چاپ خبــر
خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران:

آزادی که اقلیت‌های دینی در ایران دارند در هیچ کشور دیگری چنین آزادی برای اقلیت‌های دینی وجود ندارد

کشیش زرگریان به نمایندگی از هیأت خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران در اوّلین یادواره شهدای روستای میلاگرد شرکت کرد و از وحدت بین اقلیت‌های دینی در کشور سخن گفت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، کشیش مگردی زرگریان، سردفتر ازدواج ارامنه‌ی منطقه اصفهان، در اوّلین یادواره چهار شهید ارمنی و یک شهید مسلمان روستای میلاگرد فریدونشهر شرکت و برای حضار سخنرانی کرد.

IMG_7341 - Copy

وی به نمایندگی از هیأت خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، جامعه‌ی ارامنه‌ی استان اصفهان و به خصوص خانواده شهدای ارامنه‌ی اصفهان، سی و ششمین سالگرد انقلاب باشکوه و بزرگ اسلامی ایران را تبریک گفت و افزود این انقلاب که در جهان کم نظیر است به وسیله‌ی خون شهدای ایران زمین چه مسلمان و چه اقلیت‌های دینی و ارامنه تحقق یافت و مستحکم شد.

IMG_7273

زرگریان با بیان این که تمام ادیان الهی توحید، نبوت و معاد را قبول دارند گفت ریشه‌ی تمام ادیان الهی یکی است و تنها در شاخ و برگ تفاوت وجود دارد و بالاتر از همه خدا یکی است و همه را دوست دارد بالاخص خانواده‌های شهدای ایران را که بیشتر از بقیه به خدا نزدیک‌ترند و فرزندان آنها در آسمان هفتم و در درگاه خداوند متعال قرار دارند.

وی بزرگترین و مهمترین پیوند ناگسستنی بین اسلام و ادیان دینی و ارامنه را خون شهیدانی دانست که برای کشور عزیزمان ریخته شده است تا مردم ایران زمین بتوانند سربلند و سرافراز زندگی کنند. سردفتر ازدواج ارامنه‌ی منطقه اصفهان ادامه داد ارامنه در این منطقه بیش از 400 سال با برادران مسلمان زندگی و برای پیشرفت و سربلندی این کشور کوشش کردند و در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس دوشادوش دیگر اقلیت‌های دینی و مردم غیور اسلامی در جنگی که ابرقدرت‌ها به صدام کمک می کردند پیروز شدند و ارامنه با تقدیم شهیدان و ایثارگران دِین خود را به این مملکت عزیز و پرگهر ادا نمودند.

کشیش زرگریان اظهار داشت صبح امروز در ششمین همایش ادیان توحیدی در اصفهان سخنرانان تاکید داشتند آزادی که اقلیت‌های دینی در کشور ایران دارند در هیچ کشور دیگری چنین آزادی برای اقلیت‌های دینی وجود ندارد.

وی گفت در منطقه‌ی فریدن اقوام ترک، لر، گرج، ارمنی و فارس به طور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند و ما باید افتخار کنیم که ایران عزیز به خاطر داشتن فرهنگ کهن توانسته است به این جا برسد و به خاطر این فرهنگ کهن است که کلیساهایی که ارامنه در ایران ساخته‌اند توسط دولت ایران همواره نگهداری و بازسازی شده است و مانند کشورهای دیگری مثل ترکیه نبوده که تمام ابنیای ارامنه را با خاک یکسان می‌کنند.

وی شهدا، آزادگان و جانبازان ارامنه اصفهان را نام برد و در پایان از مسئولان برگزاری این یادواره تشکر به عمل آورد.

IMG_7370 - Copy IMG_7373 - Copy

Go to TOP