چاپ خبــر
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس:

مطالعات طرح راه‌آهن اراک – خمین – گلپایگان – اصفهان تا پایان امسال نهایی می‌شود

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس ‌گفت: مطالعات طرح ایجاد خط ریلی اراک- خمین- گلپایگان- اصفهان تا پایان سال جاری نهایی می‌شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، سید محمدحسین میرمحمدی عصر امروز در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های راه شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور بررسی مشکلات پروژه‌های راهسازی 2 شهرستان از معاون وزیر راه برای بازدید از این طرح‌ها دعوت به عمل آمد.

وی افزود: امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر‌کل راه و شهرسازی استان از طرح‌های مختلف در 2 شهرستان بازدید به عمل آمد و 10 درخواست به ایشان ارائه شد تا در صورت تامین اعتبارات از سازمان حمل و نقل و راه و شهرسازی پروژه‌ها به سرانجام برسد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: در این بازدید روند اجرای پروژه‌های چهارخطه موته – گلپایگان، محور گلشهر، تقاطع غیر هم سطح کمربندی گوگد، راهدارخانه مرغ، چهارخطه گلپایگان- خوانسار، تونل خوانسار- فریدن و محور خوانسار- دامنه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت پروژه تونل خوانسار- بوئین میاندشت بیان کرد: به دلیل کمبود اعتبارات چند روزی وقفه در کار تونل ایجاد شد و با توجه به انتظار مردم شهرستان و غرب استان در اجرای این طرح امیدواریم با مساعدت مالی، مرحله اولیه این پروژه تا 4 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

میرمحمدی همچنین با اشاره به طرح ایجاد خط ریلی اراک – خمین – گلپایگان – اصفهان تصریح کرد: مطالعات این طرح ردیف اعتباری دارد و در بازدید چند ماه گذشته معاون زیرساخت ریلی وزرات راه و شهرسازی و مسئولان 2 استان این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در آن بازدید مقرر شد مطالعات طرح ایجاد خط ریلی اراک – خمین – گلپایگان – اصفهان تا پایان سال جاری نهایی شده و کلنگ اجرای این پروژه بهار سال آینده به زمین بخورد.

  1. ما هم خسته نباشیم . پیشرفت هفتاد درصدی 3 سال پیش دوراهی خمسلو تا فریدونشهر فکر کنم زمانی به پایان برسد که جاده پشتکوه به خوزستان وصل شود و همین هفتاد درصد هم مستهلک شود . و دوباره شبو شبو …

  2. بچه زرنگ گفت:

    این تونل خوانسار -بویین اهمیت پروژش کجاست؟!!!نه خوانسار بن بست بود نه بویین که بگیم پشت کوه گیر افتاده بودن و تنها راه نجاتشون این تونل بوده!!چقدر هزینه داشته؟کی داده؟حتما خود خوانساری ها!!!اونوقت شهرستانهای ما رو ببین محتاج یه تخت بستری بیشترن.اگه بودجه نیست که خوب قبول ولی اینطوری هم تبعیضه این تونل زرنگ بازیه !

  3. آقای دکتر اسفنانی با کمال قدردانی از زحمات شما فقط این مطلبو روشن کنید چرا نماینده شهرستان های خوانسار و گلپایگان این قدر حرفشون برش داره و هر چی اراده کنن عملی میشه ولی با وجود تلاش هاش های شما ما کاری به پیش نمیبریم؟واقعا مشکل کجاست؟

  4. ربانی , خوانساری ، صفایی آمدند و رفتند و آقای یسلیانی هم یک سالی است که سرپرست فرمانداری هستند ولی نتوانستند چند کیلومتر راه خمسلو به فریدونشهر را کامل کنند. واقعا مسولین ما شایسته دریافت نشان عالی * نیستند؟

  5. تبعیض گفت:

    سلام
    من گیج شد ام !
    به بن بست فکری و روحی رسیده ام!
    نمی توانم این مسائل را در ذهن خودم حل کنم!
    خدا شاهد است شوخی نمی کنم.
    جاده های ورودی داران بنا به آمار رسمی پزشکی قانونی تا به حال 33 کشته داده است.
    بلوار آشجرد به داران در 10سال 40کشته داد.
    در خیابان شهید بهشتی داران لوله آب فرسوده تا کنون از سه جا ترکیده وآسفالت را منهدم کرده وپس از ترمیم لوله آب به همان صورت رها شده است.
    شتر با بارش در دست اندازهای خیابان های داران ناپدید می شود!
    وضعیت اشتغالمان مصیبت بار(به معنای واقعی کلمه) است.
    اما من نمیدانم پول پروژه میلیاردی تونل خوانسار که فقط چند دقیقه مسیر را کوتاه می کند وبه خاطر شیب بالای جاده مصرف سوخت را هم بالا می برد و زمستانها خطرناک وبرف گیر است ، از کجا می آید؟!
    به خدای احد و واحد آچمز شده ام.

    • مظهر عدالت علی علیه السلام می فرمایند:
      کما تکونون یولو علیکم – مردم شایسته حکومتی هستند که دارند.
      مردم به ظاهر متحد شهرستان فریدونشهر این تبعیض را خود انتخاب کرده‌اند. و خود کرده را تدبیر نیست!

  6. یتیمان گفت:

    دل خوش به آنیم که آخرتی هم هست.

  7. یتیمان گفت:

    گلپایگانی ها و خوانساری ها دارای افراد با نفوذ بسیاری در حکومت ودولت هستند.
    عذر خواهی میکنم ، کافی است متنفذین مذکور با آبدارچی یک وزارتخانه یا استانداری یک تماس تلفنی کوچک بگیرند، آنگاه به سرعت برق و باد پروژه های آن شهرستانها در دستور کار قرار گرفته و بودجه برای آن در نظر گرفته شده و عملیاتی می شود!!
    ساده لوحی محض است اگر به چیزهایی از قبیل طرح آمایش سرزمینی و ضوابط دل خوش کنیم….
    متاسفانه خیلی از کارها با لابی پیش می رود….
    ما در داران و فریدن در سطح کشور یتیم هستیم و کسی را نداریم….
    بحمداله اکثریت مدیران فریدونشهر بومی هستند.
    تعصب زشت قومیتی جاهلیتی و احمقانه که 1400سال پیش توسط پیامبرمان خط بطلان روی آن کشیده شد ،خصوصا در دهکده جهانی کنونی ندارم، لیکن علم مدیریت در تمام مکاتب می گوید نیروی بومی بیشتر دل می سوزاند….
    ما در داران علاوه بر اینکه در سطح ملی و استانی یتیم هستیم ، با کمال تاسف در شهر خودمان هم یتیم هستیم….

  8. غزیزان زیاد گله و شکایت نکنید ؟! دولت تدبیر و امید با نهایت تدبیر همه مشکلات را حل می کند ! یه کم حوصله به خرج بدهید ؟! صبر کنید چند سال آینده وسایل حمل و نقل هوایی می شوند دیگر به جاده و ریل نیاز نداریم ….همه اینها حق ماست یادتونه موقع انتخابات ها چگونه مقابل همدیگه می ایستادیم و به هم بی حرمتی و جسارت می کردیم؟ یادتونه عقلا و دلسوزان می گفتند فلانی به درد نمایندگی برای منطقه فریدن نمی خورد ولی ما توجهی نکردیم؟! یادتونه وقتی مردم ما ،همسایگان غزیز ما به دلیل فقر و نداری مجبور به مهاجرت می شدند می گفتیم بروید فکر می کردیم جا برای ما باز می شود و موقعیت ما بهتر می شود ؟! یادتونه افراد بی بوته و منافق را به راحتی پذیرفتیم و به آنها پست و موقعیت بخشیدیم ؟! یادتونه روزگاری خانواده های اصیل و متدین صاحب قدرت و شوکت بودند ولی ما جو گیر شدیم و باب ناسازگاری گشودیم و هر کدام را در گوشه ای از مملکت آواره کردیم و موقعیت ها را یه کرکسان سپوردیم؟! تا امروز از فریدن لاشه ای گندیده چیزی باقی نمانده!!!!! *

  9. سلام علیکم
    خواهشمند است در صورت صلاحدید روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی ، یا روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، یا جناب مهندس آقای داوود کشاورزیان و یا برادر عزیز مهندس محمود محمودزاده پاسخ فرمایند.
    عالیجنانبان عزیز
    مسئولین محترم راه وشهر سازی کشور و استان
    باسلام وتحیت
    ما جمعی از مهندسین عمران عمدتا دانش آموخته دانشگاه های معتبر دولتی هستیم و در خصوص لزوم اجرای پروژه ی 270میلیارد ریالی تونل مواصلاتی خوانسار که تاکنون 120میلیارد ریال برای آن هزینه شده و برآورد ما این است که در خوشبینانه ترین حالت بیش از 350میلیارد هزینه در بر خواهد داشت ، تعدادی سوال فنی داریم ، که امیدواریم شاهد پاسخگویی مسئولین باشیم.
    1- آیا خوانسار عزیز در بن بست به سر می برد و با این پروژه از بن بست خارج می شود ؟ اگر بر این باورید که بن بست است –که هرگز اینگونه نیست- ضریب خروج خوانسار از بن بست ادعایی و یا ضریب تردد بالاتر وسائط نقلیه در خوانسار پس از اجرای این پروژه میلیاردی چه مقدار تغییر می کند و چند واحد افزایش می یابد؟!

    2- با توجه به جاده 4 بانده در دست احداث خوانسار-دامنه(که قسمتی از آن اجرایی شده است) و جاده موجود دامنه- بوئین که اتفاقا هر دو جاده مواصلاتی بسیار امن و با مختصات فنی خوبی هستند ، احداث تونل مذکور چند کیلومتر از مسیر خوانسار –بوئین را کاهش می دهد؟

    3- مطالعات ما نشان می دهد با یک دهم این هزینه گردنه خوانسار در مسیر دامنه قابلیت ایمن سازی کامل را دارد ، ضمن اینکه دره حاشیه این گردنه و چشم انداز زیبای آن در تمام فصول سال بسیار چشم نواز و زیبا است و قابلیت ایجاد کمپ استراحتگاهی بین راهی و یا حتی ایجاد پروژه گردشگری و رستوران بین راهی(شبیه شمال) با تنها قسمتی از هزینه ساخت تونل را دارد.
    زیبائی های گردنه خوانسار زبانزد عام وخاص است که با ایجاد تونل میلیاردی خوانسار ، پتانسیل های این گردنه عملا به اغماء وحاشیه می رود.
    سوال این است چرا موارد مذکور مورد مداقه قرار نگرفته است و هزینه های میلیاردی آنجائیکه باید صرف شود مصرف نمی گردد؟!

    4-با توجه به شیب تونل وجاده جدید خوانسار-بوئین چه مقدار از مصرف سوخت و استهلاک خودروها کم می شود؟!

    5-با توجه به مختصات فنی جاده جدید خوانسار-بوئین که بهسازی ، ایمن سازی ،شانه سازی ، علامت گذاری ، نگهداری و… آن داستان جداگانه ای است و هزینه میلیاردی می خواهد ، مطالعات ما نشان می دهد که خطرات آن کمتر از گردنه نخواهد بود.پیش بینی علمی ما این است که جاده جدید مورد استقبال رانندگان وسائط نقلیه سنگین قرار نخواهد گرفت.
    6-ساختار زمین شناسی تونل خوانسار از ریزشی بودن و نشتی بودن آن حکایت دارد که اینها با بافت سخت وسنگی آن هزینه های پیش بینی نشده ای را در آینده به بیت المال مسلمین مظلوم تحمیل می کند.ضمن اینکه امکان تاثیر منفی این تونل بر سفره های زیر زمینی خارج از تصور نیست.

    7-با همه ی این تفاصیل احداث تونل مذکور هیچ تاثیر اجتماعی شگرفی بر رونق و اقتصاد خوانسار باقی نخواهد گذاشت و پول بی زبانی که صرف آب کردن !! و شکافتن سنگ شد ،می توانست در اشتغال شهرستان نقش ایجاد کند.
    بنا به محاسبات وزارت کار هر شغل در ایران وخصوصا در شهرهای کوچک با 30میلیون تومان ایجاد می شود.بنابراین با هزینه این تونل امکان ایجاد 1000فرصت شغلی پایدار در شهرستان از دست رفت.

    8- صرفنظر از جهت گیری های سیاسی و ضمن تشکر از کارهای خوبی که در دولت احمدی نژاد انجام شد ، لیکن این پروژه هم یکی از پروژه های بی منطق دولت احمدی نژاد است که با شعار« راه بینداز ، جابینداز» و با قدرت و لابی متنفذین خوانساری در سطح حکومت و دولت وحتی کابینه عملیاتی شد و اکنون مدیران فعلی را در برابر فعل انجام شده قرار داده است.توقف این پروژه بنا به حکم «جلوی ضرر را از هر جا گرفت منفعت است» نیاز به تقوای محمدی و شجاعت علوی وعلم واخلاق صادقی از جانب مسئولین دارد.

    9- اجرای این پروژه گرد محرومیت بیشتری را بر صورت چروکیده از فقر شهرستان مجاور یعنی فریدن و داران می پاشد. خوانساری های همشهری و هموطن عزیز هم به حکم مسلمانی باید هوادار همسایه گرسنه و فلاکت زده خویش باشند ، چرا که بنا بر روایات و احادیث ،هر مسلمانی که شب بخوابد و همسایه اش در فقر و گرسنگی به سر ببرد باید در صدق ایمان خویش تجدید نظر نماید.
    به نظر ما همین تعداد خودرو ومسافری که اکنون از جاده بوئین-دامنه-خوانسار وارد این شهرستان عزیز می شوند با احداث این تونل ،تغییر شگرفی در عدد آنها حاصل نخواهد شد.

    10-در یک تحلیل نهایی صرفه اقتصادی، فنی و خصوصا اجتماعی ( به جهت ظلم به شهرستان مجاور و انعکاس اجتماعی نا مطلوب )این تونل زیر سوال است.

    11-بنا به گفته فرماندارفریدن(داران) و دیگر مسئولان از جمله رئیس شوراهای اسلامی استان اصفهان، تا کنون ورودی های شهر « داران» صد کشته داده که بنا به آمار پزشکی قانونی 33 نفر در بازه زمانی نزدیکتری به آخرین جمع بندی آماری، زیر چرخهای بی عدالتی و تبعیض له شده اند و به دیار باقی سفر کرده اند!!
    ضمنا جاده برف انبار-فریدونشهر بعد از سه سال و با پیشرفت 70 درصدی نیمه کاره رها شده است.
    موارد مذکور باعث تاثیرات اجتماعی شگرفی در شهرستان فریدن(داران) و فریدون شهر مبنی بر وجود تبعیض در تصمیمات مصدر نشینان کشور و استان شده است.
    منتظر پاسخ های شما عزیزان مسئول –در هر دو سرا- هستیم!

  10. ناشناس گفت:

    همه بیایید زیر نظر گلپایگان

  11. اله بخشی گفت:

    غرب استان اصفهان شامل( گلپایگان خوانسار داران بوئین فریدونشهر تیران چادگان) با هم یک استان به مرکزیت گلپایگان و از اصفهان جدا بشویم تمام مشکلات حل میشود
    معضل اصلی ما اینه که اصفهانیها حق ما را میخورند اگه یه پروژه داخل شهر اصفهان باشه کمتر از 6 ماه تمامش میکنند ولی خدا نکنه یه پروژه برای آبادانی یکی از شهرستان های تابع اصفهان بخواند اجرا کنند کلا بودجه نیست و شصت سال هم طول میکشه تا میاند اجرا بشه!

Go to TOP