چاپ خبــر
در گفتگو با سرپرست هیأت کوهنوردی استان اصفهان مطرح شد؛

« کوهنوردی علمی » و « شناساندن فریدونشهر » راه‌های رونق گردشگری ورزشی و توسعه شهرستان

غلافگر از لزوم توجه به کوهنوردی علمی در شهرستان و شناساندن ظرفیت‌های کوهنوردی بکر و جذاب شهرستان فریدونشهر برای توسعه‌ی این ورزش و رونق شهرستان سخن گفت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، سیدمجتبی غلافگر، سرپرست هیات کوهنوردی استان اصفهان، طی گفتگویی با خبرنگار پونه زار گفت با توجّه به پتانسیل‌ها و توانایی‌های بالایی که در فریدونشهر وجود دارد و با توجّه به کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس در این منطقه مثل شاهان کوه، چال روغن، دری و هشتاد می طلبد نگاه ویژه‌ای با این منطقه وجود داشته باشد.

وی از ارائه‌ی درخواست خانه کوهنوردی در فریدونشهر خبر داد که می‌تواند سرچشمه‌ی آموزش کوهنوردی علمی قرار بگیرد که در این صورت عامل جذب کوهنوردان از سراسر کشور و جهان و توسعه‌ی ورزش کوهنوردی خواهد شد.

غلافگر ضمن بیان بکر و دست نخورده بودن طبیعت و کوهستان فریدونشهر، آن را جذاب و دارای زیبایی خاصی دانست که می‌تواند باعث جذب گردشگر زیادی بشود و لازمه‌ی این امر شناساندن فریدونشهر به دیگر نقاط کشور و جهان است.

سرپرست هیأت کوهنوردی استان اصفهان مجدداً « کوهنوردی علمی » و « شناساندن فریدونشهر » را از اولویت‌های این شهرستان دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و می‌تواند عامل رشد و توسعه‌ی این شهرستان به ویژه در بخش ورزش گردد.

  1. آقای غلافگر ماهم کوهنوردی علمی را از شما یاد می گیریم که با وجود پیش بینی سایتهای هواشناسی و منع صعودهای سراسری به لحاظ تهاجمی بودن به طبیعت توسط دوستداران کوهنوردی کلاسیک میاین صعود سراسری کشوری اونم تو هوای برفی می خواین برگزار کنین که البته کنسل شد .

Go to TOP