چاپ خبــر
رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونشهر مطرح کرد؛

ورزش های رزمی و اسکی، پرچم بالای سال 93 ورزش فریدونشهر بودند

کسب مقام‌های کشوری در اسکی، هالا، تکواندو و کاراته و ثبت هیأت اتوموبیلرانی و موتورسواری با وجود بودجه صفر ریالی کمک ورزشی شاخص‌ترین اتفاقات ورزش فریدونشهر در سال 93 بود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه‌زار، محمود یسلیانی، رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونشهر در پاسخ به سؤالات خبرنگار پونه‌زار از وضعیت ورزش فریدونشهر در سال 93 سخن گفت.

پونه‌زار: در سال 93 چه جهش‌هایی در ورزش شهرستان اتفاق افتاد؟

– در برخی رشته‌ها واقعاً جهش خوبی داشتیم از جمله اسکی، روستایی-عشایری، کشتی، فوتسال، کوهنوردی و شنا. برخی از رشته‌های دیگر هم روند سال قبل را داشت و برخی رشته‌ها هم ضعیف‌تر شدند و خوب کار نکردند. به نظر ما سال 93 بسیار بهتر از سال 91 و 92 بود چرا که در آن دو سال بسیار تحت فشار مالی بودیم و خیلی از برنامه‌ها را لغو کردیم. امسال مدیریت پیست اسکی هم با خود ما بود و این باعث ترقی این ورزش در شهرستان شد.

پونه‌زار: در ورزش‌های رزمی چه وضعیتی داشتیم؟

– امسال در ورزش‌های رزمی در رشته هالا ورزشکاران ما در مسابقات کشوری شهریور و در مسابقات کشوری اسفند ماه به مقام رسیدند، تکواندو به خصوص در شهر برف انبار خیلی موفق بود و کاراته بانوان چه در مسابقات استانی و چه در مسابقات کشوری مقام آورد. رشته پارکور هم به تازگی در شهرستان تأسیس شده است که تعدادی از ورزشکاران ووشوکار ما آن را انجام می‌دهند.

پونه‌زار: در سال 93 هیأت اتوموبیلرانی و موتورسواری هم ثبت شد. الان این دو رشته در چه مرحله‌ای هستند؟

هیأت اتوموبیلرانی و موتورسواری برنامه‌هایشان را شروع کردند. کمیته اتوموبیلرانی این هیأت برنامه‌ی آفرود را هفته گذشته داشت. کمیته موتورسواری هم فعالیتش را شروع کرده است که ما به دنبال محل مناسبی برای فعالیت این هیأت می‌گردیم، محل پیست اسکی پیشنهاد شد که ظاهراً جای مسطحی نیست لذا رایزنی کردیم و قرار است کارشناسان این رشته بعد از عید به فریدونشهر آمده و محلّ مناسبی را برای آن انتخاب کنند. هدف ما از تأسیس این هیأت جذب موتورسواران و علاقمندان به موتورسواری است تا انرژی خود را در پیست مخصوص آن خرج کنند و یک امنیتی هم برای شهر باشد.

پونه‌زار: در سال 93 نقطه ضعف و قوت اداره ورزش و جوانان فریدونشهر چه بود؟

– در سال 93 نقطه ضعفمان بحث بودجه است که بسیار اذیتمان کرد و همچنین کمبود نیروی انسانی به خصوص مربی به روز و مربی درجه بالا چرا که مربی‌های ما اکثراً درجه 3 هستند. رؤسای غیرفعال برخی از هیأت‌ها هم نقطه ضعف ورزش فریدونشهر است که کسی هم حاضر نمی‌شود ریاست آن هیأت را برعهده گیرد.

در  رشته دوچرخه‌سواری با این وجود که بهار و تابستان فضا هم برای دوچرخه‌سواری جاده و هم برای دوچرخه‌سواری کوهستان بسیار عالی است خیلی از این ورزش استقبال نشده است. علاقمندی و تقاضای بانوان برای دوچرخه‌سواری بالاست ولی فضای مناسبی برای این امر وجود ندارد و ما به دنبال تدارک یک فضای مناسب هم برای بانوان این رشته هستیم.

نقاط قوت ما هم تعدادی از رؤسای هیأت‌های ما هستند که این اداره را و مشکل مالی این اداره را درک کرده‌اند و به طور خودکفا کار میکنند، بودجه جذب می‌کنند و از خودشان مایه می‌گذارند. من این جا از رؤسای هیئت‌های ورزشی که بدون چشم داشت و خالصانه برای ورزش شهرستان کار می‌کنند خیلی تشکر و قدردانی می‌کنم. ما نیروی انسانی را نقطه‌ی قوت خود می‌دانیم.

پونه‌زار: آیا برنامه‌ای برای استفاده از فارغ التحصیلات تربیت بدنی در شهرستان داشته‌اید؟

– ما اطلاعات و آمار این تعداد افراد که بالای 200 نفر هستند را به دست آورده‌ایم. تعداد محدودی از ایشان معلم ورزش هستند و اکثرشان بیکارند. توانستیم با بعضی از این فارغ التحصیلان تربیت بدنی تعامل برقرار کنیم و در تخصصی کردن رشته‌های مختلف از ایشان استفاده کنیم و سعی کردیم رئیس هیأت‌ها را از تحصیل‌کردگان تربیت بدنی قرار دهیم. البته تعدادی هم هستند که تمایلی به همکاری با اداره ورزش و جوانان ندارند.

امسال در پیست اسکی همه‌ی عوامل را از بین تحصیل‌کردگان این رشته انتخاب کردیم و نتیجه این شد که امسال برخلاف سال‌های گذشته هیچ گونه مسئله حاشیه‌ای در پیست به وجود نیامد و پیست اسکی فریدونشهر به نحو احسن مدیریت شد.

پونه‌زار: به پیست اسکی اشاره کردید در رابطه با تیوپ‌سواری که هر هفته تعداد زیادی مصدوم بر جا می‌گذارد چه اقدامی انجام داده‌اید؟

– در مورد این تفریح خطرناک با تبلیغات و گفتگوهایی که داشتیم و اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام دادیم توانستیم آمار مصدومان را از بیش از 200 نفر سال گذشته به 20 نفر در امسال برسانیم. با توجه به اطلاع رسانی که شد مردم بیشتر به سمت اسکی رفتند. البته به علّت بارش کم برف مراجعه کننده نسبت به سال گذشته نصف بود و تفریحات جانبی جذابی مثل راپل، کابین زیپ لاین و اسنوموبیل هم که به امکانات پیست اضافه شد توجه بسیاری را به خودش جلب کرد.

پونه‌زار: بودجه سال 93 چطور بوده است؟

– بودجه امسال با وجود گرانی‌های رخ داده و با وجود تورم بالا با دو سال گذشته هیچ فرقی نکرده است و در سال 93 تاکنون ریالی بابت کمک ورزشی دریافت نداشته‌ایم چرا که بودجه هیأت‌های ورزشی استان تا چند وقت پیش به خاطر بدهی‌های نقش جهان بلوکه بود و الان هم فقط 5 روز دیگر فرصت هست که بودجه 93 شهرستان واریز شود.

پونه‌زار: چند نفر ملی‌پوش در شهرستان داریم؟

– در رشته دو امدادی 4 در 400 متر مهدی رحیمی را داشتیم که در مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی در بین ملی پوشان کشورمان قرار گرفت.

سال گذشته محمدامین رفیعی، ایوب گوگونانی، فرزاد یسلیانی و میترا رحیمی در رشته اسکی ملی‌پوشان ما بودند که در مسابقات آسیایی شرکت کردند.

امسال حامد عطایی در نونهالان، مهدی عطایی در نوجوانان و آناهیتا رحیمی و محمدامین رفیعی در جوانان در مسابقات کشوری مقام آوردند ولی روند ورزش اسکی و مسابقات جهانی اسکی این طور است که هر سال یک رده انتخاب می شود و امسال چون رده بزرگسالان انتخاب شده بودند ما ملی‌پوشی نداشتیم. ولی رئیس فدراسیون اسکی در اظهاراتی گفته است با توجه به عملکرد خوب اسکی‌بازان فریدونشهری، این ورزشکاران در سال آینده در مسابقات اسکی دانش‌آموزان جهان در ایتالیا شرکت داده خواهند شد.

در رشته‌ی کشتی هم کشتی فریدونشهر در استان جایگاه خاصی دارد ولی کشتی گیران ما در مسابقات انتخابی تیم ملی از پس کشتی‌گیران قدر مازندران برنیامدند و موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی نشدند.

پونه‌زار: برترین ورزشکاران سال 93 در فریدونشهر را چه کسانی می‌دانید؟

ورزشکاران اسکی‌باز به خاطر کسب مقام‌های کشوری، خانم آناهیتا رحیمی که موفق به کسب مقام دوم کشوری شد و آقای محمد امین رفیعی که در بزرگسالان سوم شد و ورزشکاران رشته‌های کاراته و تکواندو هم عالی بودند.

  1. *علاقمندی و تقاضای بانوان برای دوچرخه‌سواری بالاست ولی فضای مناسبی برای این امر وجود ندارد و ما به دنبال تدارک یک فضای مناسب هم برای بانوان این رشته هستیم.(Like)
    *بودجه امسال با وجود گرانی‌های رخ داده و با وجود تورم بالا با دو سال گذشته هیچ فرقی نکرده است و در سال ۹۳ تاکنون ریالی بابت کمک ورزشی دریافت نداشته‌ایم چرا که بودجه هیأت‌های ورزشی استان تا چند وقت پیش به خاطر بدهی‌های نقش جهان بلوکه بود و الان هم فقط ۵ روز دیگر فرصت هست که بودجه ۹۳ شهرستان واریز شود.( واقعا دردناکه…نمی دونم این اصفهانی ها تا کی میخوان اینقدر بی رحم و مال شهرستان خور باشن خدا ازشون نگذره…نامردا)
    آقای جدیدی بی زحمت یه آماری هم از فعالیتهای ورزشی بانوان در سالن بانوان!!!!!! کوثر بگیرید از کجا باید بفهمیم چه برنامه های ورزشی ای در این سالن برگزار میشه؟؟؟ساعات و روزهاشو؟؟؟

  2. انصافا هر جا آقایان یسلیانی و یوسلیانی مسئولیت بدست گرفته اند موفق بوده اند که جا داره تشکر خالصانه ای از عموم مردم نجیب و متدین و ولایتمدار در ابراز این حقیقت داشته باشیم ، و آقای محمود یسلیانی هم از مدت تصدیگری مسئول ورزش شهرستان ، پیشرفتهای خوبی را در امر ورزش شهرستان در تمامی رشته ها بوجود آورده است. درود بر ایشان،

  3. دلسوز گفت:

    منکر تلاشهای بسیار ارزشمند آقا محمود نیستیم. ولی میطلبه توجه بیشتری بشه. خصوصا پیست اسکی که جای کار هنوز داره و باید رسیدگی بیشتری صورت بگیره. عزیزان خودشون به
    نواقص و کاستی ها اشراف کامل دارن. جا داره از بهرام یسلیانی مسعود و سعید باتوانی و استاد غلام هم تشکر ویژه بشه

  4. اشتری را ابلهی گفتا کـه هـی
    از کجا می آیی ای فرخنده پـی
    گفت از حمــام گــرم کـــوی تـو
    گفت خود پیداست از زانوی تو
    بزرگترین هنر اداره ورزش این بود که بار ورزش دولتی را رو دوش ملت گذاشت
    ( ملتی که تو این اوضاع اقتصادی تحت فشاره )

  5. صبح صادق گفت:

    آقای اردتمند معلومه خیلی اردتمندی آخه پاچه خواری تا چه اندازه

  6. برادر من اوضاع اقتصادی ربطی به اداره ورزش نداره ، باید عاقلانه صحبت کرد ، بنده بعنوان یک ورزشکار می دانم که برادر ولایی محمود یسلیانی چه زحماتی را دارن در این بی پولی ورزش می کشن ایشون شب و روزشون را برای اعتلای ورزش شهرستان یکی کرده و مدام در حال جنب و جوش برای تمامی رشته های ورزشی هستن ، تنها کاری که از من و تو و شماها بر می آید تو همین نظرسنجی های سایتی نهایت تقدیر را از این برادر بسیجی و ولایی و ارزشی و انقلابی داشته باشیم،

    • بله عاقلانه و آگاهانه صحبت کردن نیاز جامعه بشریه . بد نیست بدونید ورزش رایگان در قانون اساسی ذکر شده . شب و روز که چه عرض کنم همون وقتی هم که صرف میشه مختص اسکیه که تفریح سرمایه داریست نه ورزش پابرهنه ها . حواستون به شعارهای انقلاب در عمل باشه و بعد ولایی بودنا علم کنین .

  7. من هم به نوبه خودم از طرف جامعه بزرگ مداحان اهل بیت (ع) شهرستان فریدونشهر، از زحمات دلسوزانه برادر مخلص و ولایی محمود یسلیانی در امر مقدس ورزش شهرستان نهایت تقدیر را بعمل می آورم.

  8. آقا حمید رضا گل و گلاب نکنه شما هم اسکی باز شدی،عکس قشنگی با آقا محمود داری،

  9. محمود جان خدا اجرت بده که فریدونشهر را سربلند کردی،

  10. ا اینجوریاس؟؟؟؟ دآش گلم شما اینقد ک به اسکی میرسی به فوتبال و والیبال برس اگ بهتر از این نشد!تیم میفرستی سالی یبار مسابقات اونم با کمترین بودجه و بدترین لباس و وسیله واس رفتن و کمترین لوازم واس تمرین و بعضا هم مربی ک اصا کارش این نیس و ازشونم انتظار داری در حالی ک حتی ی بارم واس دیدن بازیشون یا تمرینشون نمیری سر تمرین.اگ وحید رحیمی نبود ک اصا فک کنم شما هیت فوتبالا منحلش میکردی.اقای یسلیانی(؟)شما به رشته ها دیگ هم برس اونوخ اظهار نظر بفرما ک کدوم بهتره!!

Go to TOP