چاپ خبــر
استاندار اصفهان:

اعضای شورا ردای سیاست را از تن خارج و قبای خدمت به تن کنند/ در صورت ورود به مسائل سیاسی و انتخاباتی مدیریت استان به وظایف قانونی خود عمل می کند

زرگرپور به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: اعضای شورا نباید وارد مسائل سیاسی و انتخاباتی شوند چرا که شورا جای سیاست نیست و اگر اعضا به این امر ورود نمایند مدیریت استان نیز مجبور است به وظایف قانونی خود عمل نماید.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در اجلاس مشترک شورای اسلامی استان اصفهان و رؤسای شورای اسلامی شهرستان های استان که با حضور رئیس شورای عالی استان ها برگزار شد، گفت: خوشبختانه در استان اصفهان یک همدلی و همکاری خوبی بین شوراها و دستگاه های اجرایی وجود دارد و امیدواریم با پیگیری هایی که انجام شده است این تعامل افزایش یابد.

وی با بیان اینکه جایگاه شوراها در قانون اساسی به خوبی مشخص شده است، افزود: شوراها از نظر قانونی و نظری یکی از رفیع ترین جایگاه ها را داراست.

زرگرپور اظهار کرد: دو نظام دولتی و نظام شورایی و مردمی درکشور به صورت مکمل به فعالیت می پردازند و هیچگونه تعارضی با هم نخواهند داشت.

زرگرپور با انتقاد از کاهش مسئولیت های شوراها اظهار کرد: در ابتدای آغاز فعالیت های شورا، ۲۶ وظیفه برای آن ها احصا گردیده بود که متاسفانه هنوز این وظایف به صورت کامل اجرا نشده است و عده ای درصدد کاهش این وظایف هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مشارکت مردم در امور کشور و اداره ی کشور توسط مردم از شعارهای جمهوری اسلامی ایران بوده است، تصریح کرد: شوراها برخواسته از مردم و برگزیدگانی هستند که توسط مردم انتخاب شده اند و بهره مندی از آن ها در اداره ی امور می تواند نشان از تحقق شعارهای انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: شوراهای اسلامی با اطلاع کامل از مطالبات مردم و بهره گیری از خرد جمعی به فعالیت می پردازند و یکی از بهترین سیستم هایی هستند که می تواند وجود داشته باشند.

رسول زرگرپور خاطرنشان کرد: به عنوان دولت هیچ چاره ای نخواهیم داشت که وظایفی را که طبق قانون برای شوراها در نظر گرفته شده است را به آن ها واگذار کنیم.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه جایگاه شوراها باید توسط خود اعضا حفظ و ارتقا یابد، اظهار کرد: شوراها باید نشان دهند قابلیت های بالایی در اداره ی امور دارند که باید با تدبیر و برنامه ریزی به وظایف قانونی خود عمل نمایند.

وی به لزوم ایجاد همدلی و همکاری در شوراها تاکید کرد و افزود: اعضای شورا باید ردای سیاست را از تن خارج و قبای خدمت را به تن نمایند.

رسول زرگرپور اولین رسالت شوراها را رساندن شورا به جایگاه رفیع آن عنوان و اظهار کرد: اعضای شورا باید از هر گونه عملی که باعث جلوگیری از این ارتقا می شود جلوگیری نمایند.

زرگرپور تاکید نمود: همه باید به این باور برسند که شورا به عنوان سیستم اجرایی و مدیریتی مکمل سیستم حاکمیتی کشور است و باید بیشترین اختیارات و مسئولیت ها را در صورت فراهم شدن شرایط به آن ها واگذار نمود.

مدیر ارشد استان در ادامه به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای شورا نباید وارد مسائل سیاسی و انتخاباتی شوند چرا که شورا جای سیاست نیست و اگر اعضا به این امر ورود نمایند مدیریت استان نیز مجبور است به وظایف قانونی خود عمل نماید.

وی در ادامه به بیان ویژگی های استان پرداخت و افزود:‌ اصفهان یکی از تراز اول ترین استان های کشور و در عین حال پرمشکل ترین استان ها است.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان در زمینه های صنعت، کشاورزی، علمی و گردشگری دارای جایگاه بالایی در کشور است، افزود: اصفهان بهشت گردشگری ایران است و در دولت تدبیر و امید نیز که ارتباط عزتمند با کشورهای دنیا در دستور کار قرار گرفته ست، میزان ورود گردشگران به استان ۳ برابر شده است.

رسول زرگرپور به مجموعه ی مشکلات و معضلات استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از مشکلات استان، معضلاتی ملی است و باید نگاه ملی به آن ها داشته باشیم.

وی خشکی رودخانه ی تمدن ساز زاینده رود و آلودگی هوا را از مشکلات اساسی استان برشمرد و گفت: احیای حوضه ی آبریز زاینده رود مطالبه ی ملی است و در سفر رئیس جمهور به استان نیز این مشکل مورد توجه قرار گرفت و از اولویت های دولت در این بخش به شمار می آید.

رئیس شورای عالی استان ها نیز در این نشست ضمن تقدیر ازخدمات استاندار اصفهان، گفت: دکتر رسول زرگرپور یکی از مدیران اجرایی با سابقه ی درخشان در سطح ملی و با روحیه ی خدمت، فداکاری و ایثار هستند که بیش از ۳۰ سال است همواره بدون جانبداری از گرایش های سیاسی به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می کنند و منشا برکات بسیاری برای کشور بوده اند و ایشان از چهره های ملی و ارزشمند هستند.

غلامرضا بصیری پور در ادامه خواستار افزایش اختیارات شوراها شد و افزود: باید روحیه ی خودباوری برای نظام شورایی و شورا باوری برای مدیران در جامعه ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه تعامل با دولت باید روزبه روز افزایش یابد، اظهار داشت‌: استفاده از فن آوری های نوین و تجهیز شوراها باید در دستور کار قرار گیرد.

بصیری پور در ادامه افزود: نگاه مردم و دولت به شورا باید ارتقا یابد و باید نگاهی کاملا ارزشی و خدمت رسانی به شوراها وجود داشته باشد.

رئیس شورای عالی استان ها در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری، افزود: شوراها نباید به سیاست ورود پیدا کنند چراکه ورود آن ها به مسائل سیاسی خیانت به مردم است و اعضای شورا باید در چارچوبی حرکت کنند که به جایگاه شوراها ضربه ای وارد نشود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست ضمن تشکر از استاندار اصفهان گفت: ایشان همیشه حامی و مشوق حرکت شوراها در کشور بوده اند و رهنمودها و حمایت های ایشان در مسیر حرکت شوراها همواره راه گشای مسائل شوراها در سطح استان بوده است.

کیانی در ادامه به جایگاه شوراها در قوانین کشور اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه از اولین قانون شوراهای محلی تا به امروز در اصلاحیه های صورت گرفته در قانون شوراها از وظایف آن ها کاسته شده و به طور مشخص از روح حاکم بر جایگاه شورا در قانون اساسی فاصله گرفته شده است.

عبداله کیانی با بیان اینکه تقلیل شوراها به ویژه شوراهای فرادست به نهادهای تشریفاتی مخالف مردم سالاری دینی است، اظهار داشت: واگذاری امور به مردم شرط اساسی توسعه و رفاه است.

وی در ادامه اظهار داشت: وظیفه ی دولت ریل گذاری و ایجاد بستر حقوقی و قانونی مناسب و انجام نظارت است و باید با توانمند سازی نهادهای مردمی و توسعه ی مشارکت های اجتماعی جامعه را رشد دهند و انجام امور رابه مردم واگذار کنند.

کیانی به پرهیز از سیاسی کاری و قوم گرایی در شوراها تاکید کرد و اظهار داشت: ورود شوراها به بازیهای سیاسی، مسائل قومی و قبیله ی سم مهلک و آفت خطرناک کار شورایی است.

وی خواستار توجه به کار تیمی، همدلی و همزبانی بیشتر در شوراهای اسلامی شد و افزود: توجه به رویه های قانونی، تشکیل کارگروه ها، کمیسیون های شورا، انجام نظارتهای قانونی بر شهرداری ها و دهیاریها، بررسی علمی مسائل و مصوبات باید در شورا تقویت گردد.

  1. به خاطر قضیه المان دلمون از دست این شخص خونه خواهشا قسمت میدم دیگه عکس این * رو نزار .

  2. گیگا: خسته نباشی پونه زار!!! جان من حذف کن دیگه و از این به بعد به جاش عکسی از ساختمون استانداری یا نه عکسی از گل و بوته یا نه عکس حیوانات بزار

  3. مجهول گفت:

    جناب استاندار کار خودتو درست انجام بده نمیخواد بقیه رو بسازی…
    از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به مردم…این فلاکت و دربه دری ای که مسئولین نامسئول اصفهانی برا مردم شهرستان ها درست کردن رو بهش رسیدگی کن…
    آب رو از گلوی مردم بیرون کشیدین که زاینده رودتون احیا بشه…
    بودجه های شهرستانی رو به بهانه های مختلف صرف بهشت کردن * اصفهان می کنید…
    بابا یه ذره انصافم بد نیست…
    شمااصفهانیا چرا اینقدر ظالمین…

Go to TOP