چاپ خبــر
به یاد فجرآفرینان؛

یادواره شهدای ارامنه در روستای میلاگرد با حضور علمای شیعی و مسیحی برگزار شد

اولین یادواره شهدای ارامنه و یک شهید شیعه روستای میلاگرد با حضور بزرگان تشیع و مسیحیت برگزار و از ایثارگران ارمنی و خانواده‌های این شهدا تجلیل به عمل آمد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، روستای میلاگرد میزبان علمای شیعه و مسیحی، خانواده‌های شهدا، مسئولین و مردم بود تا یاد 5 شهید این روستا را گرامی بدارند که چهار تن از این شهدا ارمنی به نام‌های شهید هراج هاکوپیان، شهید میراند هاکوپیان، شهید رایمند خاتون نژاد(ساغرامیان) و شهید رزمیک داوودنژاد و شهید شیعه‌ی این روستا شهید عیدی محمد گرجی است.

 

IMG_7367

IMG_7296 - Copy IMG_7247

در ابتدای مراسم سرهنگ دوم پاسدار حسنعلی نرگسیان، فرمانده سپاه ناحیه فریدونشهر، به عنوان میزبان این مراسم به روی سن رفت. وی در آغاز کلامش به عنوان میزبان جلسه ضمن خوش آمد به میهمانان به کتاب «مسیح در شب قدر» که روایت حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدای ارمنی و آشوری است اشاره کرد و در پنج پرده از این کتاب ارتباط بین مسلمانان و مسیحیان را مطرح کرد و از مقام والای شهید در ادیان مختلف و در مسیحیت سخن گفت. وی ضمن بیان این که از 89 شهید اقلیت‌ها 74 شهید ارمنی هستند به ذکر شرح حال مختصری از پنج شهید روستای میلاگرد پرداخت و نحوه‌ی شهادت ایشان را بیان کرد.

IMG_7229

کشیش مگردی زرگریان، عضو هیأت خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیلی، مدیر کل امور رسانه معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه، دو مهمان ویژه‌ی این مراسم بودند که به سخنرانی پرداختند.

IMG_7183 - Copy

IMG_7293 - Copy

حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، دیگر سخنران این برنامه بود که ضمن تشکر از مهمانان به لزوم حفظ وحدت پرداخت و از لزوم احترام هر مسلمان به حضرت عیسی(ع) سخن به میان آورد.

IMG_7319 - Copy

بعد از سخنان امام جمعه‌ی فریدونشهر و مداحی کوتاهی، از خانواده‌ی شهدای روستای میلاگرد و همچنین از سورن هاکوپیان، آزاده و جانباز ارمنی این روستا تجلیل به عمل آمد.

IMG_7339

IMG_7346 - Copy

در انتهای برنامه سورن هاکوپیان کتاب خاطرات خود به نام «چه کسی قشقره‌ها را می‌کشد؟» به حجج اسلام غفاری و اسماعیلی و سیاوشی، امام جمعه داران، هدیه کرد.

IMG_7365 - Copy

  1. مونا گفت:

    یادواره شهدای ارمنی برگزار میشه، یادواره شهدای لر برگزار میشه، یادواره شهدای معلم و دانش آموز و … برگزار میشه اما یادواره ی شهدای گرجی یکی از یادواره هاییه که هرگز برگزار نخواهد شد.

    جمعیت ارمنی های فریدن با جمعیت گرجی های فریدن تقریبا یکسان بوده ولی تعداد شهدای گرجی فریدن چند برابر شهدای ارمنی فریدنه

    واقعا برای گرجی ها متاسفم.

  2. علی گفت:

    باتشکر از زحمات شما روحانی ارجمند

  3. مونا ممنون که تذکر دادی ولی * . از امتیازات شهدای گرجی همین مظلومیتشونه

  4. محمد گفت:

    این یادواره باحمت مردم روستا برگزار شده ومسولان فریدونشهر هیچ نقشی در اون نداشتن

  5. با تشکراز اهالی روستاوروحانی فعال اقای ابن علی

Go to TOP