چاپ خبــر
در فرمانداری فریدونشهر؛

برگزاری شورای اداری شهرستان فریدونشهر با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

شورای اداری شهرستان فریدونشهر پیش از ظهر امروز با موضوع مواد مخدر و با حضور دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، پیش از ظهر امروز جلسه‌ی شورای اداری شهرستان فریدونشهر در فرمانداری این شهرستان با حضور مصطفی هادی زاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، برگزار شد.

در این جلسه غلامرضا یسلیانی، فرماندار فریدونشهر، ضمن خوشامدگویی به حضار و مهمانان، از مردم این شهرستان به خاطر حضور مثال زدنی‌شان در راهپیمایی 22 بهمن در زیر بارش باران تشکر کرد. وی با بیان اینکه فریدونشهر در سال 93 رتبه دوم جذب اعتبارات در استان را به خود اختصاص داده است از رؤسای ادارات خواست پیگیر جذب باقیمانده‌ی اعتبارات باشند.

اعلام افتتاح اورژانس اجتماعی در شهرستان، تأکید بر حقوق شهروندان و رسیدگی به کار ارباب رجوع و دستور پرداخت بدهی ادارات به شهرداری دیگر محورهای صحبت‌های فرماندار فریدونشهر بود.

سرهنگ دوم رضا محمدی، فرماندهی نیروی انتظامی فریدونشهر،سخنران دیگر جلسه بود که عدم آموزش مهارت‌های زندگی را از دلایل گرفتار شدن به مواد مخدر دانست و گفت این آموزش‌ها باید از دوران کودکی داده شود و کودکان باید نسبت به این موضوع واکسینه شوند و این امر با تقویت خصلت‌های خاص رفتاری در کودک شکل خواهد گرفت. وی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت مشارکت‌های مردمی در این امر باید گسترش یابد و همچنین باید شرایطی را فراهم کرد که هزینه و ریسک ارتکاب جرم موادّ مخدر بالا برود.

سخنران ویژه‌ی جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان بود. هادی زاده با ارائه‌ی آمارهای مختلف، ضمن هشدار نسبت به شیوع مواد مخدر صنعتی اعلام کرد ماده‌ی مخدر شیشه به تنهایی بیش از 300 نوع مختلف دارد و هر روز فرمول جدیدی برای ساخت آن در جهان ارائه می‌شود.

وی خانواده‌های معتادساز را بیشتر از خانواده‌های معتاددار دانست و آموزش‌هایی که در رابطه با مبارزه با اعتیاد ارائه شده است را مناسب ندانست و گفت اطلاعات خانواده‌ها در رابطه با موضوع مواد مخدر نزدیک به صفر است.

هادی زاده نگرش و تلقی مثبت از مواد مخدر را خطر مهم پیش روی خانواده‌ها را دانست، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به خانواده‌ها نسبت به استفاده فرزندان از تلفن همراه و تبلت هشدار داد و ار آن‌ها خواست ضمن فراگرفتن آموزش‌های لازم در زمینه‌ی تکنولوژی‌های جدید و کسب آگاهی در رابطه با مواد مخدر، از سخت گیری و متقابلاً سهل گیری در این زمینه خودداری کنند.

  1. حامد گفت:

    خدایا به مسئولین ما * عطا کن که متوجه شوند جوانان از بیکاری بی فرهنگی و فقر دچار اعتیاد می‌شوند و این جلسات هیچ تاثیری روی کاهش این معضل ویرانگر ندارد و حتی برخی دولت‌ها برای رهایی از خشم مردم این بلای بنیاد برآنداز را ترویج و در مردم اشاعه می‌دهند!

Go to TOP