چاپ خبــر
نماینده ولی فقیه در فریدونشهر:

اگر کسی نسبت ام القرای جهان اسلام را به عربستان سعودی بدهد خیانت کرده است

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که کسی که دست به کشتار مردم بی گناه می‌زند نمی‌تواند ام القرای جهان اسلام نامید گفت انقلاب اسلامی ایران تا وقتی که در مسیر کنونی حرکت می‌کند ام القرای جهان اسلام است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، در گفتگو با خبرنگار پونه زار به این سؤال که آیا عربستان امّ القرای جهان اسلام است؟ پاسخ داد.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که «ام» به معنای مادر و اصل و «قراء» به معنی جمع قریه و مجتمع است گفت « ام القرای » جهان اسلام یعنی جایی که اصل و اساس جمعیت اسلامی باشد. وی در این رابطه گفت: باید ببینیم چه چیز اساس است و دستورات اسلام کجا پیاده می‌شود.

امام جمعه فریدونشهر اظهار داشت اگر عربستان را ام القرای جهان اسلام می‌خواندند مربوط می‌شد به زمانی که پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) در آن جا زندگی می‌کردند و دستورات دین در آن جا پیاده می‌شد. از آن به بعد تا زمانی که وهابیت در آن جا حاکم نشده بود و اماکن مقدسی مثل بارگاه ائمه بقیع(ع) و بعضی از بقاع دیگر مثل شهدای احد و خانه‌های همسران پیامبر اسلام(ص) در آن جا بود می‌شود گفت که تا حدودی به دستورات دین در آن جا توجه می‌شد.

حجت الاسلام غفاری ادامه داد:‌ ولی از زمانی که وهابیت در عربستان حاکم شد و آثار اسلامی را از بین برد و ظلم و ستمی که عربستان سعودی نسبت به همه به خصوص در این 70 سال اخیر مرتکب شد به ویژه در رابطه با فلسطین و غزه و حتی در رابطه با جنوب لبنان و با دست داشتن در جنایات داعش در سراسر کشورهای اسلامی مثل سوریه و عراق و وارد جنگ مستقیم شدن با یمن دیگر اگر کسی نسبت ام القرای جهان اسلام را به عربستان سعودی بدهد خیانت کرده است.

وی در مورد این موضوع که الان کجا را می‌توان ام القرای جهان اسلام نامید گفت انقلاب اسلامی ایران با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» آمد و اتکای امام راحل و مردم فقط بر خدا بود و هم اکنون هم شعارش همین است. حجت الاسلام غفاری ادامه داد در هر جای دنیا صدای مظلومی چه مسلمان و چه غیر مسلمان بلند باشد دولت جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی ملت به ندای مظلوم در سرتاسر دنیا تا حد امکان پاسخ مثبت می‌دهد. نمونه‌اش حمایت از مردم مظلوم فلسطین، عراق، یمن، لیبی، مصر، بوسنی هرزگوین و… است.

امام جمعه فریدونشهر گفت اگر بخواهیم لقب ام القرای جهان اسلام را به کشوری بدهیم بدون تعصب می‌گوییم که هیچ جایی را مثل ایران پیدا نمی‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر با بیان این که ما قبل از انقلاب ادعا نمی‌کردیم ایران ام القرای جهان اسلام است چرا که حکومتش حکومت طاغوت بود گفت تا زمانی که انقلاب در مسیر اسلام حرکت کند ام القرای جهان اسلام، ایران است ولی اگر روزی خدای نکرده ایران هم از این مسیر جدا شود دیگر نمی‌توان آن را ام القراء نامید.

امام جمعه فریدونشهر گفت کسی که یک نفر را به ظلم بکشد گویا همه‌ی مردم جهان را کشته است و او کافر است، حال با وجود کشتاری که عربستان در یمن به راه انداخته چگونه می‌تواند ام القرایی جهان اسلام را داشته باشد؟

حجت الاسلام غفاری تأکید کرد عربستان به هیچ وجه لیاقت ام القرایی جهان اسلام را ندارد و حکومتش به جای خادم الحرمین بودن، خائن الحرمین است. وی اضافه کرد فراموش نخواهیم کرد که سوخت هواپیماهای بمب افکن اسرائیلی در حمله به غزه را عربستان تأمین می‌کرد و فراموش نخواهیم کرد که عربستان راه ارسال کمک‌های انسان دوستانه‌ی کشورهای دیگر به غزه را بست.

 

Go to TOP