چاپ خبــر
گفتگو با رئیس اداره هواشناسی فریدونشهر؛

هجوم گرد و غبار به آسمان فریدونشهر

ظهر امروز مردم فریدونشهر شاهد غبارآلود بودن آسمان شهرشان بودند. گمانه‌ها به سمت ابرهای بارش‌زا بود ولی نقشه‌های هواشناسی، سامانه‌ای را نشان نمی‌دادند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، ظهر امروز مردم فریدونشهر شاهد غبارآلود بودن آسمان شهرشان بودند. گمانه‌ها به سمت ابرهای بارش‌زا بود ولی نقشه‌های هواشناسی، سامانه‌ای را نشان نمی‌دادند.

رفته رفته بر شدت غبار افزوده شد تا این که تماس ما با رئیس اداره هواشناسی فریدونشهر برقرار شد و وضعیت آب و هوا را از وی جویا شدیم.

محمدرضا رفیعی به خبرنگار ما گفت وضعیت پیش آمده، گرد و غبار وارد شده از کشورهای همسایه غربی است که با سرعت بسیار زیادی علی رغم این که صبح وارد کشور شده بود، توانست تا ظهر خودش را به فریدونشهر رسانده و آسمان فریدونشهر را تیره کند.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار پونه زار که چگونه این گرد و غبار به این سرعت به فریدونشهر رسید گفت نقشه‌های هواشناسی و ماهواره‌ای صبح ورود این موج گرد و غبار را از مرزهای غربی به کشور نشان دادند ولی چون گرد و غبار در لایه‌های بالایی جو بود و در آن لایه‌ها سرعت باد بسیار زیاد است توانست به سرعت به شهرستان ما برسد و بر فریدونشهر سایه بیافکند.

رفیعی گفت این وضعیت خیلی پایدار نبوده چرا که پیش بینی می‌شود طی دو روز آینده یک سامانه بارشی وارد کشور شده و مناطق غربی را در بر بگیرد. با آمدن این سامانه بارشی گرد و غبار به زمین خواهد نشست.

  1. l گفت:

    یه بارش مختصری هم اتفاق افتاد . یعنی میفرمایید گرد و غبار باران زا هستند؟ اگر گرد و غبار بود نم باران چه بود و اگر ابر بود گزارش هواشناسی چیه؟

  2. دوست گفت:

    مانفهمیدیم ایشون خبرنگاره یا رئیس هواشناسیه!!

  3. ایشان خبرشناس هوا نگار هستند جانم

Go to TOP