چاپ خبــر
گلدون وبلاگی 81؛

مطالب منتخب وبلاگ های استان اصفهان

جامعه مجازی وبلاگ نویسان استان اصفهان (حرف ما) به منظور ایجاد فضای گفتمانی و نشر و ترویج تولیدات و نوشته های وبلاگ نویسان استان در فضای مجازی، هر هفته گلچینی از بهترین مطالب وبلاگ‌نویسان استان با عنوان بهترین های وبلاگی را منتشر می نماید.

انقلاب و فضای مجازی یا انقلاب در فضای مجازی؟

انقلاب و فضای مجازی یا انقلاب در فضای مجازی؟

وبلاگ پیروان آخرین منجی نوشت:

کی از مسائلی که در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی قابل طرح است نسبت انقلاب با فضای مجازی به عنوان یکی از دستاوردهای تمدن غربی است.در حقیقت بحث از «رابطه انقلاب و فضای مجازی» بعد از جدی شدن حضور این پدیده در مناسبات انقلاب اسلامی مورد توجه برخی از اندیشمندان و صاحب نظران قرار گرفت و از این نظر مساله ای جدید محسوب نمی شود.

اما یکی از مباحثی که در چند سال اخیر به عنوان یکی از موضوعات گفتمانی انقلاب در حال رشد و شکوفایی است، شعاری با عنوان «انقلاب اسلامی در فضای مجازی» است. طراحان این شعار معتقدند باید در فضای مجازی انقلاب رخ دهد و نظام اسلامی نباید در مقابل سونامی فضای مجازی که عرصه های گوناگون نظام را مورد تهدید قرار داده است، منفعل بوده و به رفرم یا تغییرات حداقلی بسنده کند.

ادامه مطلب…

********************************************

خرید سربازی یا خرید فرار از سربازی؟!

خرید سربازی یا خرید فرار از سربازی؟!

وبلاگ دیار قریب غریب نوشت:

هوا بسیار گرم بود. روزهای گرم تابستانی را به سختی می گذراندم. مقابل باد سرد کولر، خود را با اب خیس می کردم!. فاجعه و اوج سختی وقتی بود که به روال روزانه چند ساعتی برق شهر قطع می شد!. تختم را در مسیر هوای ورودی و خروجی خانه، نزدیک درب هال قرار می دادم. درب کوچه نیمه باز بود.

نسیم باد و پاشیدن  آب به سر و صورتم لحظه ای تسکین گرمازدگی می کرد!. یک روز حین این گرما و گرمازدگی، زنگ خانه به صدا در آمد. مادر کلافه از گرما و ناله های گرمازدگی ام، به سراغ درب رفت. صدای گفت و شنود وی را می شنیدم. انگار با افرادی در حال بحث و جدل بود!. نگران شده بودم. ناگهان درب حال را باز کرد. دو مرد با لباس نظامی مقابل درب و دیدگانم قرار گرفتند!. با عصبانیت خطاب به انان گفت: «ما هر چه به او می گوییم بی فایده است!. بگیرید و ببریدش…!»

ادامه مطلب…

********************************************

نشد که مثل همیشه در کنار هم باشیم

نشد که مثل همیشه در کنار هم باشیم

وبلاگ صالحون نوشت:

شعر تقدیمی از طرف همسر شهید سید احسان حاجی حتملو به شهید عزیز:

قرار بود که عمری کنار هم باشیم    که بی قرار هم و غمگسار هم باشیم

اگر زمین و زمان بهم ریزد    باز من و تو تا به ابد در مدار هم باشیم

کنون بیا که بگرییم بر غریبی هم    غریبه نیست بیا سوگوار هم باشیم

نگفتی ام ز چه خون گریه میکند دیوار    مگر قرار نشد رازدار هم باشیم

مگر زچه، رو گرفته ای از من    مگر چه شد که چنین شرمسار هم باشیم

به دست خسته تو دست خسته ام نرسید    نشد که مثل همیشه در کنار هم باشیم

شهید سید احسان حاجی حاتملو از پاسداران تیپ ۴۵ جوادالائمه گرگان بودند که به عنوان مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها عازم ماموریت شدند و در تاریخ ۱۳ بهمن ماه سال جاری در کشور سوریه و در نزدیکی شهر حلب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ادامه مطلب…

********************************************

ما بی صاحب نیستیم!

ما بی صاحب نیستیم!

پایگاه مذهبی حضرت مهدی (عج) نوشت:

آقای شیخ حیدرعلی مدرس اصفهانی فرمود: « یکی از مواقعی که من به حضور مقدس حضرت بقیة الله ارواحنا فداه ( یا یکی از اصحابشان ) مشرف شدم و ایشان را نشناختم، سالی بود که اصفهان بسیار سرد شد و نزدیک پنجاه روز آفتاب دیده نمی شد و مدام برف می بارید. سرما بحدی شد که نهرهای جاری یخ بسته بود.

آن وقتها من در مدرسه باقریه حجره داشتم و حجره ام روی نهر واقع شده بود. مقابل حجره مثل کوه، برف و یخ جمع شده بود. از زیادی یخ و شدت سرما، راه تردد از روستاها به شهر قطع شده و طلاب روستایی فوق العاده در مضیقه و سختی بودند.روزی پدرم، با کمال سختی به شهر آمد تا بنده را به سِدِه ( محلی در اطراف اصفهان ) نزد خودشان ببرد؛ چون وسایل آسایش در آن جا فراهم بود. اتفاقاً سرمای هوا و بارش برف بیشتر شد و مانع از رفتن گردید و به دست آوردن خاکهِ ذغال هم برای اشخاصی که قبلاً تهیه نکرده بودند، مشکل و بلکه غیرممکن بود. از قضا نیمه شبی، نفت چراغ تمام و کرسی سرد شد.

ادامه مطلب…

********************************************

مشتری مداری در کسب و کار

وبلاگ خاطرات جهادی نوشت:

درگذشته دورانی بود کاسبها با انصاف و اخلاق با مشتریان برخورد مي کردند، اصلي که با وجود پيشرفت هاي چشم گير علم و تکنولوژي در جريان معاملات بازار کمرنگ تر از گذشته شده است.

شايد فراموش شده که اگر بازاري تا به امروز باقي مانده به اين دليل است توانسته رضایت مشتری را به دست آورد و براي ادامه حيات به اين جلب رضايت ها نياز دارد. موضوعي كه اين روزها (ينگه دنيا )سر لوحه كارش قرار داده ساليان پيش ايران و ايراني با ريشه و پي ،كارشان گره خورده بود.

ادامه مطلب…

********************************************

امید یا نامیدی

وبلاگ یک روز بهاری نوشت:

به بهانه بارش برف در شهر زیبایمان خوانسار
“وَ هُوَ الَّذی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا وَ یَنْشُرُ رَحْمَتَهُ وَ هُوَ الْوَلِیُّ الْحَمیدُ” 1
و اوست كه باران را پس از اینكه نومید شدند، نازل می‏كند و رحمتش را می‏گستراند، و او سرپرست و یار [واقعى‏] و ستوده است.

دراین آیه خدای حکیم به ما میگه وقتی مردم ناامید شدند بارون اومد!؟
این حرف یعنی چه؟!
مگه نباید امیدوار باشیم.مگه نفرموده که”لاتقنطوا من رحمه الله”2
پس منظور آیه چی می تونه باشه؟
بالاخره باید امیدوار باشیم تا بارون بباره یا ناامید؟!

ادامه مطلب…

********************************************

مقابله با ماهواره یک جهاد فرهنگی است

وبلاگ جهاد فرهنگی نوشت:

امشب که از سر کار برمی گشتم خیلی فکر کردم به  واژه جهاد  و گفتم جهاد چیه؟ ابتدا یاد جبهه های جنگ کردم وبعد گفتم این جنگ که دیگه تموم شده ما جوونها چه کاره ایم ؟؟یعنی ما از فیض جهاد محروم شدیم !بعد یاد سخن پیامبر(ص) افتادم که به اصحابشون فرمودند اکنون جهاد اصغر تمام شده وجهاد اکبر شروع شده است.

تازه فهمیدم که پیامبر به ما ملت ایران گفته: آقایون، جوونها جهاد اصغر تمام شده وجهاد اکبر شروع شده است. می دونید چه وظیفه سنگینی بر عهدمون گذاشته شده؟ جهاد اصغر چه سختی هایی داشته؟ می دونید امام علی (ع) می فرمایند: گاهی یک نفر از ما ودیگری از دشمنان ما مانند دو پهلوان نبرد می کردند، گاهی ما بر دشمن پیروز می شدیم وزمانی دشمن بر ما غلبه پیدا می کرد.

ادامه مطلب…

********************************************

نمونه ای از توهین دشمنان به مقدسات

وبلاگ پایگاه مقاومت بسیج شهید صدوقی نوشت:

شاید شنیده باشید که میگن کوکا کولا یک کالای اسرائیلی هست و هزار چیز دیگه.

بحث کالای اسرائیلی بودن نیست خیلی بالاتر از اون هاست و وقتی بفهمید هنگ میکنید.
امروز می خوام یه چیزی بگم که شاید باعث بشه خیلی ها (مسلمون های واقعی) تا آخر عمرشون کوکا کولا نخورن که هیچ شاید یکم بعضی هاشون تکون بخوره یه جنبش ضد اون راه  بیفته و … چرا؟

یادتونه در مورد فراماسون ها و گروه های شیطلان پرستی (یا بهتر بگم ضد خدا و منتظر ظهور دجال و صهیونیست ها ) یه چیزایی در بحث برج شیطان در مکه و سایه شیطان بر کعبه و همچنین یازده سپتامبر دلاری  و… گفتن.
خوب که چی؟ چه ربطی به کوکا کولا داره. در نگاه اول هیچ چیز معلوم نیست.

ادامه مطلب…

********************************************

سئولاتی که بی جواب ماند!

سوالاتی که بی جواب ماند!

وبلاگ زنگ کتاب نوشت:

حسن روحانی رئیس‌جمهور  در مراسم بیست و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال حضور یافت. رئیس‌جمهور در این مراسم سئولاتی مطرح کردند که بی جواب ماند. کسی می تونه به آنها جواب بده؟

چرا جوان ما کتاب نمی‌خواند و شرح آن تراژدی شده است؟

آیا کتاب ما جاذبه ندارد؟ آیا جوانان ما تشویق نشده‌اند و یا ارزش کتاب پایین است؟

چرا در مترو کشورهای دیگر در مسیر راه این همه کتاب خوانده می‌شود و چه بسیار افرادی که ده‌ها جلد کتاب را در ماشین، هواپیما و قطار خوانده‌اند و چرا ما این کارها را نمی‌کنیم؟

ادامه مطلب…

********************************************

Go to TOP