چاپ خبــر
مدیر جهاد کشاورزی فریدونشهر پاسخ می‌دهد؛

آیا تخریب خانه‌های کارگری نهایی می‌شود؟

اصلانی با بیان این که تغییر کاربری شامل کشت نکردن در هر نقطه از زمین کشاورزی به هر دلیلی مثل ایجاد راهرو، کوچه، پارکینگ، ایوان، خانه‌های کارگری و …است گفت هیچ باغدار و کشاورزی حق تغییر کاربری اراضی باغی و کشاورزی را ندارد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، علیرضا اصلانی، رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدونشهر، در گفتگو با خبرنگار پونه زار گفت جهاد کشاورزی موظف است از حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی مراقبت کند و هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی باید با مجوز اداره جهادکشاورزی باشد.

اصلانی تأکید کرد اراضی کشاورزی و باغی به عنوان پایگاه‌های تولید محصولات غذایی هستند و نباید موجبات از بین رفتن این اراضی فراهم گردد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونشهر رشد باغ‌های کوچک را غیراقتصادی خواند و با بیان این که این گونه باغداری از جنبه تولید و درآمدزایی به جنبه تفریحی تبدیل شده است، این دید را ناشی از مد شدن باغداری تفریحی در شهرستان دانست.

وی گسترش یاغداری تفریحی را خطری برای کشاورزی و عرصه تولید کشور دانست که موجب از بین رفتن کشاورزی و باغ‌ها و به تبع آن تولیدات کشاورزی می‌گردد.

اصلانی ادامه داد با روی آوردن باغداران تفریحی به اراضی باغی، قیمت این اراضی به طور بی رویه‌ای افزایش پیدا کرده است و موجب کاهش قدرت خرید کشاورزان و باغداران واقعی و کسانی شده است که می‌خواهند به قصد تولید و امرار معیشتشان به کشاورزی و باغداری بپردازند.

این کارشناس کشاورزی به عنوان مثال گفت کسی که در 500 متر زمین باغی، 40 متر خانه کارگری درست کرده است مسلّم است که هدف اقتصادی و تولیدی نداشته و این قبیل فعالیت‌های کشاورزی خرد بدون توجیه اقتصادی است.

وی در رابطه با برخورد با خانه‌های کارگری غیر مجاز ضمن بیان این که تغییر کاربری شامل کشت نکردن در هر نقطه از زمین کشاورزی به هر دلیلی مثل ایجاد راهرو، کوچه، پارکینگ، ایوان، اتاق و …است و با بیان این که هیچ باغدار و کشاورزی حق تغییر کاربری اراضی باغی و کشاورزی را ندارد گفت در مرحله اول با اطلاع رسانی سعی در پیشگیری از این موضوع خواهیم کرد و پس از آن با شناسایی خانه‌های کارگری غیر مجاز توسط گشت‌های جهاد کشاورزی، در صورت عدم همکاری باغبان و کشاورز، ایشان را به مراجع قضایی ذیصلاح ارجاع خواهیم داد که حکم دادگاه تا تخریب خانه‌های کارگری پیش خواهد رفت.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونشهر با بیان این که مجوز تغییر کاربری به اراضی کشاورزی و باغی در کمترین سطح ممکن صورت می‌پذیرد گفت دادن مجوز تغییر کاربری شرایطی دارد که داشتن سند مشاعی زمین و داشتن مساحت حداقل 2000مترمربع از شرایط آن است. وی ادامه داد حداکثر مساحت مجاز برای تغییر کاربری 24 تا 30 مترمربع با توجه به مساحت زمین برای هر قطعه زمین است.

اصلانی در پایان از کشاورزان و باغداران خواست ضمن شرکت در کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای اداره جهاد کشاورزی فریدونشهر و فراگیری اصول تأیید شده کشاورزی، اراضی خود را به سمت کشاورزی و باغداری اصولی پیش ببرند.

  1. همه مشکلات شهرستان فریدونشهر بحمدالله حل شده است فقط مونده این مشکل بسیار بزرگ جناب آقای اصلانی بابا فکری به حال اشتغال کنید و هزاران مشکل عدیده دیگر ….

  2. جناب اصلانی فکری هم درمورد تغیر کاربری توسط شهرداری دراطراف شهر بکنید

  3. نگویید خانه کارگری بفرمایید شیره کش‌ *!

  4. صبح صادق گفت:

    جناب آقای جدیدی مدیر محترم سایت پروزین پونه زار درسته که رسالت شما اطلاع رسانی به مخاطبان می باشد اما لازم نیست هر نظری را که خوانندگان شما می نویسند به نمایش بگذارید مثلا در همین خبر وقتی آقای نام و نام خانوادگی اول که اینقدر متوجه نیستند که آقای مهندس اصلانی مسئول جهاد کشاورزی مباشند نه مسول اشتغال چه لزومی به نمایش گذاشتن این نظر می باشد و در نظر دوم وقتی خواننده شما با بی احترامی تمام به باغداران و کشاورزان عزیز لفظ شیره کش خانه را به این اطاقها می دهد صلاح نیست نظر وی را فقط با حذف کلمه خانه به نمایش بگذارید . با کمی دقت در اطلاع رسانی نگذارید محبوبیت پونه زار از بین برود .

  5. از نام و نام خانوادگی میخوام بپرسم تو چنتا از این باغها رفته و من باغهایی سراغ دارم که حتی سیگار هم نمیکشن و حتی باغی سراغ دارم که اطاق کارگری نداره ولی هر ماه برای قرض الحسنه اونجا جمع میشن و حتی باغی سراغ دارم که اصلا ولش کن من خودم مجوز اطاق کارگری و فنس و استخر را گرفته ام و هیچ مشکلی در کار نبوده و حتی در حال گرفتن پروانه ساخت شهرداری هم هستم و از کشاورزان و باغداران می خوام دنبال کار را بگیرند و یه پیشنهاد به جهاد کشاورزی نامه نگاریشون زیر امضاء مهندس اصلانی آدرس جهاد کشاورزی اصفهان تو اتوماسیونشون آدرس فریدونشهر را اصلاح کنند با تشکر از همه مسئولینی که برای این شهرستان زحمت می کشند

  6. آگاه به امور گفت:

    صبح صادق عزیز بیتردید اگر خوشبینانه فکر کنیم قریب به چهل درصد این خانه ها شیره کش * است. باید واقعیت را پذیرفت.
    ضمنا جهاد کشاورزی چرا مانع از احداث نشده که حال قصد تخریب و هزینه های اضافی را دارد

  7. جناب آقای که خود را صبح صادق معرفی میکنید و کاسه داغتر از آش شده اید نه من بلکه هر فردی هم که مثل شما مخا لف آزادی بیان است می داند که مهندس اصلانی ر ئیس جهاد است او می تواند در زمینه اشتغال که ان هم در زمینه کشاورزی که پتانسیل آن نیز در شهرستان زیاد است مثمر ثمر باشد وگویا شما متوجه نیستی که مسئولان باید در حیطه شغلی خود برای اشتغال همت کنند….

  8. مهدی گفت:

    با سلام خدمت آقای اصلانی
    همان طور که یادمان می آید در مزارع اطراف خانه های ییلاقی وجود داشت که محل زندگی کشاورزان در تابستان بود
    کشاورزان و دامداران نیاز به داشتن چنین خانه هایی دارند تا مجبور نباشند هر روز وسایل و دامهای خود را با طی مسافت طولانی به شهر بیاورند آن هم با وجود این ترافیک.
    اگر با حمایت و راهنمایی کشاورزان خانه های ییلاقی به همان صورت متمرکز بازسازی شوند هم موجب توسعه کشاورزی خواهدشد و هم از ساخت اطاقهای پراکنده در مزارع جلوگیری میشود

  9. مجيد گفت:

    با سلام جناب اصلاني عزيز
    لطفا خود را بجاي كساني قرار دهيد كه يك زمين 1500 متري دارد اگر صاحب اين زمين نتواند يك اتاق ولو 12 متري داشته باشد تا بتواند با ارامش در كنار باغش باشد .از داشتن اون زمين چه سودي حاصلش ميشه.نهايتا بي خيال زمين ميشه و بجاي داشتن و پرورش حداقل 100 اصله نهال به بالا عين من خيابانهاي شهر را متر ميكند/پس بياييد منطقي باشيم

  10. با سلام /جناب اصلاني خراب كردن هنر نيست اگر صاحب زميني چنين تصميمي گرفته بايستي احترام گذاشت مطمعن هستم اگر خود شما هم چنين زميني داشتيد براي ارامش خانوادت و نگهداري بيل و كلنگ چنين اتاقي مي ساختيد چون نداريد پس اصلا درك درستي هم از اين موضوع نخواهيد داشت .

  11. طالب گفت:

    سلام
    به مهاجرت معکوس
    ازدواج جوانان بی خانه
    فرسوده بو دن بافت قدیم
    باشید

Go to TOP