چاپ خبــر
یک رسوایی دیگر؛

رئيس سابق سیا : اطلاعات سری را دراختيار معشوقه‌ام قرار مي‌دادم!

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» اعتراف کرد اطلاعات سری را در اختیار معشوقه اش قرار داده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از خبرگزاری دانشجو، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا « سیا » اعتراض کرد اطلاعات سری را در اختیار معشوقه اش قرار داده است. ژنرال دیوید پترائوس اعتراف کرد تعامل نادرستی با اطلاعات سری داشته است و بعضی از آنها را در اختیار معشوقه خود قرار داده است.

«پترائوس» شصت و دو ساله اذعان کرد هشت دفترچه حاوی اطلاعات سری را در اختیار معشوقه اش در ارتش قرار داده است تا خاطرات او را بنویسد.

براساس اسنادی که در اختیار دادگاه فدرال در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی آمریکا قرار گرفت، پترائوس به گناهکار بودن در اتهام نگهداری غیرقانونی اطلاعات محرمانه اعتراف می کند. اعلام توافق روز گذشته پترائوس با دادگاه برای اعتراف به این اتهام، مخدوش شدن بیش از پیش وجهه ژنرال پترائوس است که مدرک دکترا از دانشگاه پرینستون دارد.

«پترائوس» که بالاترین درجه نظامی ارتش آمریکا را گرفته بود در چند سال اخیر یکی از مهمترین فرماندهان نظامی این کشور بود و مسئولیت فرماندهی نیروهای آمریکایی را در دو جنگ عراق وافغانستان برعهده داشت.

افشای ارتباط نامشروع او با «پائولا برادول» افسر ذخیره در ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۲ او را مجبور کرد تا از ریاست سیا استعفا کند.

پترائوس حداکثر باید به یکسال زندان محکوم شود، اما براساس توافق با وزارت دادگستری آمریکا و توافق وکلا و دادستانی احتمالا حکم پرداخت چهل هزار دلار جریمه برای او صادر خواهد شد.

منبع: بوابه الفجر

Go to TOP