چاپ خبــر
امینی خبر داد:

استحصال ۵ میلیون متر مکعب آب در استان اصفهان در ۷۵ طرح آبخیزداری

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان گفت: با آبگیری ۷۵ پروژه‌ آبخیزداری استان در فروردین ماه امسال بیش از ۵ میلیون متر مکعب آب در مراتع استان استحصال شده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبریی پونه زار به نقل از مهر، ابوطالب امینی با اشاره به آبگیری ۷۵ بند خاکی بزرگ و کوچک، سنگی و پخش سیلاب در استان اصفهان به دنبال بارندگی‌های فروردین امسال اظهار داشت: با آبگیری این پروژه‌ها پنج میلیون متر مکعب آب در سطح استان اصفهان استحصال شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین آب بندها و پخش سیلاب‌های استان در شهرستان‌‌های چادگان، خور و بیابانک، فریدن، فریدونشهر، دهاقان، گلپایگان و خوانسار، سیبک شهرستان فریدونشهر و گلپایگان آبگیری شده است، ابراز داشت: با این میزان آب استحصال شده علاوه بر تامین آب کشاورزی این شهرستان‌ها سفره های زیرزمینی تغذیه و فرسایش رسوب کنترل می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان با تاکید بر اینکه از سال ۷۲ تاکنون بیش از ۲ هزار طرح مکانیکی و بیولوژیکی آبخیزداری در استان اصفهان اجرا شده است، ادامه داد: ۱۷۰ بند متوسط و کوچک خاکی و ۱۳۷ پخش سیلاب در استان اصفهان سالانه ظرفیت گنجایش ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد.

وی اعتبار تخصیص یافته به طرح‌های آبخیزداری استان اصفهان در سال ۹۳ را ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ابراز داشت: تاکنون ۵۲ درصد از اعتبارات ملی و ۶۴ درصد از میزان اعتبارات استانی سال ۹۴ تامین شده است.

امینی با اشاره به اجرای ۵۰ طرح آبخیزداری جدید در سال ۹۳ بیان داشت: بزرگ‌ترین این پروژه‌ها پخش سیلاب نصر آباد جرقویه بوده که به بهره‌برداری رسیده است.

Go to TOP