چاپ خبــر

قاضی کانادایی رسیدگی به پرونده زن مسلمان محجبه را رد کرد

وقتی زن مسلمان درخواست قاضی کانادایی برای کشف حجاب را نپذیرفت وی نیز از ادامه جلسه رسیدگی به شکایت این خانم مسلمان اجتناب ورزید.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، شبکه‌سی‌بی‌سی گزارش داد یک قاضی در استان کبک کانادا از برگزاری جلسه دادگاه برای رسیدگی به شکایت زن مسلمانی که با حجاب اسلامی در جلسه دادگاه شرکت کرده بود، خودداری کرد.

قاضی الیانا مارنگو به رانیا العلول اعلام کرد که لباس وی مناسب حضور در دادگاه که یک مکان سکولار است، نیست. وی گفت: «برای مثال کلاه و عینک،‌ مجاز نیستند. و دلیلی نمی‌بینم که روسری نیز مجاز باشد.»

وی پیش از اینکه دادگاه را وارد یک تنفس سی‌ دقیقه‌ای کند گفت: «قوانین باید برای همه یکسان باشد. بنابراین در صورتی که روسری بر سرت باشد به پرونده شما رسیدگی نخواهم کرد.»

زمانی که مارنگو به دادگاه بازگشت به این خانم محجبه گفت که دو راه پیش رو دارد: «یا روسری خود را بر دارد یا اینکه خواهان موکول شدن دادگاه به زمان دیگری شود تا یک مشاور حقوقی استخدام کند.»

العلول گفت که وی نمی‌توان یک وکیل بگیرد و نمی‌خواهد که پرونده را نیز به زمان دیگری موکول کند. همین امر منجر به خاتمه دادگاه از سوی مارنگو شد.

العلول برای شکایت از هیأت بیمه اتومبیل کبک که خودروی وی را ضبط کرده بود به دادگاه شکایت کرده بود.

العلول در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌سی گفت که نمی‌تواند این رویداد را باور کند: «زمانی که به خدا قسم خوردم که یک شهروند خوب کانادایی باشم، حجاب به سر داشتم … بسیار خوشحال بودم .اما آنچه در این دادگاه روی داد مرا بیمناک کرده است. فکر می‌کنم که دیگر کانادایی نیستم.»

العلول گفت که وی نمی‌خواهد زن دیگری به سرنوشت وی دچار شود به همین دلیل تصمیم گرفته درباره این موضوع سکوت نکند. «زمانی که به من اصرار کرد که باید حجابم را بردارم،‌ واقعا فکر کردم که به مانند یک انسان با من سخن نمی‌گوید. نمی‌خواهم این اتفاق برای خانم دیگری روی دهد. این کار یک قاضی نیست. وی لیاقت اینکه قاضی باشد نیست.»

مارنگو تاکنون از اظهار نظر درباره این رویداد اجتناب ورزیده است.

Go to TOP