چاپ خبــر
نمایش اتحاد و افتخار مردم فریدن بزرگ؛

هفته فرهنگی فریدن بزرگ در تهران

جشنواره فرهنگی فریدن بزرگ با هدف معرفی فرهنگ، هنر و ظرفیت‌های شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در فرهنگسرای ابن سینای تهران برپا شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی فریدن بزرگ در تهران با حضور محمدعلی اسفنانی، نماینده فریدن بزرگ در مجلس، چهره‌های شناخته شده‌ی فریدن بزرگ در تهران، مسئولان چهار شهرستان و اهالی این چهار شهرستان ساکن تهران برگزار شد. این جشنواره برای معرفی چهار شهرستان محدوده‌ی فریدن بزرگ شامل شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت به مدت شش روز از شنبه دوم اسفند تا پنجشنبه هفتم اسفندماه در فرهنگسرای ابن سینای تهران واقع در شهرک قدس(غرب)، خیابان ایران زمین شمالی برپا شده است. در این جشنواره فرهنگ و زندگی اقوام مختلف ساکن در محدوده‌ی فریدن بزرگ، صنایع دستی و محصولات این شهرستان‌ها و آثار هنری، نمایشی و مکتوب هنرمندان، نویسندگان و شاعران فریدن بزرگ به نمایش گذاشته شده است.

IMG_0522

در اوّلین روز برگزاری این جشنواره و نمایشگاه‌های جانبی آن استقبال خوبی از آن به عمل آمد و بسیاری از ترک‌ها، لرها، گرج‌ها، فارس‌ها و ارامنه با اصالت فریدنی، فریدونشهری، چادگانی و یا بوئین میاندشتی به بازدید از این جشنواره آمده بودند.

IMG_0847

در مراسم افتتاحیه‌ی جشنواره اسفنانی و مجید رفیعی، از فریدنی‌های فعال روزنامه‌نگاری، به سخنرانی پرداختند و اجرای دکلمه و سرود به زبان گرجی از دیگر برنامه‌ها این مراسم بود.

IMG_0885

IMG_0867

غرفه‌های این نمایشگاه طی این شش روز از ساعت 9 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود و برنامه‌های اختصاصی جشنواره هر شب از ساعت 18 تا 20 به شرح زیر برگزار می‌شود:

یکشنبه سوم اسفند شب شعر شعر نو شاعران فریدن بزرگ و تهران

دوشنبه چهارم اسفند پخش مستند فریدن بزرگ

سه شنبه پنجم اسفند اجرای موسیقی‌های محلی منطقه

چهارشنبه ششم اسفند شب شعر غزل شاعران فریدن بزرگ و تهران

پنجشنبه هفتم اسفند مراسم اختتامیه

این جشنواره به همت نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس و با هدف شناساندن فریدن بزرگ و ظرفیت‌های این منطقه پی‌ریزی شده و در این جشنواره اتحاد و دوستی چهار شهرستان همسایه در منطقه فریدن بزرگ به نمایش گزارده شده است.

  1. گنه کرد در بلخ آهنگری
    به شوشتر زدند گردن مسکری

  2. ناشناس گفت:

    جشنواره بسیار عالی بود اما اگر اقایان بوق فریدونشهر دست از تعصب بی مورد خودبرداشته وجشنواره رافضاىتبلىغاتى نمی کردند بهتر میشد.ياد بگىرىم جشنواره مختص به فرىدن بزرگ بود نه منطقه خاص

    • …..هم میهن عزیزضمن عرض درود ادای احترام خدمت شما اگر شکافته تر موضوع را بیان می فرمودید بهتر نبود..بوق خطاب کردن هر آقا یا خانمی جز برای خودت برای دیگران مفهوم خواسته شما را نمیرساند واز طرفی مورد پسند هیچکس نیست.! اما اگر موضوع را بدون لفاف شرح میدادید حتما اشخاصی در دفاع یا رد گفتار شما پاسخی مینوشتند…دوست گرام شهامت داشته باش و حرف دلت را شکافته و مشروح و مدلل بنویس.. شاید پاسخی گرفتی و ایرادی رفع شود..

Go to TOP