چاپ خبــر
در فاصله یک ماه مانده به کوچ عشایر؛

دانش‌آموزان عشایر با معلمشان به ییلاق کوچ خواهند کرد

سرپرست امور عشایری استان اصفهان با سر زدن به ییلاقِ ایل بختیاری، اقدامات لازم برای رفاه عشایر را در کنار مسئولان فریدونشهری مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، مختار اسفندیاری گله، سرپرست امور عشایری استان اصفهان، به فریدونشهر آمد و ضمن بازدید از روند فعالیت اداره امور عشایری فریدونشهر در فرمانداری این شهرستان حاضر شد.

وی از جلسه مشترک بین ادارات کل امور عشایری استان اصفهان و استان خوزستان برای هماهنگی خدمت رسانی به عشایر در قشلاقِ خوزستان و ییلاقِ اصفهان خبر داد. اسفندیاری با ابراز رضایت از این جلسه، مهمترین مصوبه آن را تدارک معلمان عشایری دانست تا با کوچ عشایر به ییلاق، آن‌ها را همراهی کرده و تا پایان سال تحصیلی کلاس‌های عشایر برقرار باشد. سرپرست امور عشایری استان اصفهان از تجربه موفق این طرح برای عشایر قشقایی در شهرستان سمیرم سخن گفت.

۲۰۱۵۰۳۳۰_۱۱۰۶۴۱

وی ضمن تأکید بر لزوم هماهنگی برای خدمت رسانی به عشایر بختیاری بین دو استان خوزستان و اصفهان، تأمین روحانی برای عشایر، احداث جاده و پوشش آنتن‌های تلویزیون و تلفن همراه در نقاط عشایری را از دستورالعمل‌های اداره کل امور عشایری استان اصفهان دانست.

اسفندیاری در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد دام عشایر برای آسیب نزدن به منابع طبیعی کنترل شده است گفت نه تنها دام مازاد در بین عشایر وجود ندارد بلکه طبق آمارهایی که ما داریم متأسفانه جمعیت دام عشایر هر سال رو به کاهش است و آن چه منابع طبیعی و حتی خود عشایر را متضرر کرده است وجود گله دارانی است که عمدتاً از شهرهای اطراف اصفهان گله‌های خود را با تعدادی بسیار بیشتر از پروانه‌ی چرای خود به این شهرستان و نقاط قابل چرا می‌برند.

گفتنی است در کشور 17 ایل عشایری زندگی می‌کنند که منطقه فریدونشهر ییلاقِ ایل بختیاری است.

به گفته رئیس اداره امور عشایری فریدونشهر، جمعیت عشایری شهرستان فریدونشهر 16،878 نفر است.

  1. آشنا گفت:

    مشکل ما همیشه همین بوده که منتظر نشستیم تا مسئولین استان بیان و واسه ما کاری بکنن و مسئولین شهر ما هیچ وقت تلاشی واسه مشکلات شهرمون نکردن وتا زمانی که اینطور باشه هیچ پیشرفتی نخواهیم کرد

Go to TOP