چاپ خبــر
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

انتساب امثال مهدی هاشمی به افراد مختلف نظام نمی‌تواند مانع رسیدگی به جرمشان شود

اسفنانی در رابطه با صدور حکم عادلانه برای مهدی هاشمی با توجّه به انتساب وی به اکبر هاشمی رفسنجانی گفت پرونده‌های سنگینی را که قوه قضائیه رسیدگی کرده است، حکایت از این دارد که مصمم است عدالت را در رأس کارهایش قرار دهد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر وی و همچنین کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در رابطه با حکم مهدی هاشمی چیست گفت: با توجه به اهمیت قوه قضاییه در کلام رهبری که آن را به نبض مملکت تشبیه کردند؛ برای ارزیابی سلامت تن به نبض مراجعه می‌شود و اگر نبض سالم بود حکایت از سلامت بدن دارد لذا سلامت دستگاه قضایی به منزله‌ی سلامت مملکت است.

محمدعلی اسفنانی تاکید کرد: بر همین اساس ایجاب می کند قوه قضاییه بر مبنای عدالت رفتار کند و تحت تأثیر فضاها و مباحث حاشیه‌ای و فشار اطرافیان قرار نگیرد.

اسفنانی افزود: پرونده‌های سنگینی که قوه قضائیه به آن ها رسیدگی و آرایی که صادر کرده است حکایت از تصمیم این قوه برای قرار دادن عدالت در رأس کارهایش است و همان طور که ریاست محترم قوه قضائیه هم فرمودند هیچ خط قرمزی برای قوه قضائیه وجود ندارد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت تصریح کرد: طبیعتاً در پرونده‌ هایی مثل پرونده مهدی هاشمی و امثال آن اگر فرد متهم جرمی مرتکب شده باشد، انتساب به مسؤولان نظام نمی‌تواند مانع از رسیدگی به جرم شود.

وی ادامه داد: اگر محکومیت امثال ایشان صادر شود نمی‌توان گفت چون منتسب به فردی است آن فرد منتسب الیه هم دچار مشکل است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: عدالت حکم می‌کند قوه قضاییه در نهایت بی طرفی به موضوع رسیدگی و در نهایت حکم مربوطه را صادر کند.

 

برکات محاکمه « مهدی هاشمی » برای نظام

محمدرضا رحیمی به ۶۳ ماه حبس محکوم شد

ماجرای 300 میلیون تومانی که جزایری به خاتمی داد

Go to TOP