و بحساب دولت میگذارند واقعا کرا کرده اما یک جهت را هم باید انصاف داد که دولت ضعف دارد،‌نارسائی دارد ،‌ضعف در چی؟ یعنی در آنچه که هست نمیتواند خودش را معرفی کند آنچه انجام داده نمیواند به مردم بگوید نمیتواند مردم را روشن کند ، که در چه شرایطی ما داریم برای شما کار رفاهی انجام میدهیم یا در چه شرایطی ما داریم خدمات برای شما انجام میدهیم به این جهت در نحوه تبلیغ و روشن کردن مردم در کارهایی که انجام میدهد انصافاً از خودش ضعف نشان داده و یکی دو جمله هم عرض کنم که دولت واقعاً اگر میخواهد موفق تر باشد (که هست انشاءالله) باید سعی کند به روستاها و شهرستانهای دورافتاده بهتر توجه کند ویکی از راههایش این است که مراکز خدمات را اهمیت بدهد این مراکز گسترش تعاون تولید را که یک مقداریش را با چند نفر از برادران بود رفتیم از نزدیک دیدیم آنجا من عرض کردم به بعضی از برادران که وقتی آدم با این جوانها در بیابانها مواجه میشود یا دراین کارگاههایی که بعنوان تعاون تولید تشکیل شده یقین پیدا میکند که این انقلاب پیروز است و انشاءالله رکودی در کارش بوجود نمیآید متأسفانه وقتی از بین آن مردم آدم بیرون میآید و با بعضیها برخورد پیدا میکند و بعداز چهار راه مصدق به بالا میرود که وکیل مدافع هم زیاد دارند حالت یاس به انسان دست میدهد میگویند نکند اینها راست میگویند (اما خوب، آدم میداند که اینها دروغ میگویند) چرا؟ چون مردم اینها نیستند وانقلاب را هم اینها نکردند دولت باید توجه بیشتری بکند به این مراکز گسترش، تعاون تولید، سعی کند تعاونیهای اسلامی را تقویت کند و بعد هم شوراها را (هر چه زودتر) یعنی شوراهای اسلامی را تشکیل بدهد و مسؤولیتها را بعهده شان محول کند زیرا آنها هستند که باید کارهای دولت یا سیاست دولت را در اقصی بلاد هم پیاده کنند مطرح کنند.

    جمله سوم با مخالفین دولت است که اینهم دو کلمه است، یکی با مخالفین مؤمن ومتدین یکی هم با دیگران، سؤال داریم از مخالفینی که مؤمن هستند و قبولشان هم دارند بعضی از مردم ، آیا بینی و بین الله همه راههای بسوی خدا را برآورده کردید و تنها راه بسوی خدا خلاصه شده در سقوط حکومت و دولت که تمام هم وغمتان را صرف میکنید برای کوباندن دولت و برای تضعیف دولت و برای عیبجوئی و برای اشکال تراشی و مانع‌تراشی؟ یا نه احتمال بدهید آخر راه دیگر هم بسوی خدا هست شما قبل از اینکه این دولت سر کار بیاید هیچ راهی بطرف خدا نداشتید . یکمرتبه این دولت که سر کار آمد یک گشایشی برای شما بوجود آمد و فهمیدید که بطرف خدا هم راه هست و آنهم سقوط این دولت است. احتمال بدهید که اشتباه میکنید گرچه متأسفانه این احتمال راهم نمیدهید واین دلیل بر بی انصافی تان هست که احتمال نمیدهید اشتباه میکنید شما که به هر وسیله ممکن سعی میکنید قداست امام را خدشه دار کنید،‌که امام هم اشتباه میکند، یکبار هم که شده لااقل اعتراف کنید بابا ما اینجا هم اشتباه کردیم اما سرتاسر روزنامه هایشان یا گفتارشان را که برآورد کنید یک جا برای نمونه هم اعتراف نمیکنند که ما اشتباه کردیم خوب شهامت داشته باشید. همانطور که امام این شهامت را یاد داده است و عده ای هم یاد گرفته اند امام بعضی وقتها فرموده اند که من اشتباه کردم گرچه همانجا که گفته است اشتباه کردم باز مربوط به شما بوده و بعضی دیگر هم یاد گرفتند اعتراف به اشتباه خیلی ارزش و اهمیت دارد مثلا به آقای خامنه ای (که الان اینجا تشریف ندارند) بعضیها اعتراض کرده اند که فلان کس را اگر شما تأیید نمیکردید ، رأی نمی‌آورد ، ایشان گفت ”من اشتباه کردم” به آقای هاشمی میگویند اگر فلان کس را شما دعوت نمیکردید در شورا یا فلان جا اینطور شناخته نمیشد، اینقدر شهامت دارد که میگویند ” من اشتباه کردم” خوب شما هم این اعتراف به اشتباه را یاد بگیرید خیلی ارزش دارد خدا میداند خوب یک لحظه هم که شده به اشتباهاتتان اعتراف بکنید (رئیس: دو دقیقه وقت دارید) از ده دقیقه دو دقیقه وقت دارم؟ ) (رئیس: از ۱۵ دقیقه) من پنج دقیقه به آقای رنجبر وقت داده بودم بسیار خوب طلب آقای رنجبر برای نوبت دیگر واما عرض کنم مثل اینکه به حوزه انتخابیه مان نمیرسیم (همین جمله را عرض کنم) گفتم مخالفین دولت ، مؤمنین این بود که عرض کردم . جمله ای را عرض کنم که توجه داشته باشید و چشمانتان را باز کنید . همانطور که میخواستید و میگفتید دیدید که موفق نشدید و برای آ÷رین بار ملت ثابت کرد که ایران شیلی نشد از آن جهت که آب یأس و ناامیدی رویتان ریخته شد پس متوجه بشوید و بدانید آن هو و جنجالهایی که بوجود میآورید و مرتبا تهدید میکنید که ایران لبنان میشود کور خوانده اید چرا؟ چون سه خصیصه در ایران هست که در لبنان نبوده ایران وروح الله دارد و حزب الله دارد و یوم الله دارد (نمایندگان: احسنت، احسنت) جائی که به مشیت الله روح الله رهبریش را دارد و با رهبری روح الله حزب‌الله کارگردادنی اش را میکند و به همت حزب الله یوم الله بوجود میآید ، خواب لبنان کردن ایران را یا باید به کرملین و واشنگتن ببرید یا دست آخر به گور ببرید یک چیز طبیعی است پس روی این حساب ترا خدا انصاف بدهید واینقدر اعصاب مردم را خرد نکنید خدا میداند که مردم معتقدند به انقلاب و به اسلام و به امام با همه مشکلات میسازند اجازه میدهند آقای هاشمی که این جمله را عرض کنم، هفته گذشته من رفته بودم حوزه انتخابیه ام فریدن اصفهان که عمری است عنوان اصفهان را به یدک میکشد (فریدن اصفهان) از صد روستا ما شوراها را دعوت کرده بودیم در مسجد مسؤولین ادارات منطقه هم بودند و گفتیم آقایان هر کدام از نظر رفاهی و خدمات از روستائیان راضی هستید ، بلند شوید سر پا بایستید خدا میداند که یک نفر هم بلند نشد بعد گفتم آقایان هر کدام شما حاضر هستید با نبودن راه و برق و آب و اسفالت وجاده وامکانات بسازید و برای پیشبرد انقلاب کار بکنید، بلند شوید خدا میداند یک نفر نشسته نبود و همه بلند شدند ، روستائی پشتکوهی آن کسی که از ۲۴ ساعت دست کم ۱۵ ساعت را با چه زحمتی کار میکند، پس اینقدر اعصاب مردم را خسته نکنید و اینقدر دور شهرها نیافتید و دریوزگی کنید (بقول معروف) و بعد هم باعث دردسر دولت وملت و از همه مهمتر که خاطر امام را آزرده میکنید و ممکن است آن وقت خدای نخواسته مشیت الهی

    تعلق بگیرد و امام هم تصمیمی بگیرد . آنوقت افسوس که دیگر برایتان فایده ای ندارد والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته. (احسنت، احسنت).

    دوره اول جلسه 48

    درگیری لفظی حاج آقا کیان ارثی با پدر همسرشان مرحوم آیت الله خلخالی

    رئیس- آقای کیان ارثی بفرمائید.

    کیان ارثی – بسم الله الرحمن الرحیم .

    کسی ندانست پس پرده چه ها می گذرد آنقدر هست که بانگ جرسی می آید

    ابتدا یک دعا می کنم، که خدا سایه امام امت رابرسرهمه ما مستدام بدارد وکفران نعمت وجود رهبرو رهبرهای امام را برمسوولین خودسر وخشک سروعمامه سربوسیله عصیان امت وغلبه دشمن تنبیه وعقوبتشان نفرماید. بااینکه بنده بناداشتم این نطق بعد از دستور را نیایم ولی ترسیدم اگر امروز نیایم ، فردا هیات رئیسه تصویب کند که نطق قبل از دستور بعد از دستور فوق دستور وتحت دستور وگرفتاری آنجا بود که آنوقت نوبت ما سخنرانی با نطق تحت دستور باشد ، بااینکه توی قرعه کشی که فرموده بودند صحبت من اول بود. راستش ایننطق این سبکی ویاازمسیر خارج شده فلسفه ای دارد؟ چه عرض کنم. چند جمله نه بعنوان سخنرانی ونطق بلکه بعضش را بعنوان تذکر ودوجمله اول هم به عنوان برداشت خودم عرض می کنم . که دربیرون ازما سوال می کنندکه نظر شما نسبت به مجلس چیست وبرداشتتان ازمجلس چیست. من عرض کردم ودراینجا همان راتکرار می کنم که اگر خلاف است تکذیب بفرمایند. مجلس بعقیده بنده که فرد جزء وضعیفی هستم حداقل صدی نود درمسیراسلام وبفکر اسلام ود رخط امام وتحت تاثیر هیچ گروه ودسته وحزبی نیست. حتی معتقدم اکثرآنهائی هم که به حزبی وابسته هستند قبل ازبرنامه حزبی شان به اسلام فکر می کنند. (سید علی خامنه ای- آقای کیان ارثی هردو یکی است) بفرموده آقای خامنه ای هردو یکی است . یعنی می خواستم عرض کنم محال است افرادی را که من دیرزمانی است خدمتشان ایمان وارادت دارم وهمه راجزو پیش کسوتان وپیش قراولان، وپیش قدمان درانقلاب ودرخط مستقیم امام بدون مختصری انحراف یا اعوجاج بوده اند بگوئیم اینها درباره حزب فکر می کنند منهای انقلاب ویا منهای اسلام که طول تاریخ زندگی وانقلابشان وبرنامه های انقلابی شان شاهد گویای براین مطلب است واشتباه می کنند عده قلیلی که دربیرون می خواهند منعکس کنند که مجلس تحت تاثیر این دسته است یا آن دسته یا بعضی ازبرنامه های پیش ساخته قرار می گیرد. این البته عرض کردم نظربنده است وعلی الظاهر وعلی الباطن اظهارنظر در اینجا آزاد است واین طوری که بنده برداشت کرده ام هیچ کسی وهیچ فردی را دراینجا ندیدم که منعش بکنند دراینکه اظهارنظرت را نکن . پس مجلس آزاد ومستقل ورای دادنهایشان حاکی ازاین موضوع هست. مثلا خود بنده جزو همان افرادی بودم که آن نامه صدوچند نفری را امضاء کرده بودم که رئیس جمهور باید به مجلس بیاید وجوابگوی مطالبش باشد . اما اینقدرآزاد ومستقل هستیم وبه دستورات ویا ارشادات امام متعبد هستیم وپیشنهادات بزرگان ویاگفتارشان مورد تایید ما است که امروز جزو آن ۱۵ نفری بودم که نامه ار امضاء کرده اند که بعضی ازآقایان فرمودند که نمی توانستی قانونا این کاررا بکنید. عرض کردم که امام برای مافوق قانون است وما نمی توانیم به بهانه آئین نامه ای که هرروز یک جایش یک عیب وعلتی پیدا می کند دستورات امام راندیده بگیریم. این برداشت ونظربنده نسبت به مجلس بود سوال می کنند دربیرون که نظرتان نسبت به دولت چیست ؟ این دولتی که الان روی کارآمده است .آنکه مادربیرون عرض کردیم دولتی است جوانبخت وان شاءالله پیروز بنده معتقد هستم که تخلف ازهمکاری وهمیاری بااین دولت بدون چون وچرا تخلف از جیش اسامه است وهمان عقوبتی که برای متخلفین ازجیش اسامه راکه اززبان پیغمبرشنیده ایم برای متخلفین ازهمکاری وهمیاری این دولت قائل هستیم.چرا که معتقد هستیم که مجلس باآزادی کامل وبا مطالعات طولانی که دراین جهت داشت افرادی مومن راانتخاب کرده، بلی اگر چنانچه شرایط وزارت را چیزهائی بدانیم که درقبل درذهنمان بوده است این بنده های خدا هیچکدامشان هیچی نداشته اند. مخصوصا یکی ازوزارء را وقتی ما دیدیم مخصوصا به آن بغل دستی مان گفتم که اجازه بفرمائید برویم میدان گمرک وبرای این بنده خدا یک پیراهن بگیریم وبیاوریم. اگر معیاراینها باشد آنها نداشتند والا خلوص وفداکاری ،بی آلایشی وانطباق دادن خودشان با انقلاب اسلامی ودرخط امام بودن را مابه راحتی ازآنها درک کردیم ومعتقد هستیم که باید باآنها همکاری کرد، شرایط کنونی ماایجاب نمی کند که مته به خشخاش بگذاریم .گاهی نارسائیهایی را به رخ بکشیم وسنگ راه پیشرفت دولت قرار بدهیم. این هم نظربنده نسبت به دولت بود.

    خلخالی- نظرصحیحی نبود.

    رئیس- آقای کیان ارثی ادامه بدهید وبه حرفهای قوم وخویش خودتان توجه نکنید.

    خلخالی- آقای کیان ارثی چهارماه دیگر باورای کبود میدهی.

    کیان ارثی- بنده برخلاف بعضی ازدوستان وقتی که صحبت کردن دیگران است دادو فریاد می کشند، من ساکت می مانم که وقتم تلف نشود.

    خلخالی- افراط وتفریط درست نیست.

    رئیس- آقای خلخالی مزاحم صحبتش نشوید وبگذارید صحبتش را بکند.

    کیان ارثی- اگر شماانصاف می خواستید من باید همه وقتم راخدمت آقای خلخالی ناخواسته تقدیم کنم چون ایشان گردن ما حق دارند.

    خلخالی- من وقتتان رانمی خواهم دلم میخواهد شما درست حرف بزنید.

    محمد یزدی- آقای کیان ارثی مطالب سرکارنسبت به دولت ووضع مجلس صددرصدمورد تایید است.

    کیان ارثی- البته هم شما درست می فرمائید وهم آقای خلخالی درصحبت کردن آزاد است.

    خلخالی- من درموقعی که دولت ازمجلس رای اعتماد گرفت نبودم اگر بودم رای کبود به دولت می دادم.

    کیان ارثی- بسیارخوب، رای کبود دادن غیرازمخالفت کردن درادامه کاراست مانعی ندارد که انسان رای کبود بدهد وبعد که دولت شروع بکارمی کند بادولت همکاری بکند(همهمه نمایندگان) واما آنجه که بدولت می توانم نسبت به درک جزئی خودم تذکربدهم این است که دولت را ما بدون قیدوشرط نپذیرفته ایم. همانطوریکه ما رامردم بدون قید وشرط انتخاب نکرده اند ماهم دولت را بدون قیدوشرط انتخاب نکرده ایم. نه تنها دولت راهیچ مقامی را مردم ایران بدون قیدوشرط فقط امام راپذیرفته اند هرمقام دیگری را که مردم رای می دهند وانتخاب می کنند، مشروط ومقید است. هرجائی که ازآن قیدوشرط خواست انحراف پیدا بکند به راحتی مردم جلویش را می گیرند.حالا نخست وزیر باشد، رئیس جمهور باشد، وزیری باشد، هرکسی باشد مردم به راحتی جلویش را می گیرند .این رای بدون قیدو شرط نبوده است .همانطوری که آزادانه و شائقانه رای دادیم . شائقانه هم همکاری می کنیم هرجائی که خدای نخواسته خواستند منحرف بشوند چون وچراهم سرراهش هست. عرض کنم مطلب بعدی که توی ذهن بنده است این است. یکی ازشهرهائی که نقش موثری درسقوط رژیم گذشته داشت ومیشود گفت موثربود این شهرتهران بود من عقیده ام این هست. که دشمنها ویادوستان بی توجه دراین علت کمک کردند یعنی تهران چهارمیلیونی را پنج ونیم ویا شش میلیون کردند. بااینکه مدشده بودکه این موقت را به محاکمه بکشند. خوب بود برای شهرت هم که بود یکنفرهم مسوول بنیاد مسکن را یک دفعه برای محاکمه دعوت می کردکه آقا چه چیز باعث شد که اینطور بیحساب وکتاب توی اذهان ودرافواه ودرهمه جا منتشرکردید که آقا بیائید تهران زیرا منزل ومسکن مصادره ای هست وهرکسی هم ازکوره ده خودش بلند شد جل وزنبیلش را بدوش گرفت وبه هوای کاخ سپهبد نصیری وغیرذلک به تهران آمد یکنفرازاین آقایان سوال نکرد طبق چه ضابطه ای شما این کاررا کردید. کاربه آن جهتش هم تازه نداریم که آیا این مصادره هائی که میشود واقعا بحال بیت المال ودولت اسلامی مفید است یانه، اکثر این ساختمان هائی (رئیس- دودقیقه دیگر شما وقت دارید) جنابعالی دو دقیقه هم اضافه لطف میفرمائید این میشود سه دقیقه ویک دقیقه هم آقای خلخالی وقتم را گرفتند رویهم میشود چهاردقیقه ویک دقیقه هم به عنوان غرامتی که نوبتم اول بود ولی نفرچهارم شدم میشود پنج دقیقه( رئیس- بلی بفرمائید) عرض کنم که بدون هیچ نوع حساب وکتابی که اکثراین ساختمانها بااین عرضو طولش چند مقابلش را به بانکها ویا به دولت بدهکارهستندومصادره رادراختیار یک مشت افرادی که اکثرا مستحق هم نیستند یعنی نه مستضعف ونه مستحق هستند بدون حساب وکتابی دراختیارآنها قرار می گیرد آیا این به نفع بیت المال ومستضعفین ودولت است یا به ضررشان است؟ این خوب بود ازمسوول این جهت سوال میشد. جمله دوم اینکه اگر دولت میخواهد درکارهایش موفق بشود میباید این مساله عمران وروستاها وکشاورزی راازحالت شعاربه کارمبدل کند ونمیشودبه زورسرنیزه مردم راازشهرها بطرف دهات کشاند. یک مقدار هم بودجه راازشهرها به دهات منتقل کنند. ووسائل رفاه ابتدائی رالااقل برای روستائیان مهاجر به طرف شهرها فراهم بکنند وبعدا ابزار ووسائل کارکشاورزی ، تولیدی، دامداری را دراختیارشان قرار بدهندوخود بخود مساله تراکم جمعیت بیکار درشهر تحلیل میرود وتضعیف میشود عرض کنم که . دوجمله دیگر هم بطورخلاصخ بیان میکنم که باید توجه بکنند یکی مساله شوراها است این شوراها را گروهی که اول شعارش رادادند( رئیس- آقای کیان ارثی دیگر وقت تمام شده است) شعار طالقانی، شهادت است وشورا البته درذهنشان هم همینطور بودکه شهادت برای جوانهای مادرمرزها وشوراها مال چپی ها توی کارخانه ها ، باید درآئین نامه این شوراها تجدید نظر بکنند، ویک فکر حسابی بکنند زیرا انصافا این شوراها خیلی بی سروسامانی بوجود آورده است. حالا که وقتم تمام شد یک جمله را هم عرض کنم. بنده نماینده فریدن هستم ازتوابع اصفهان وآقای صلواتی که صلوات خدا براو بادآن روز اصفهان رااینجور تعریف کردندکه گویا بهشت عنبرسرشت است وهیچگونه حق کشی دراصفهان وادارات اصفهان نسبت به توابعش نمیشود، خوب بود من وقتی میداشتم ودرد دلهای منطقه مان رااز ادارات اصفهان بعرض آقایان میرساندم تاآقایان متوجه بشوند که ادارات اصفهان آنجور هم نیستند که آقای صلواتی فرمودندوالسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته.

    • حالا این حرفها چه دردی از شما و مردم منطقه باز میکند چهار تا نماینده فعال شهرستانهای اصفهان که زیاد هم حرف نزدند در دوره ایشان کارخانه لبنیات پگاه گلپایگان . ایران خودرو گلپایگان . فولا د مبارکه در لنجان. پروفیل و لوله سازی در علویجه و شهرضا . بهترین و پیشرفته ترین کارخانه های سنگ در نجف اباد و خمینی شهر ووووو . لا اقل به قول شما با این همه صحبت نه کارخانه بلکه یک کارگاه در منطقه می اورد تا شما با ان مانور بدهید و بگویید در 6 هزار روز در مجلس این کارگاه که در منطقه فعال است از دوره این اقاست . خجالت اور است دفا عیه شما و غیر منطقی ….

  12. سعادتی گفت:

    تفاوت نمایندگان را در نطقشون باید دید
    جناب سر دبیر lمحترم پونه زار
    لطفا نطق حاج آقا را منتشر بفرما تا مراجعه کنندگان به سایت که محترم هم هستند نظر بدند با تشکر از لطف شما

  13. رضایی گفت:

    اسفنانی شایسته ترین نماینده منطقه در مجلس بوده . چرا هرچی کارنشده است از ابتدای انقلاب تاکنون از آقای اسفنانی میخواهید
    دوران ایشان بدترین شرایط مالی و اعتباری دولت دهم و یازدهم بوده . یه کمی انصاف داشته باشیم هم بد نیست . وام جور کردن، سرکار گذاشتن افراد در ادارات و … شده بود وظیفه نماینده های قبلی . وظیفه نمایندگی چیز دیگری است

  14. باسلام خدمت دوستان.آقای سعادتی شمایی ک اینچنین سنگ ک ا روبه سینه میزنی.من ازنزدیک این آقارودیدم وحرفاشم شنیدم.اون سالی که ایشون نماینده بودیه بنده خدایی جلوشوگرفت وازش پرسیدکه شمامدرکتون چیه؟این آقاهم جواب دادلیسانس فضول شناسی.مورد های دیگری هم ازاین مواردبوده که اشاره ای نمیکنم.این آقاهرچی بوده وهرکی بوده براخودش بوده،مردمو مسخره کرده بودیعنی مردموهیچی حساب میکردچون پشتش گرم بود.عکس گرفتن بااین واون که هنرنیست که شمااین مباحثومطرح میکنید.اولین کسانیکه ازآقای ک ا شاکی هستندمردم روستایی هستندکه ک ا دراون روستابه دنیااومده چون هیچکاری برای روستای خودشم نکرد!آقای سعادتی توباچه مبنایی کارکرداین آقاروتاییدمیکنی.حمایت توجزاینکه نفعی برات داشته باشه معنی دیگری نمیده!

  15. ***سلام آقای سعادتی**اول باید گفت وعده و وعید صرفا آن چیزی نیست که در ذهن شماست که یگ قول دروغ برای رآی گرفتن از مردم باشد .وعده و وعید از نطر ما جوانها یعنی احساس مسئولیت نماینده که به طور مثال با وزیر در جهت ایجاد زیر ساخت برای صنعتی شدن صحبت میکند وزیر هم قول مساعد میدهد و نماینده هم به طبع ,عملی شدن این مهم را در آینده منعکس میکند یعنی وعید میدهد.
    پس کسی که وعید نمیدهد خنثی است و کسی که وعید دروغ میدهد اسمی دیگر دارد .
    *********************************************************************************
    اینکه بیش تر انتقادات متوجه آقای ک.ا چون دوران نمایندگی ایشان ,دوران طلایی پیشرفت بوده دوره ای که دلار معادل هفت تومن واحد پول ملی بوده ,دوره ای که گلپایگان به یک باره از ما پیشی گرفت .
    به علاوه هیچ کدام از افراد چهار دوره متمادی نماینده نبودن پس این همه موج انتقاد کاملا طبیغی است.
    *********************************************************************************
    گفتید با بزرگان عکس دارند ,بله باعث افتخار ما فریدنی هاست ولی عذر بدتر از گناه است با مقدس ترین افراد از نطر مردم عکس دارند پس انتطار مردم هم از ایشان بالاتر بوده .
    **********************************************************************************
    گفتید چندین سال در زندان بوده باز هم باعث افتخار فریدن است ولی این صرفا خدمت به انقلاب و دین و اسلام بوده ارتباطی با خدمت به شهرستانهای ما ندارد!!
    **********************************************************************************
    گفتید سر سفره لم میدهید نخیر وضع شما خوب است و بقیه رو هم مثل خود میبینید ما جوانهای امروزی (در فریدن)با مدرک دکترا باید بشینیم سر سفره پدرمون و بعد یه عمر خرج تحصیلمون را دادن دستمون سر سفره کوتاهه و سرخ و سفید میشویم!
    ما لم نمیدهیم برید پرس و جو روزانه چند نفر از همین لم دهندگان سر سفره میریم التماس کارخونه های گلپایگانو میکنیم بزارن بریم کارگری ومیگن احتیاج نداریم!
    **********************************************************************************
    ما جوانها مثل شما با حب و بغض های سیاسی انتقاد نمیکنیم .آقای م ح دوره قبل چه گلی بر سرمان زد؟الان کجاست؟خوشش باشد که دیگر اسمی از این سه شهرستان هم در خاطرش نیست.
    *********************************************************************************
    اینو بدونید جوانهای الان روشن فکر هستند تنها نماینده ای که ما تا به حال قبول داریم آقای دکتر اسفنانی است و دور بعد هم انشا الله رای بالایی از شهر داران میگیرند و تا به حال نیز بسیار سپاسگدار ایشان هستیم و خواهیم بود.
    پونه زار نیوز عزیز چون اقای سعادتی حرفاشو کامل درج کردی خواهشا پاسخ های مرا هم درج کن تا حقی از کسی ضایع نگریده باشد .با تشکر.

    • در مورد اون آقایی که ادعا دارن دکترا دارند و فاقد شغل هستند باید عرض کنم ، ارزش تحصیلات آکادمیک رو تو کشور خیلی آوردن پایین که امثال شما دکترا میگیرند. اگه شما آدم با سوادی باشی صرف نظر از هر گرایش سیاسی بیکار نمی مونی .متاسفم

      • و اما در مورد شما یی که صرفا یه عنوان آکادمیک شنیدید باید بگم اگه به خود زحمت سپری کردن تحصیلات تکمیلی رو انجام داده بودید ,حتی دور افتاده ترین دانشگاها متوجه میبودید که ورودی ها برای متقاضیان اگرچه بسیار فراخ است لیکن خروجی بسیار سخت است .
        ##################################################################
        ضمنا اگه دقت کرده بودید من نوشتم تازه دکترا پدیرفته شدم وآزمون دکترا هم 30%کتبی و 70%مصاحبه شامل سوابق مثل مقالات ISI میباشد.و دانشگاها هم پژوهش محور شدن و پارک های علم و فناوری تاسیس شده و دانشگاهها به شدت با هم در جهت تبدیل علم به محصول رقابت دارند.پس دانشجوی بی سواد به دردشان نمیخورد.
        ##################################################################
        این نکته رو هم بگم به علت عدم سپری کردن دوران سربازی در دستگاه دولتی فعلا نمیتوانم استخدام بشوم و اگر امثال شما گذاشته بودید فریدن ما پیشرفت میکرد الان دانشگاه دولتی هم در شهرمان واحد داشت یا دانشگاه کنونی گستردگی رشته بیشتری داشت تا رشته من هم پوشش میداد واینجانب به عنوان استاد بورس میشدم .
        #################################################################
        اگر من گلایه کردم چون شغل من در واحدهای صنعتی است و اما امثال شما سیاسی کاران نزاشتید شهرستان پیشرفت کند و منم مثل خیلی از هم رشته ای هایم حین تحصیل در کارخانه ای اشتغال داشته باشم.
        دیروز حتما ناظر شبکه اصفهان بودید شهرستان آران و بیدگل هزار واحد صنعتی فعال دارد که فقط 2500 راننده کامیون به طور مستقیم اشتغال دارند .ولی ما؟!! فقط یه کارخانه لبنی آن هم به برکت آزادگان استان اصفهان داریم .
        ##################################################################
        منم متاسفم که هنوز چنین افرادی با این دید به تحصیلات نگاه میکنند.ده سال دکترا گرفتن با کسی که برود حاجی بازاری شود و پول پارو کند دنیایی متفاوت دارد .

  16. آقای سعادتی که دم از تحصیلات و فهم و شعور میزنی بنده تحصلات تکمیلی ارشدو به پایان رسوندم و در آزمون دکترا پدیرفته شدم اگه شما دیپلم باشی یا لیسانس سکه ای به قول طنز شکر آباد شبکه نسیم واگذارت میکنم به خدا چون من و تودخل و خرجی با هم نداریم ولی من به عنوان یه جوان بیکار حق داشتم از نمایندگان قبلی انتقاد کنم.

  17. به نام حق وبرای پاسداشت حقیقت
    من دارای سوابق انقلابی هستم.
    سالیان درازی را در جبهه های حق علیه باطل بودم.
    از کردستان ومریوان تاشلمچه وطلائیه.چندین بار تا مرز شهادت رفته ام . بدنم پر از ترکش است.خدا را شکر میکنم با وجود مصرف ده نوع داروی مختلف ادعایی برای هیچ کس ندارم واز زمین وزمان طلبکار نیستم.خود را بدهکار مردم ونظام می دانم.
    همچون شیخ بی سواد (کروبی) و همپالگی هایش از انقلاب خونبار اسلامی که ثمره خون 250000شهید است نگذشته ام!
    باعث خوشحالی و کف وسوت وهابی ها و آمریکائی ها و انگلیسیها نشده ام!
    آقایان!
    مسعود رجوی هم با امام عکس دارد، این چه منطقی است؟!نگویید مقایسه بیجائی است! خیر!می خواهم بگویم مهم عاقبت به خیری است.
    سرنوشت برخی صحابه پیامبر(ص) را در تاریخ مطالعه فرمائید.
    به سازمان صنعت ومعدن استان ویا شرکت شهرک های صنعتی استان مراجعه فرمائید تا متوجه شوید استان اصفهان چه زمانی صنعتی شد!
    امروزه مدیریتها اقتضائی ومحصول گرا است. باید دید محصول وخروجی این همه به به و چه چه وصلوات فرستادن ونوشابه باز کردن برای شخصیت آقای کیان ارثی و نحوه مدیریت ایشان ومنصوبین ایشان در شهرستان مظلوم وسیاست زده ی فریدن چه بوده است. سپس عملکرد ایشان را حداقل با نمایندگان شهرستان های مجاور مقایسه کرد،آنگاه قضاوت نمود!
    چون آقای کیان ارثی را فردی متدین معرفی فرموده اید توصیه می کنم احادیث و روایات در خصوص ویژگی های یک مدیر مسلمان را در همین فضای مجازی جستجو بفرمائید و فارغ از تعصبات کور سیاسی حضرت ایشان را با استانداردهای شرعی مندرج در متون اسلامی مقایسه فرمائید،و خودتان وجدان خودتان را قاضی کرده وبه ایشان نمره دهید.
    ضمنا متاسفانه آقای حیدری به دولت دوم خرداد خورد .
    اما آقای محمدی باید پاسخگو باشد.ایشان هم میگوید من در دوران عدم سرمایه گذاری مستقیم دولت در پروژه های اقتصادی نماینده شدم!که به نظرمن توجیه خوبی نیست!
    علت رویکرد مردم به آقای هدایتی ،عملکرد ضعیف آقای کیان ارثی و مدیران منصوب ایشان درشهرستان بود که مردم چون کارد به استخوانشان رسیده بود اینگونه تصمیم گرفتند.آقای هدایتی از رفقای آقای طاهری و در یک تحلیل عمیق ونهائی، در مبانی سیاسی هم مرام آقای کیان ارثی بودند گرچه شاید در روش ها متفاوت بودند.
    متن وصوتی از آقای شریعتی فرماندار اسبق فریدن موجود است که ایشان می گوید دستگاه های کارخانه نشاسته و فرنج فایزر فریدن از هلند خریداری شده و آماده نصب است!!
    آقای کیان ارثی از اینگونه مدیران زیاد داشته اند!!
    خودتان قضاوت کنید.

  18. عجبا! گفت:

    همایش فریدن بزرگ فایدش آقای سعادتی همین بس که مجری اخبار به جای اینکه بگه fereydan نیاد بخونه faridanکه ما باعث خجالت باشه.همین که چهار نفر اسم فریدنو بشناسن خوبه ضمنا دارن صنایع دستی میفروشن از جیب من و تو که نرفته!

  19. یاللعجب دوران آقای هدایتی دورانی بوده که عمیقا دقت بفرمایید عمیقا همپخط آقاای کیان ارثی بوده آقای حیدری هم که با دولت سیا خاتمی همراه بوده و گویا این دوره بر خلاف دولتهاینهم و دهم دوران سیاه تاریخ ایران بوده و دولتمردان ایشان از طرف دیگرکره مریخ بودند دوران قای محمدی هم که بنده خدا در زمان ایشان دولت در بخش اقتصادی و صنعت سرمایه گذاری نمیکرده میماند شیخ کیان ارثی و تمامی فلاکتها و بدبختیها و بیکاریها و وو…..و کاسه کوزه ها و سر اقای کیان ارثی که تمام این مواردکه عرض کردم باید سرایشان شکسته شود دوران آقای اسفنانی دوران طلایی فریدن بوده و قطب صننعتی و آلودگیهایی کارخانجاتی که درزمان ایشان افتتاح شدند و شروع به کار نمودند واقعا دوران طلایی بوده

    • بله از جهت هایی دوران آقای دکتر اسفنانی طلاییست ایشان به درستی فهمیدند مشکل کجاست ما برا صنعتی شدن نیاز به امکاناتی چون برق فشار قوی,دسترسی به آب سالم ,معرفی پتانسیل شهرستان,جذب سرمایه گدار با طرح های تشویقی معافیت مالیاتی و….همچنین برای اولین بار شهامتشو داشتن و اینگونه مسئولان استان را تحت فشار قرار دادند کاری که هیچ کدوم نمایندگان به این چنین انجام ندادند.
      دروان طلایی یعنی چهار دروه نمایندگی .نه آقای اسفنانی که هنوز نفس اومدن تازه نکرده و یه تنه رفته جنگ برا شهرستانامون.

  20. چه انتقادی؟؟؟؟؟؟؟ایشان برای روستای خودش کاری نکرده این نه تنها نقطه ضعف برای ایشان نیست بلکه نقطه قوت ایشان بود چون روستای خودش رو هم به دید روستاهای دیگر نگاه میکرد که اگر چنین نبود الان همین شما پرچم عثمان میکردید و دوراز انصاف هم بود که ایشان به روستای خودش توجه میکرده ومن از همین جا به هم روستاییم که این این انتقادرو کرده سلام و عرض ادب میکنم

  21. تصحیح میکنم پیرهن عثمان

  22. آشنا گفت:

    ***
    بیشتر سرمایه های فریدون در خارج شهرستان هستند ! حتی کارمندان ما به جای سرمایه گذاری در فریدن اصفهان و تهران خونه می خرند ! نتوانستیم سرمایه های خودمان را برگردانیم ولی می رویم به خیرین اصفهان التماس می کنیم ! و هزاران دلایل دیگر …
    و در آخر : کس ناخارد پشت من ؟! جز ناخن انگشت من

  23. این مدارکها از کجا میان که دارید به این و ان میبندید لفظ دکتر از کجا امده . اولا اقای اسفنانی جایی نگفته من دکترم . ثانیا عملکرد این اقا هم تا به حال قابل دفاع نبوده ضمن اینکه ما نیز از حامیان ایشان بودیم ولی این را بگوئیم ما با کسی عهد اخوت نبسته ایم از هر مسئولی که ضعیف عمل کند انتقاد میکنیم . ضمن اینکه جواب اقای سعادت را نیز بعد از نظر خودشان دادم …

  24. آیسام گفت:

    با عرض سلام خسته نباشید .شمارا به خدا قسم راهن اصفهان به ازنا را راه اندازی کنید .من سالی 200ملیون میدم تا با تریلی از گمرک ازنا برام جنس میارن…درضمن راهن اصفهان به ازنا برای اصفهان خوب است چون دومین شرکت نفت بزرگ ایران تو ازناست …با تشکر

  25. طاها گفت:

    راه اهن اصفهان به ازنا خیلی برای اصفهان از نظر اقتصاد خوبه ….از جمله بزرگترین داروسازی خاور میانه بایر افلاک .فرالیاژ بزرگ ایران .فولاد سوم ایران .بهترین سنگ مهروف به سنگ چینی ازنا ..شرکت ماشین سازی پروتن

    • سهیل گفت:

      یله من هم با شما موافقم ولی متاسفانه مسولان رسیدگی نمیکنند..من سالانه مقدار زیادی هزینه میکنم تا از ازنا برام بلور و شیشه بفرستند که اونهم معلوم نیست کی به دستم برسه ولی اگر راهن بهره برداری بشه خیال ما آسوده تر است

  26. آرتا گفت:

    راه اهن اصفهان به ازنا را هرچی سریع تر به بهره برداری تجاری برسونی .هم به نفع اصفهان است هم به نفع ازنا از لحاظ اقتصاد و تفریحی . شبی 35اتوبوس از شهرستان های ازنا/دورود/الیگودرز /و بروجرد به مقصد اصفهان و بلعکس داریم ..و گمرک و معدن سنگ و شرکت نفت ازنا روزانه باری زیادی به اصفهان میفرستند به نفع ما هست از لحاظ امنییت ..خواهشا رسیدگی کنید…..

  27. علی گفت:

    هرچی سریع تر راهن اصفهان به ازنا رو به بهره برداری برسونید

  28. سلام پس چرت راه اهن اصفهان به ازنا به بهرداری تجاری نمیرسه/؟؟؟؟؟؟؟؟چه قدر فعلیت ماشالله

  29. ازنا__بختیاری گفت:

    درود…آقا من از ازنا دیار بختیاری میگم….چرا با ازنا و لرستان مردم ایران ترس دارن…آقا کم دزدی کنید یجایی یه روزی یه لحظه همو می‌بینیم …باید جواب پس بدید …زنده بادازنا

Go to TOP