چاپ خبــر
اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان:

ممنوعیت ورود زود هنگام دام عشایر به مراتع استان

با وجود گرم شدن زود هنگام هوا اداره کل منابع طبیعی استان اعلام کرد ورود زود هنگام دام عشایر به مراتع استان اصفهان ممنوع است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، عبدالرضا مهاجری افزود: ۱۸ پایگاه ثابت در شهرستان های سمیرم، شهرضا، لنجان، نجف آباد، چادگان، فریدونشهر، فریدن و خوانسار که سطح آن برابر با یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار است برای کنترل ورود دام به مراتع استان اصفهان برپا شده است.

وی گفت: اجرای این طرح از اواخر اسفند سال جاری آغاز و تا اواخر اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

مهاجری جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از رواناب و سیلاب، ایجاد فرصت برای رشد و بذر دهی گیاهان مرتعی، تقویت سفره آبهای زیر زمینی، آبدهی بیشتر چاه ها، تعدیل هوا، تولید اکسیژن و ایجاد فضایی برای گردشگری را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

به گفته وی اعتبار تخصیص یافته در این زمینه دو میلیارد ریال است.

سطح مراتع استان اصفهان شش میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار است که ۴۱ هزار خانوار بهره بردار با ۳/۳ میلیون واحد دامی از علوفه آن استفاده می کنند و این در حالیست که تنها ۹۸/۱ میلیون واحد دامی آنها در یک فصل چرای ۱۲۰ روزه مجاز به چرا در مراتع هستند.

  1. راست ميگه! كاش اسم آن افرادارا هم منتشر مي كرديد؟! اشكالي دارد؟

  2. آقاي مهاجري نگفتند كجا از ورود عشاير به استان اصفهان جلوگيري مي كند؟با كدام نيرو؟ از بس كه حرف زديد و عمل نكرديد چطور تا حالا از شرم نمرديد؟ براي شما فقط اعتبارش مهم است كه ان را هم گرفتيد!

  3. دلسوز گفت:

    ما پیگیر این خبر هستیم. حالا ببینید زود که میان هیچ تازه زیادم میان و این طبیعتو شخم میزنن.

Go to TOP