چاپ خبــر

اختتامیه هفته فرهنگی فریدن بزرگ برگزار شد

آیین اختتامیه هفته فرهنگی « فریدن بزرگ » با مراسم یادبود سرداران شهید اصغر قجاوند ونبی اله شاهمرادی (حنیف) و 700تن از شهدای« فریدن بزرگ» روز پنج شنبه 7 اسفند ماه با حضور محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، مقتدایی نماینده اصفهان، محمد علی اسفنانی نماینده شهرستان های فریدن،فریدون شهر،چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ابن سینا، این مراسم با حضور  محمد رضا باهنر ،نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس، محمد علی اسفنانی، نماینده شهرستان های فریدن، فریدون شهر ، چادگان و بویین میاندشت، عابد ملکی شهردار منطقه 2 تهران، فرمانداران، نخبگان، مشاهیر علمی، خانواده معظم شهدا و تعدادی از چهره‌های دینی و فرهنگی  فریدن بزرگ آغاز شد.

در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن کریم،  مجید رفیعی، رئیس فرهنگسرای ابن سینا و مدیر فرهنگی هنری منطقه 2 شهرداری تهران به حاضران خیر مقدم گفت و افزود فریدن بزرگ که شامل چهار شهر فریدن، فریدون شهر ،  چادگان و بوئین میاندشت می باشد شهداء زیادی را تقدیم میهن اسلامی نموده است و امروز بر خود واجب دانستیم یادواره سرداران شهید سردار اصغر قجاوند و سردار نبی اله شاهمرادی(حنیف) و نیز 700 تن از شهداء این منطقه را در مراسم پایانی برگزار نماییم.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس ضمن عرض خیر مقدم به حضار از دو سردار شجاع منطقه؛ شهید حنیف و شهید قجاوند یاد نموده و خاطره آنان را گرامی داشتند و  حضور خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و ایثارگران منطقه فریدن را در مراسم اختتامیه مغتنم شمردند.

 در ادامه  ایشان از چگونگی برگزاری این هفته فرهنگی علی رغم کاستی های موجود ابراز خشنودی نموده و  اظهار امیدواری کردند، که در اینده نزدیکی بتوانند این گونه برنامه ها در ابعاد وسیع تر و با کیفیت بهتر برگزار نمایند.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنران بعدی مراسم بود که در ابتدا  از تمامی دست اندرکاران برگزاری این رویداد فرهنگی  تقدیر و تشکر نموده و اضافه نمود مراسم اختتامیه این برنامه به نام تجلیل از شهداء این منطقه نام گذاری شده است شهدایی که  ازهمه سرمایه خود  گذشتندو جان، صداقت ، ایمان و اخلاص خود را به معرکه رزم برده و گل کاشتند. در حقیقت برگزاری یادواره های شهدا، فرصت مغتنمی است که بار دیگر با فرهنگ والای شهادت، روح و جسم خویش را متبرک ساخته و با آن فرشتگان آسمانی، تجدید میثاقی داشته باشیم.

وی افزود جوانان نسل امروزی و دیروز با تطبیقی که در تاریخ می کنند به این باور می رسند که در قبل از انقلاب زمانی که  کشور در حاکمیت آمریکا و انگلیس بود ما به هر دلیل  و بهانه ای  با همسایه هایمان درگیر می شدیم هر دفعه تکه ای  از نقشه ما کاسته شده و به یغما برده می شد.

اما در طول هشت سال دفاع مقدس  و جنگی که به ما  تحمیل شد ، بدون این که تکه ای  از میهن ما کاسته شود تمامیت ارضی کشور حفظ شده و  جوانان غیور ما افتخار دیگر به این سرزمین اسلامی افزودند.

ایشان نیز در پایان عرایض خود یاد شهدا و علی الخصوص سرداران شجاع شهید اصغر قجاوند و نبی اله شاهمرادی (حنیف) را گرامی داشتند.

پخش کلیپ «کربلای 3»، اجرای نقالی توسط آقای هاشمی، اجرای سرود توسط گروه موسیقی شمیم یاس از جمله برنامه های دیگری بود که اجراء شد.

در پایان از تمامی دست اندر کاران برگزاری این جشنواره و نیز نخبگان و مشاهیر علمی  این منطقه تقدیر بعمل آمد.

 

  1. دردسر گفت:

    نمایشگاه واقعا خوب عمل کرد
    بخصوص در معرفی چهره ها

  2. یاد و خاطره همه شهیدان پاینده باد و بهتر است از شهدای گمنام شهرستان فریدونشهر نیز یادی بشود . زیرا بنده چند ماه پیش کتابی در یکی از مساجد اصفهان دیدم که از سرداران و فرماندهان لشکر 14 امام حسین در اول جنگ نام برده بود که نام و اسم شهید علی محمد خودسیانی که به نام علی چریک از او نام برده بود. و در سایت که مراجعه نمودم این شهید بزرگوار از اولین فرماندهان گروهان اموزشی لشکر 14 امام حسین و از دوستان و یاران نزدیک شهید حاج حسین خرازی بودند که بعد از جریان پاوه کردستان به منطقه دارخو ئین عزیمت نموده و فرمانده ای منطقه تنگ شیر و پیچ شهادت دارخو ئین را برعهده میگیرد و قبل از فتح خرمشهر در سال 60 با اثابت خمپاره به پای ایشان دو پای خود را از دست میدهد و بعد از رساندن ایشان به بیمارستان شیراز به شهادت میرسد که گفته میشود دو برادر دو قلوی ایشان نیز با نامهای ناصر و مسعود خودسیانی بعد از دو سال به شهادت میرسند و مزار ایشان در گلستان شهدای اصفهان میباشد و به نام و یاد همه شهیدان ایران اسلامی افتخار میکنیم و به همه شهیدان منطقه فریدن بزرگ نیز درود میفرستیم

  3. آرمان گفت:

    نمایشگاه تموم شد و ما یه خبر درست حسابی و چارتا عکس سانسور نشده ازش ندیدیم. خدا بگم چکارتون کنه سانسورچیا

  4. آفرین بر استاد مقصودی …………………..

  5. به نظر من تنها نماینده ای که در طول تاریخ فریدن با جامعه جوان به خوبی رابطه برقرار کرده و بفکر اونا هست دکتر اسفنانی هست . خدا خیرشان دهد و برای ایشان آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم .

  6. اقای بی نشان نظر ندی کسی نمگه چرا نظر نمیدی . زمانی که چاره ای اند یشیده شود تا جوانان ما مشغول شوند . کشاورزان ما سیب زمینی روی دستشان نماند . و جاد های منتهی به شهر که سه سالی است متوقف شده است به اتمام برسد میشود گفت رابطه دو طرفه حسنه است و گرنه حمایش به چه درد جوان بی کار میخورد . هزینه ان صرف کار فرهنگی تو خود منطقه میشد گرچه دیگر فایده ای ندارد و دوره مجلس نهم رو به اتمام است..

Go to TOP