چاپ خبــر
در سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

بیانیه بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونشهر به مناسبت روز شهید

بیانیه بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونشهر بمناسبت 22 اسفند ماه روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

بسم‌ا… الرحمن الرحیم

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ‌اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ* فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ‌اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ.

بیانیه بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونشهر بمناسبت 22 اسفند ماه روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

شهادت از برترين واژه‌هاي فرهنگ اسلامي و از مقدّس‌ترين مفاهيم معارف الهي است. شهادت اوج کمال انسان است، آن‌گاه که او تمام هستي خود را يکجا نثار معبود می‌کند و قطره وجودش به درياي بيکران هستي مطلق مي‌پيوندد. شهادت‌، فنا شدن‌ انسان‌ براي‌ نيل‌ به‌ سرچشمه‌ نور و نزديك‌‌شدن‌ به‌ هستي‌ مطلق‌است‌. عشق‌ و علاقه‌ به‌ وصال‌ِ محبوب‌ و معشوق، طبيعت‌ هر موجودي‌ است‌ و همين‌ عشق ‌است‌ كه‌ سبب‌ حركت‌ و جنبش‌ است‌. شهيد كسي‌ است‌ كه‌ در پرتو تجليات‌ حق، از خود بي‌خود گشته‌ و با انتخاب‌ شهادت‌ به‌ زيباترين‌ شكل‌ در جـوار محبوب‌ قرار می‌گيرد. جهاد مقدّس شهید و خون پاکی که در این راه به زمین ریخته می شود، عامل بقای جوامع انسانی و تداوم ارزش های مقدّسی است که انسانیت، شرف، عدالت و آزادی در پرتو آنها، جان و رمق می‌گیرند و استمرار می یابند

از هنگام تأسیس نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان پیرمراد، رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمة‌الله علیه)، بیش از سه دهه می‌گذرد تا امروز این مجموعه تنومند و مقدس در سایه کار و تلاش کارکنان صدیق و پرتلاشش به مرکزی مهم در حفظ ارزش‌های حاصل از خون هزاران لاله سرخ مبدل شود.

به راستی این شکوه بیداری، این آموزه‌های ماندگار را تنها در دل کبوتران پر کشیده به افق سعادت و خوشبختی، بازماندگان عزیز شهدا، یادگاران انقلاب، حماسه‌سازان دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان سرافرازی می‌توان یافت که از جان گذشتند تا کتب بی‌شمار آن حماسه‌ها را به ثبت و تصویر کشد و این چنین است که هنوز می‌توان صدای توپ و خمپاره، تیر و ترکش، مقاومت و ایستادگی و از همه مهم‌تر وحدت و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه حس کرد.

با آنکه از تأسیس این بنیاد بیش از سه دهه می‌گذرد، بنیاد شهید، هنوز سنگریست که حال و هوای جبهه و دفاع مقدس را دارد.

در بخش دیگر این بیانیه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و حماسه هشت سال دفاع مقدس و با اشاره به اینکه در آستانه سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی وظیفه‌ای بس سنگین و دشوارتری را برای کارکنان خدوم این نهاد ارزشی و معنوی متصور هستیم، آمده است: دشمنان کینه‌توز نظام و انقلاب که با راه‌اندازی جنگ سرد، امروز ارزش‌ها را نشانه گرفته‌اند؛ ما باید با تبعیت از ولی امر مسلمین حکیم فرزانه و خرداندیش حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) لباس رزم فرهنگی پوشیده و در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و خون شهدا بیش از پیش هوشیار و آگاه باشیم.

آنچه که امروز شهدا، خانواده شهدای معزز و ایثارگران عزیز از خادمان و خدمتگزاران خود در این سازمان مقدس انتظار دارند این است که با درک عمیق از مفهوم ارزش‌ها انقلاب اسلامی، همچون سربازی آماده رزم و در تبعیت از فرمان ولی زمان پررنگ‌تر از گذشته، چون الگویی برتر در هدایت افکار عمومی به سمت و سوی ارزش‌ها ایفای نقش کنند.

ماخادمان این روز عزیز را به تمامی خانواده معظم شهدا وایثارگران وآزادگان سرفراز و به ملت شریف وشهید پرور شهرستان فریدونشهر تبریک وتهنیت عرض می نمائیم.

بنیادشهید وامور ایثارگران شهرستان فریدونشهر

 

  1. صبح صادق گفت:

    بعید می دانم این متن را جناب آقای عطــــــــــــــــــــــــــارد نوشته باشند؟؟؟!!!!!

  2. دلسوخته گفت:

    مطمئن باش اون ننوشته

  3. اشنا به امورمیگه واقعا قبلیا درست گفتن

Go to TOP