چاپ خبــر
یک روانشناس:

ماهواره ناخودآگاه زندگی خانواده ما را تغییر می‌دهد

بدحجابی و تربیت نادرست رایج بین جوانان از اثرات مخرب ماهواره بود که منجر به عدم کنترل آنها می‌شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران، درخصوص ماهواره و تأثیرات منفی آن بر جوانان اظهار کرد: ماهواره ابزاری که زمانی یک تخیل بود، حالا به یک حقیقت تبدیل شده است، حقیقتی که بیش از دو دهه است به شدت بحث‌برانگیز شده است.

وی افزود: این تکنولوژی مجذوب کننده، اما تخریب کننده است که تأثیرات منفی بیشماری دارد و بسیاری از مردم از روی ناآگاهی آن را دنبال می‌کنند و ناخواسته از آن تأثیر می‌گیرند.

ابراهیمی مقدم به مسائل ضداخلاقی ماهواره اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و فیلم های ضد اخلاقی که عمدتا در شبکه‌های ماهواره‌ای به نمایش در می‌آیند دارای اهداف خاصی است به صورتی که ساختار نظام فرهنگی و اخلاقی حامعه را مورد هجوم قرار می‌دهند.
این روانشناس درباره پرخاشگری افراد گفت: به دلیل تأثیر گرفتن افراد از فیلم ها و نمایش‌های پرخاشگرانه‌ای که از این شبکه‌ها پخش می‌شود به تدریج از قبح این عمل کاسته شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی ازموضوعات مهمی که مورد هدف شبکه‌های ماهواره‌ای قرار گرفته مسائل سیاسی است سران این شبکه‌ها به دنبال پیاده‌سازی هدف‌های سیاسی خودشان هستند.

images

این روانشناس به موضوع بدحجابی تأثیر  گرفته از ماهواره اشاره کرد و گفت: بدحجابی یکی از تأثیراتی که کاملا مشهود است، به گونه‌ای که جوانان کم‌سن ما که مخاطب این شبکه‌ها هستند، اغلب از مجریان و افراد حاضر در شبکه‌های ماهواره‌ که از پوشش نامناسبی برخوردارند الگوبرداری می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: والدین باید فرزندان خود را نسبت به ماهواره و عواقب آن آگاه کنند و بدانند که خشونت تأثیرمثبت ندارد.

Go to TOP