چاپ خبــر
شهبازی:

تنها از ۱۵درصد گیاهان دارویی استان اصفهان بهره برداری می شود

کارشناس اداره بهره‌برداری منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: از ۳۰۰ نوع گیاه دارویی استان تنها از ۴۵ گیاه بهره برداری می‌شود که این میزان ۱۵ درصد از تمام گیاهان دارویی استان را شامل می شود.

به گزارش سایت تحلیل خبری پونه زار به نقل از مهر، رضا شهبازی عصر امروز در آئین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و ماهی‌های تزیینی با بیان اینکه در طبیعت استان اصفهان بالغ بر ۲ هزار انواع گونه‌های گیاهی وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۳۰۰ نوع گیاه دارویی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ نوع از ۳۰۰ نوع گیاه دارویی در استان اصفهان بهره‌برداری شده است، افزود: این میزان ۱۵ درصد از تمام گیاهان دارویی استان را شامل می‌شود.

کارشناس اداره بهره‌برداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان بهره‌برداری ادامه داد: از گیاهان دارویی بسته به تقاضای بهره‌برداران است و بر این اساس دلیل عدم بهره‌برداری از دیگر انواع گیاهان دارویی استان عدم تقاضا بوده است.

وی کتیرا، شیرین بیان، بابونه، کنگر، باریجه و آنغور را مهم‌ترین گیاهان دارویی موجود در مراتع طبیعی استان اصفهان دانست و ابراز داشت: تیران و کرون و سمیرم مرکز رشد کتیراست، آنغوره در انارک می‌روید و باریجه نیز در ارتفاعات دو هزار و ۵۰۰ متر به بالای کاشان رشد می‌کند.

شهبازی با بیان اینکه کتیرا تنها گیاه دارویی صادراتی استان اصفهان است، افزود: البته باید یادآور شوم که صادرات این گیاه در سال ۹۳ متوقف شده و در این در حالی است که در سال ۹۲ صادرات خوبی را داشته است.

وی با اشاره به تولید دو هزار و ۸۸۴ تن انواع گیاهان دارویی در سال ۹۳ بیان داشت: درآمد حاصل از گیاهان دارویی استان در سال گذشته بالغ بر ۱۶۳ میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است چهارمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و ماهی‌های تزیینی اصفهان از ۲۴ تا ۲۸ فروردین ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از ساعت ۱۵ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

Go to TOP