چاپ خبــر
فعال عراقی مقیم واشنگتن:

تجاوز به یمن پنجمین تجاوز عربستان به کشورهای عربی است/ هم‌زمانی آزادسازی تکریت با حمله سعودی به یمن معنادار است

به گفته یک تحلیلگر عراقی آنچه امروز از تجاوز سعودی‌ها در یمن شاهد هستیم، در چارچوب همان رویکرد فراگیری است که دولت قبیله‌ای آل‌سعود سالیان درازی است آن را در پیش گرفته است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه‌زار به نقل از فارس، نزار حیدر روزنامه نگار وفعال سیاسی عراقی مقیم واشینگتن تاکید کرد: این  اولین باری نیست که رژیم آل سعود به کشورهای همسایه خود تجاوز می کند ،  با نگاهی به تاریخچه حکومت آل سعود شاهد آن هستیم از زمان تاسیس این ساختار قبیله ای در جزیره العرب تا به امروز بسیاری از کشورهای همسایه آن مورد تاخت وتاز وتجاوز قرار گرفته اند.

وی افزود بی تردید تاریخ هرگز حوادث سال 1802 و تجاوز به (مراقد ائمه اطهار) عراق توسط آل سعود(محمد بن سعود) را فراموش نخواهد کرد،  همچنین تاخت وتاز آل سعود در کویت هم مسئله ای نیست که بر کسی پوشیده مانده باشد.

این در حالی است تهاجم آل سعود به عمان وتجاوز واشغال فعلی بحرین توسط نظامیان سعودی هم در این راستا قرار می گیرد امروز هم شاهد آن هستیم که نظامیان آل سعود بار دیگر وبرای چندمین بار به یکی از همسایه های خود یعنی یمن تجاوز می کند زیرا حیات این ساختار بر بسط تجاوزگری ، خونریزی وقتل عام استوار است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر فارس در رابطه با همزمانی این تجاوز با شدت گرفتن شکست های داعش در منطقه به ویژه در تکریت گفت: ال  سعود همزمان با آنکه از شکست داعش در منطقه دچار واهمه شد، پیروزهای پیاپی مردم یمن وموفقیت این ملت در گام برداشتن به سوی مطالباتشان آنها را به وحشت انداخت.
به اعتقاد نزار حیدر پیروزی های قاطع وگسترده ی مردم یمن باقی مانده رژیم سابق سعودی ها را بر آن داشت تا به دنبال  راهی  برای ضربه زدن به آرمان های  این ملت در کسب آزادی وساختار دمکراتیک باشد.

دراین حال نباید فراموش کرد که پیروزی ملت عراق هم  ساختار قبیله ای حاکم بر عربستان را به شدت عصبانی کرد زیرااین پیروزی ها از دیدگاه آل سعود به معنی کاهش دامنه نفوذ آنها تفسیر می شود.

همچنین این پیروزی ها به معنای شکست سیاست های ال سعود در عراق ونقاط دیگر منطقه است زیرا دیگر بر کسی پوشیده نیست که منبع اصلی تروریسم در منطقه آل سعود می باشند. مدتهاست که آل سعود چه از طریق فتواهای وهابی وچه از طریق دلارهای نفتی نقش پدرخواندگی این گروه ها را در منطقه ایفا می کنند.

Go to TOP