چاپ خبــر
موقعیت استثنائی فریدونشهر برای انجام ورزش‌های جذاب؛

اسکی وحشی جهانگردان خارجی در کوهستان‌های فریدونشهر

4 جهانگرد بلژیکی برای انجام اسکی وحشی در کوهستان‌های پربرف و مرتفع فریدونشهر به این شهرستان آمدند. مسئولین موقعیت استثنائی این شهرستان برای جذب گردشگر ورزشی را دریابند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امروز 4 اسکی باز بلژیکی به فریدونشهر آمدند تا از کوهستان‌های برفی و مرتفع این شهرستان برای ورزش مهیج اسکی کوهستانی یا اسکی وحشی استفاده کنند. هفته‌ی گذشته نیز 4 اسکی باز سوئیسی به همین منظور به این شهرستان آمده بودند.

شهرستان فریدونشهر واقع در غربی ترین نقطه‌‌ی استان اصفهان به علّت ارتفاع بالا بسیار برف گیر بوده و ماندگاری برف در این شهرستان به همبن دلیل، هشت ماه از سال سفیدی را بر کوه‌های فریدونشهر به نمایش می‌گذارد. به طوری که پیست اسکی فریدونشهر اوّلین پیست اسکی کشور در سال است که فعالیت خود را آغاز می‌کند و پس از آغاز فصل بهار نیز فعال است. وجود کوه‌های سر به فلک کشیده و برفگیر فرصت فوق العاده‌ای را برای انجام ورزش‌های مهیجی چون اسکی در پیست، اسکی کوهستان ( اسکی وحشی )، یخ نوردی، کوهنوردی زمستانی و … به وجود اورده است. در هفته‌ی گذشته نیز در حاشیه همایش کوهنوردان استان اصفهان که در فریدونشهر برگزار شد مسئولین رده بالای استان بر استفاده از قابلیت‌ها و فرصت‌های خاص این منطقه برای جذب گردشگر ورزشی تأکید کرده بودند که استفاده از این فرصت استثنائی برنامه ریزی و توجه مسئولین را می‌طلبد.

شهر زیبای فریدونشهر خود به علّت قرار گرفتن بر فراز کوه‌های مرتفع با ارتفاع میانگین 2530متر مرتفع ترین شهر جمهوری اسلامی ایران است و به همین خاطر بام ایران نام گرفته است.

 

  1. خوش آمدند مسئولین جیباشونا آماده کنند این اومدنا ادامه داره

  2. بهنام گفت:

    بله برف و کوهستان زیبا داریم اما مراکز اقامتی مان در چه حد است ؟ در کدام هتل اسکانشان دهیم ؟

  3. بهزاد گفت:

    سلام .پیشنهاد میکنم لااقل سایت محترم پونه زار در یک بازه زمانی مشخص پیگیر صحبتها ، گفته ها و وعده های مسئولین باشند بلکه این یاداوریهای شما باعث فرجی برای پیشرفت شهرمون بشه .

  4. وقتی میگن محرومیم یعنی همین . سالی خدا عالمه چند نفر از جوونا و مردم شهرستان میرن شهرهای بزرگ و برگشتی هم تو کارشون نیست و ما دلمون خوشه چارتا گردشگر اومده ، باشه به جوونا می گیم ورودی شهر وایستن گردشگر ببینن شغل خوبیه !!! ما داریم از شهرستان بودن به خاطر مهاجرت تبدیل به چند دهکده تفریحی میشیم تا مرکز استانیا حیاط خلوت تفریح داشته باشن اونم بدون مردم بومی ، مسئولینا هم میذاریم و میریم که به گردشگرا خدمات بدن . خدمت آقا بهزاد گل هم بگم که پیشرفت شهر ارتباط مستقیم با جمعیت اون داره و بی حکمت نیست که کلان شهرها جمعیتها را با مکش بی سابقه ای جذب می کنن و به خاطر جمعیت بالا پروژه هاشون به روزه و مناطق کم جمعیت مثل ما پروژه هاش به نسل و تازه ما داریم جمعیت از دست می دیم .

  5. محمد گفت:

    به قول حاج غلمرضا ان شاالله
    توکل به خدا ببینیم چی میشه که دست اخر چیزی نمیشه…..

  6. مهدی گفت:

    پیشنهاد خوبیه ما بریم مسئولین بمونن با گردشگراشون
    مسئولین باید بدانندهیچ وقت نمیتوان گفت فقط با توسعه ی گردشگری پیشرفت میکنیم

  7. با سلام به دوستان- خوب است بدانید بالاترین درآمد کشورها بعد از نفت صنعت توریسم می باشد و ما با داشتن پتانسیلهای خوب برای جذب توریست را دارا هستیم فقط زیر ساختهای این صنعت را ایجاد کنیم می توانیم اشتغال را هم در سطح بالایی بوجود آوریم%

    • وحید گفت:

      حسین آقا گردشگری برای فریدونشهر توهّم است توهّم است توهّم! استان با هیچ زیر ساختی در این رابطه موافقت نخواهد کرد مسئولین باوجدان ما فقط و فقط به مرگ ما راضی هستند. بیست سال است که طرح گردشگری را توسر ما می‌زنند ولی دریغ از یک مورد عمل! تنها راه و چاره ما نابود شدن آن غده سرطانی است که هر نتیجه‌ای در مداکرات 5+1 نصیب کشور شد نصیب ما هم خواهد شد البته اگر کسی ما را به مذاکره بپذیرد؟!

  8. بله اما نه در کشوری مثل ایران و جایی مثل فریدونشهر که اتوبوسا را بر میگردونن . زیر ساختها را هم که ایجاد کنیم اشتغال در سطح بالا ایجاد نمیشه یه اشتغال کاذب فصلی ایجاد می شه که با برون رفت جمعیت تو چند سال آینده عملا تبدیل به دهکده خدماتی برای توریستهای فصلی می شیم واقعیتها را به دور از هیجانها و تعصبات دیدن خیلی مهمه در چند سال آینده فریدونشهر با چالشهای عمیقی مواجه می شه . و در بحثی که خودش ثبات نداره یعنی یه روز هست و امکان داره یه روز نباشه شما نمیتونی برنامه ثابت براش تعریف کنی .

  9. مهدی گفت:

    درست است که منطقه ی ما از نظر جغرافیایی یک استثناست ولی این اشتباه است که ما همه ی منابع را در اختیار یک رویکرد قرار دهیم، باید بدانیم جه جیزهایی را در قبال به دست آوردن آن از دست مید هیم…

  10. برادر عزیز اقای میرمعنا سالی دو ماه الی سه ماه دردی از مردم و جوانان بیکار دوا نمی کند مثلا چه اشتغالی میتواند ایجاد شود که طرف سرمایه اش را وقف ان کند یکی شما دوست عزیز بروید و مجو ز کاری که مد نظرتان است بگیرید و چند نفر را مشغول کنید . ایا انجام میدهید؟ به اصطلاح سرمایداران منطقه ی ما سرمایه شان را به اصفهان منتقل میکنند . و انتظار دارید اصفهانیها که از مشتشان اب چکه نمی کند برای ما و شما سرمایه گذاری کند . نه داداش شما تهرانیها را با اصفهانیها مقایسه نکن . اینان جیریه راه و اقامت را از خانه میاورند و سرفا خرید پفک و تخمه ان هم اگر یادشان رفته باشد برای منطقه اشتغال نیست . و برای فرمایش شما زیر ساختها و همت مسئو لان را میطلبد . و ایا فکر میکنید با توجه به اینکه دو راهی خمسلو تا فریدونشهر که سه سال پیش هفتاد در صد کارش صورت گرفته بود و متوقف گردیده و نزدیک است همان هفتاد درصد هم مستهلک شود فکری و همتی نمی شود میتوان به سایر پروژها فکر کرد و سرمایه گذاشت …

  11. لال گفت:

    خدا خیرت بده * چند سال دیگه هم اینجا را میدیم به اصفهانیها خودمون اواره میشیم بعد برا اومدن به فریدونشهر باید بلبط تهیه کنیم . *

  12. یه کم مودب باشین اسکی آزاد نه اسکی وحشی!!!

Go to TOP