چاپ خبــر
پیگیری یک خبر

پاسخ به انتقاد خبرنگار فریدن از فرماندار فریدونشهر

چندی پیش سایت خبری فریدننا با تیتر کردن مطلبی از فرماندار فریدونشهر در مهمترین خبرهای خود وی را به کوتاهی در انجام قول سفر مشهد مقدس خبرنگاران متهم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فیدونشهر در پی تیتر زدن سایت خبری فریدن مبنی بر بدقولی فرماندار فریدونشهر جهت اعزام خبرنگاران به سفر زیارتی مشهد مقدس ، جهت روشن شدن این ماجرا به سراغ سلیمی فرماندار فریدونشهر رفتیم و با توضیحات وی و نیز مراجعه به فرهنگ وارشاد اسلامی و صحبت های رحیمی مسئول این اداره به این نتیجه رسیدیم که کوتاهی از سوی آقای فرماندار صورت نگرفته بلکه برعکس کوتاهی خبرنگاران عامل عدم زیارت مشهد مقدس بوده است . در ذیل متن خبر فریدننا و جوابیه رحیمی مسئول پیگیری این موضوع را می خوانیم :

تیتر خبر فریدننا :

فرماندار فریدونشهر شرمنده ایم مشهد چه شد؟

IMG_ث0883

متن خبر :

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فریدن، رسانه ها  افزون بر اینکه می‏توانند با ارسال به موقع اخبار و گزارش‏ها مردم و مسئولین را از وقایع جاری مطلّع سازند به همان میزان می‏توانند با استفاده از شگردهای فنی و هنری خود حسّاسیتهای فراوانی را ایجاد کنند که حتی از کنترل افراد و متولیان نیز خارج شود لذا این صداقت و تعهد رسانه است که واقعیت را آن چنان که هست بنمایاند و از افراط و تفریط که می‏تواند منجر به جنجال و یا بی اعتنایی شود بپرهیزد.

خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی هستند که جامعه را با حقایق و واقعیت های موجود آشنا می کنند، انعکاس و بازتاب حقایق و واقعیتها در جامعه مرهون تلاشهای بی وقفه اصحاب رسانه است.

حمایت و پشتیبانی از خبرنگاران در راستای ارتقای جایگاه آنان و تعامل همه قشرهای مختلف از قبیل ارگانها، دستگاهها و نهادها برای بازتاب حقایق به مردم و مخاطبان، وظیفه ایست که باید همواره مدنظرقرار گیرد.

اما در سال جاری در مرداد ماه که روز خبرنگار بود، باید از چند نفر از عزیزان مسئول در شهرستان تقدیر و تشکر کرد که در روز خبرنگار با توجه به بحران شدید مالی یک جلسه تقدیر و تشکر از خبرنگاران برپا کردند.

در این میان از فرماندار شهرستان مهندس هادی، شهردار سابق افوس، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدن و فریدونشهر که حداقل در جلسه حضور داشتند و درد و دل های خبرنگاران را با حوصله شنیدند صمیمانه تشکر می نمائیم.

در پایان مراسم هم فرماندار محترم شهرستان فریدونشهر در جمع خبرنگاران حاضر شد و این روز را به تمامی خبرنگاران تبریک گفت ولی در این میان قول سفر زیارتی مشهد را به خبرنگاران به عنوان پاداش دادند.

ولی چند بیتی شعر در خصوص این قول بعد از مدت دو ماه تقدیم به شما….

آن که عهدی را مکلف گشت و حرفی زد چه شد؟                 با رسانه وعده سرخرمن مشهد چه شد؟

ما به یک روز سفر در جمکران راضی شدیم                      رفت تا از این سفر شاید خبر آرد چه شد؟

آن که از لطفش به اصحاب رسانه در افوس                       دست پر با وعده های مشهدی آمد چه شد؟

مجلسی بود و بزرگی از بزرگان رای داد                           شد مصوب وعده ای با قول ۱۰۰% چه شد؟

فرماندار فریدونشهر شرمنده ایم مشهد چه شد؟

متن جواب آقای رحیمی :

خبرنگاران همیشه باید الگوی صداقت در جامعه باشند

در پی قول مساعد فرماندار محترم فریدونشهر در تاریخ 23 مردادماه روز تجلیل از خبرنگاران شهرستان های فریدن و فریدونشهر و چادگان جهت اعزام خبرنگاران به اردوی زیارتی مشهد مقدس ، کلیه اقدامات اعزام از طرف ایشان فراهم و هماهنگی های لازم با مهندس ارکانی در مشهد مقدس صورت گرفت و لیست افراد ارسال و هیچ مانعی در خصوص اعزام به این سفر نبود لیکن خبرنگاران کوتاهی کردند و به دلیل عدم آمادگی سفر و عدم هماهنگی لازم بین خود خبرنگاران این سفر انجام نشد .

با این توضیخات باید گفت :

خبرنگار شرمنده صداقت چه شد ؟

Go to TOP