چاپ خبــر

آمریکا، رکورددار تجاوز و زندانی کردن زنان در جهان

بر اساس تحقیقات رسمی‌انجام شده، بیش از ۱۰ درصد از کل زندانیان زن در آمریکا گفته‌اند که در طول مدت زندان خود شاهد یک یا چند مورد تجاوز جنسی بوده‌اند. حدود ۶ درصد از این جامعه آماری گفته‌اند که شاهد ارتکاب این نوع جرائم توسط همبندان خود بوده‌اند و ۵.۳ درصد دیگر نیز این جرائم را به زندانبانان نسبت داده‌اند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد زندانی را در سطح جهان دارد. بیش از ۲٫۳ میلیون نفر در آمریکا پشت میله‌های زندان هستند.

نشریه آمریکایی «فوربز» (Forbes) چند روز پیش طی گزارش نوشت، تعداد زنان زندانى در آمریکا، از مجموع زندانیان زن در ۳ کشور پرجمعیت چین، هند و روسیه بیشتر است.

بر اساس این گزارش، آمریکا دارای بیش از ۲۰۱ هزار زندانی زن است. البته این آمار بدون احتساب تعداد زندانیان زن در زندان‌های مخفی آمریکا است.

کشورهای چین و هند که پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان هستند به ترتیب ۸۴ هزار و ۶۰۰ و ۱۵ هزار و ۴۰۶ زندانی زن دارند. همچنین کشور روسیه به‌عنوان وسیع‌ترین کشور جهان، دارای ۵۹ هزار زندانی زن است. سه کشور چین، هند و روسیه در مجموع حدود ۴۰ درصد جمعیت جهان را دارا هستند.

آمریکا، رکورددار تجاوز و زندانی کردن زنان در جهان

گزارش نشریه آمریکایی فوربز از آمار زندانیان زن در جهان

گفتنی است، بر اساس تحقیقات رسمی‌انجام شده، بیش از ۱۰ درصد از کل زندانیان زن در آمریکا گفته‌اند که در طول مدت زندان خود شاهد یک یا چند مورد تجاوز جنسی بوده‌اند. حدود ۶ درصد از این جامعه آماری گفته‌اند که شاهد ارتکاب این نوع جرائم توسط همبندان خود بوده‌اند و ۵.۳ درصد دیگر نیز این جرائم را به زندانبانان نسبت داده‌اند. منابع غیررسمی‌میزان این آمار را بیشتر عنوان کرده‌اند.

سال گذشته میلادی، فهرستی در رسانه‌های غربی منتشر شد که ۱۰ کشور رکورددار در تجاوز جنسی را در خود جای داده بود، آنچه در این فهرست قابل توجه است، وجود کشورهای توسعه‌یافته در رده‌های بالای این جدول است. آمریکا، سوئد، فرانسه، کانادا، انگلستان و آلمان از جمله کشورهایی هستند که با وجود برقراری روابط آزاد جنسی بین بسیاری از افراد این کشورها، جزو ۱۰ کشور پرتجاوز شناخته شده‌اند!

بر اساس آمار رسمی‌در آمریکا، بیش از ۹۹ درصد مردان متاهل و بیش از ۹۰ درصد زنان متاهل در این کشور، به غیر از همسر و شریک زندگی رسمی‌خود، به فردی دیگر رابطه جنسی دارند. در بسیاری از کشورهای غربی برقراری روابط جنسی بین زن و مرد محدودیت اخلاقی خاصی ندارد و شرط روابط تنها رضایت دو طرف است؛ با این حال بسیاری از کشورهای غربی در صدر جدول پرتجاوزترین کشورها قرار دارند.

آمریکا مقام نخست همه‌گیری تجاوز را در جهان دارد. برابر گزارش دفتر آمارهای قضائی آمریکا، ۹۹‌ درصد متجاوزان را مردها تشکیل می‌‌دهند و از میان قربانیان، ۹۱‌ درصد زنان و ۹‌ درصد مرد هستند. طبق بررسی مرکز ملی خشونت علیه زنان، یک نفر از ۶ زن و یک نفر از ۳۳ مرد آمریکایی، یک مورد اقدام به تجاوز یا تجاوز کامل را در زندگی‌‌شان تجربه کرده‌‌اند. بیش از یک چهارم زنان در سن نوجوانی و اوایل جوانی اعلام کرده‌اند که بعد از ۱۴‌سالگی، مورد حمله به نیت تجاوز یا تجاوز کامل قرار گرفته‌اند. از این همه، فقط ۱۶‌درصد آنها گزارش شده‌اند.

انگلیس نیز یکی از کشورهای پیشرفته غربی است، با این حال خشونت‌های جنسی و تجاوز در آن هر ساله رو به رشد است. در ژانویه ۲۰۱۳ (دی ۱۳۹۱)، وزارت دادگستری انگلیس و دفتر آمار ملی و اداره داخلی این کشور، نخستین بولتن آماری مشترک و رسمی‌درباره خشونت‌های جنسی را با نام «نگاهی به خشونت جنسی در انگلستان و ولز» منتشر کردند. براساس این گزارش، حدود ۸۵ هزار زن سالانه به‌طور متوسط مورد تجاوز قرار می‌گیرند. بیش از ۴۰۰ هزار زن نیز سالانه با خشونت‌های جنسی مواجه می‌شوند. یک نفر از هر ۵ زن ۱۶ تا ۵۹ ساله چند نوع از خشونت‌های جنسی را تجربه کرده است.

منبع: امپراتوری دروغ

Go to TOP