چاپ خبــر
آخرین اخبار از تروریست های داعش در عراق؛

ابوبکر البغدادی معاونانش را اعدام کرد

یک منبع امنیتی در استان دیاله عراق اعلام کرد چهار تن از سرکرده های داعش به دستور مستقیم ابوبکر البغدادی رئیس این گروه تکفیری اعدام شدند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از شبکه خبر، یک منبع امنیتی در استان دیاله  عراق اعلام کرد چهار تن از سرکرده های داعش  به دستور مستقیم ابوبکر  البغدادی رئیس این گروه  تکفیری اعدام شدند .

منبع امنیتی گفت  عناصر داعش  پنجشنبه شب چهار تن از  سرکرده های این گروه  و از اهالی استان دیاله را  به دستور مستقیم  ابوبکر البغدادی در منطقه الشرقاط  اعدام کردند .

منبع امنیتی عراق افزود این افراد از جمله یکی از افسران امنیتی رژیم سابق عراق  به اتهام  فرار از میدان جنگ با ارتش عراق در مناطق شمال مقدادیه در 40 کیلومتری شمال شرق  بعقوبه  اعدام شدند.

منبع امنیتی عراق تاکید کرد  حکم اعدام چهار تن از سرکرده های داعش پنجشنبه شب در میدانی در منطقه الشرقاط در استان صلاح الدین  و در میان مردم  اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز ،  منبع  امنیتی عراق تاکید کرد چهار تن از سرکرده های  دو ماه پیش در منطقه مرزی حمرین بین  دو استان دیاله و صلاح الدین و پس از فرار از در درگیری های شمال مقدادیه  دستگیر شدند .
پس از درگیری های شدید  داعش با  نیروهای امنیتی و گروههای داوطلب مردمی در استان دیاله ،  دهها تن از سرکردها و اعضای این گروه  به استان صلاح الدین فرار کردند.

بایدن: داعش سبب یکپارچگی عراق شد

به گزارش خبرگزاری رویترز ، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت تهاجم داعش به شمال عراق در تابستان گذشته،‌ مردم عراق را آبدیده کرد تا در برابر دشمنی مشترک بجنگند و این گروه تروریستی را متوقف کنند.

در آستانه نشست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کاخ سفید بایدن در سخنانی گفت عراق در برابر گروه تندروی سنی داعش که بخش هایی از این کشور و سوریه را تسخیر کرد، ابتکار عمل را در دست گرفت.

وی افزود در همان زمان جهان شاهد بود که ارتش عراق به هم ریخت، اموال دولتی غارت شد و داعش در بخش های اشغالی، جنایت ها کرد.

بایدن گفت هنوز هم طرح های شوم برای تجزیه عراق پابرجاست در حالی که داعش متوقف و از بسیاری مناطق، رانده شده است.

بایدن افزود: جالب تر از همه این است که عراق به سبب حضور داعش موفق شد دولت خود را بسازد؛ داعش که تلاش می کرد دولت خلیفه ای راه اندازی کند، در واقع یکپارچگی و وحدت عراق را سبب شد.

بایدن در سخنانی در دانشگاه دفاع ملی آمریکا گفت رهبران عراق، اعم از سنی، شیعه و کرد، دولتی متحد ساختند و با فراهم کردن بودجه، هزاران جنگجوی سنی را برای مقابله با داعش بسیج کردند.

وی افزود نیروهای دولتی عراق، با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف، از جمله فقط یک هزار و 300 حمله هوایی توسط نیروهای آمریکایی،پیشرفت های شگرفی در میدان نبرد داشتند.

بایدن خاطر نشان کرد داعش، بخش هایی همچون سد موصل، کوه سنجر و شهر تکریت را که در زمانی در اختیار داشت، از دست داد؛ در تداوم پیروزی و تسخیر تکریت، نیروهای امنیتی عراق روز چهارشنبه حمله جدیدی ضد نیروهای داعش در استان سنی نشین الانبار آغاز کردند؛ آنان در ژوئن گذشته تکریت را بازپس گرفتند.

بایدن همچنین گفت: هنوز نبرد باقی است؛ من در اینجا قصد ندارم تصویری خوشرنگ بسازم ولی داستان شکست ناپذیری داعش ، پایان یافته است.

بایدن به عنوان معاون رییس جمهوری نقشی محوری در کمک به سیاستگذاری دولت اوباما در مورد عراق داشت،ولی یک سخنگوی جان بوینر رئیس مجلس نمایندگان امریکا صلاحیت بایدن را برای ارزیابی اوضاع عراق به باد تمسخرگرفته است
مایکل استیل در بیانیه ای مکتوب گفت : بایدن زمانی که یک سناتور بود از تجزیه قومی جمهوری عراق حمایت کرده بود.
وی به عنوان معاون رییس جمهوری، رهبری تلاش برای خروج زودهنگام و نامعقول نیروهای امریکا از عراق را به عهده داشت و سابقه قضاوت های ضعیف وی بایدن را به یک گزینه مضحک برای رهبری تلاش های دولت در عراق تبدیل کرده است.

هلاکت چهار تروریست انتحاری در فلوجه

منابع امنیتی عراق روز پنجشنبه از هلاکت چهار تروریست انتحاری در درگیری با نیروهای عراقی در فلوجه خبر دادند.

یک منبع امنیتی عراقی که نامش ذکر نشده است با تایید این خبر گفت چهار عامل انتحاری امروز در درگیری با نیروهای عراقی در شهرستان الکرمه واقع در شرق فلوجه  به هلاکت رسیدند و چهار دستگاه خودرو  حامل سلاح سنگین و یک انبار سوخت این تروریست ها نیز  به دست نیروهای عراقی منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی«واس»از بغداد ،این منبع امنیتی خاطر نشان کرد یگانی از نیروهای عراقی امروز در عملیاتی پیشدستانه  به تروریست های گروه داعش در منطقه البوجاسم نزدیک الکرمه حمله کردند و چهار عامل انتحاری که کمربند انفجاری بر تن داشتند به هلاکت رساندند .

حمله داعش به منطقه الدجیل در جنوب تکریت

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین  عراق اعلام کرد: عناصر داعش پنجشنبه شب از سه محور به منطقه  الدجیل در جنوب تکریت  یورش بردند .

منبع امنیتی گفت تروریست های  داعش  دیشب از سه  منطقه الکسارات ، المقالع  و منطقه سید غریب به  منطقه الدجیل در 120 کیلومتری جنوب شهر  تکریت  حمله اما  نیروهای امنیتی و گروههای مقاومت مردمی  حمله آنان را دفع  کردند .

منبع امنیتی افزود: پس از حمله داعش  به شهر الدجیل درگیری شدیدی با انواع سلاح های سنگین و نیمه سنگین بین  تروریست های  مسلح با  نیروهای امنیتی و عشایر سنی منطقه روی داد .

منبع امنیتی تاکید کرد داعش  در تلاش است  از راههای مختلف به شهر الدجیل نفوذ کند .
به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز  از تکریت ، منبع  امنیتی افزود براثر دو حمله انتحاری در شمال تکریت  دست کم  چهار نیروی امنیتی  کشته و هفت  مامور دیگر زخمی شدند .
نیروهای  محلی  وابسته به عشایر  سنی هم  چهار تن از  عناصر داعش را در اطراف روستای  ربیضه در شمال شرق شهر تکریت کشتند.

بازداشت 75 خارجی در مالزی به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش

وزیر کشور مالزی اعلام کرد 75 مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش که از این کشور برای جابجایی استفاده می کردند، بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، احمد زاهد حمیدی – وزیر کشور مالزی روز پنجشنبه در پارلمان این کشور- گفت که این 75 نفر تا ماه آوریل (11 فروردین ) در مالزی بازداشت شده اند.

مالزی طی چند ماه گذشته در پی افزایش دستگیری اتباع دیگر کشورها که از طریق این کشور قصد پیوستن به داعش را داشتند شدیدا هشدار داده بود.

مالزی را مرکز جابجایی و یا آموزش نظامی قرار ندهند، چون پوتراجایا این وضعیت را تحمل نخواهد کرد.
زاهد حمیدی متعهد شده بود که با مروجان تروریسم در مالزی سازش نشود و نظارت پست های بازرسی مهاجرین به منظور جلوگیری از جابجایی تروریست های خارجی از خاک این کشور تقویت شود.

حال وزیر کشور مالزی بار دیگر- گفت که 75 فرد بازداشتی قصد داشتند از مسیر مالزی به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق بپیوندند.

به نوشته روز جمعه سان دیلی، وی گفت که این افراد همچنین در پی جذب افراطیون و نیروی بیشتری از شهروندان مالزی برای پیوستن به گروه های تروریستی بودند.

زاهد حمیدی گفت که شش نفر از متهمین  تحت قانون پیشگیری از جنایت محکوم شده، 25 نفر آزاد شده اند و 13 خارجی نیز از کشور اخراج شده اند.

وی اعلام کرد که پرونده هفت نفر از 75 فرد بازداشتی تحت بررسی است، در حالی که پرونده 24 نفر فرآیندهای قانون جرایم امنیت ملی را می گذارند.

پلیس مالزی آذر ماه سال گذشته 12 اندونزیایی شامل سه مرد- چهار زن و پنج کودک را هنگام عزیمت به سوریه برای پیوستن به گروه تکفیری داعش در فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر جاکارتا به ترکیه بازداشت کرد.
پلیس مبارزه با تروریسم مالزی 11 بهمن ماه نیز یک عضو ارشد گروه تروریستی داعش را در یک هتل در بوکیت بینتنک کوالالامپور بازداشت کرد.
مالزی پیش از این اعلام کرده بود بیش از 300 تبعه چین از مالزی به عنوان منطقه جابجایی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه استفاده کرده اند.

پارلمان مالزی روز سه شنبه قانون پیشگیری از تروریسم که مخالفان دولت مالزی روی خوشی در پارلمان به آن نشان ندادند را تصویب کرد.

گزارش سنای فرانسه از همکاری 1500 فرانسوی با عناصر

یک سناتور فرانسوی روز پنجشنبه اعلام کرد نزدیک به هزار و پانصد شهروند فرانسوی برای پیوستن به گروه های تروریستی به عراق و سوریه سفر کرده‌اند.

سناتور ژان پیر سوور در گزارشی چهارصد و چهل صفحه ای که یک کمیسیون تحقیق سنا در خصوص روش های مبارزه با شبکه های تروریستی در فرانسه و اروپا آن را منتشر  کرد گفت نزدیک به هزار و پانصد فرانسوی برای پیوستن به گروه های تروریستی به عراق و سوریه سفر کرده‌اند.

به گزارش اسپوتینک، بر اساس آمارهای موجود  در مجموع  هزار و چهارصد و سی و دو فرانسوی به مناطق محل درگیری در عراق و سوریه رفته‌اند. تاکنون دویست و شصت و یک فرانسوی سوریه و عراق را ترک کرده‌اند.

Go to TOP