چاپ خبــر
مقدماتي جام جهاني برزيل 2014

بررسی کامل مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در همه قاره‌ها + جدول بر‌ترین‌ها

تيم هايي كه تا كنون به جام جهاني صعود كرده اند : برزيل(ميزبان)،اسپانيا،ايران،ايتاليا،بلژيك،آلمان،هلند،كره جنوبي،ژاپن،كلمبيا،آرژانتين،كاستا ريكا،آمريكا،روسيه،استراليا،انگليس،بوسني،هندوراس و سوييس.

به گزارش پونه زار به نقل از فوتبال انلاین،  در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا چند مسابقه دیگر در گروه‌های مختلف پیگیری شد و تیم‌های اسپانیا،بوسني،روسيه و انگلیس به جام جهانی صعود کردند و تیم‌های فرانسه، اوکراین، کرواسی و سوئد به پلی‌آف رسیدند. ضمن اینکه دانمارک با 16 امتیاز به دلیل کسب کمترین امتیاز در بین تیم‌های دوم گروه‌های 9 گانه از رسیدن به پلی‌آف بازماند.

اروپا

بررسي گروه ها:

گروه A:

در پایان مسابقات بلژیک که از قبل صعود خود به جام جهانی را مسجل کرده بود با 26 امتیاز در صدر گروه ایستاد و کرواسی نیز به پلی‌آف رسید.

صربستان 5 مقدونیه 1

بلژیک 1 ولز 1

اسکاتلند 2 کرواسی 0

گروه B:

بلغارستان 0 جمهوري چک 1

دانمارک 6 مالت 0

ايتاليا 2  ارمنستان 2

در اين گروه ايتاليا از پيش صعود خور را به جام جهاني به عنوان تيم نخست مسجل کرده بود و به جز مالت بقيه تيم‌ها شانس رسيدن به پلي‌آف را داشتند که سرانجام دانمارک توانست به عنوان تيم دوم خود را معرفي کند اما در بين تيم هاي دوم در جايگاه آخر قرار گرفت و به پلي آف نرسيد .

 

گروه C:

جزایر فارو 0 اتریش 3

ایرلند 3 قزاقستان 1

سوئد 3 آلمان 5

در پایان مسابقات این گروه نیز تیم ملی فوتبال آلمان که هفته گذشته صعودش به جام جهانی مسجل شده بود با 28 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و سوئد نیز با 20 امتیاز به پلی‌آف صعود کرد.

گروه D:
مجارستان 2 آندورا 0

روماني 2 استوني 0

ترکيه 0 هلند 2

در اين گروه هلند که از پيش صعود خود به جام جهاني را مسجل کرده بود 28 امتيازي شد و در صدر جدول قرار گرفت، روماني نيز با 19 امتياز دوم شد و به پلي‌آف رسيد.

گروه E:
قبرس 0 آلباني 0

نروژ 1 ايسلند 1

سوئيس 1 اسلوني 0

در اين گروه و پس از پايان ديدارها، سوئيس که از پيش صعود خود به جام جهاني را مسجل کرده بود با 24 امتياز در صدر قرار گرفت و ايسلند با 17 امتياز به پلي‌آف رسيد.

گروه F:

آذربایجان 1 روسیه 1

پرتغال 3 لوکزامبورگ 0

در این گروه و پس از پایان دیدارهای امشب، روسیه موفق شد با کسب 22 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه به طور مستقیم به جام جهانی صعود کند و پرتغال نیز با 21 امتیاز به پلی‌آف راه یافت.

گروه G:

یونان 2 لیختن‌اشتاین 0

لیتوانی  0 بوسنی هرزگوین 1

لتونی – اسلواکی  ساعت 21:40

در این گروه و پس از پایان دیدارهای امشب، بوسنی و هرزگوین موفق شد با کسب 25 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه به طور مستقیم به جام جهانی صعود کند و یونان نیز با 25 امتیاز و تفاضل گل کمتر به پلی‌آف راه یافت.

گروه H:

انگلیس 2 لهستان 0

مونته‌نگرو 2 مولداوی 5

سن‌مارینو 0 اوکراین 8

در پایان رقابت‌های تنگاتنگ این گروه تیم ملی فوتبال انگلیس با 22 امتیاز به جام جهانی صعود کرد و اوکراین با 21 امتیاز به پلی‌آف رسید.

گروه I:

فرانسه 3 فنلاند 0

اسپانیا 2 گرجستان 0

در این گروه نیز اسپانیا با 20 امتیاز به جام جهانی صعود کرد و فرانسه با 17 امتیاز به پلی‌آف رسید.

 

گلزنان برتر رقابت هاي مقدماتي جام جهاني در اروپا:

بد اخلاق ترين بازيكنان رقابت هاي مقدماتي جام جهاني در اروپا:

بهترين پاسورهاي رقابت هاي مقدماتي جام جهاني در اروپا:

مقدماتي جام جهاني كونكاكاف:

رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در منطقه کونکاکاف امروز با انجام سه دیدار برگزار شد و در اولین بازی جامائیکا مقابل میهمان خود هندوراس به تساوی دو بر دو رسید. کاستلی در دقیقه دوم گل زودهنگامی را برای تیم میهمان به ثمر رساند و کارلوس یک دقیقه بعد با زدن یک گل به خودی بازی را به تساوی کشاند. فیگوئروا در دقیقه 33 بار دیگر هندوراس را پیش انداخت اما آستین در دقیقه 59 بار دیگر بازی را به تساوی کشاند. هندوراس با این تساوی به رقابت‌های جام‌جهانی صعود کرد.

در سایر دیدارها آمریکا با نتیجه سه بر دو در دقایق پایانی مسابقه پاناما را شکست داد. تورس (18) و تجادا (83) برای پاناما و اوروزکو (64)، زوسی (90) و جوهانسون (90) برای آمریکا گلزنی کردند. تیم کلینزمان در حالی به پیروزی رسید که پیش از این جواز حضور در برزیل را دریافت کرده بود.

در آخرین بازی هم کاستاریکا در خانه با نتیجه دو بر یک مکزیک را مغلوب کرد. روئیز (25) و سابوریو (64) برای کاستاریکا و پرالتا (29) برای مکزیک گلزنی کردند.

بنابراين رقابت ها هم به پايان راه خود رسيد.آمريكا،هندوراس و كاستاريكا مستقيم به جام جهاني راه يافتند و مكزيك راهي پلي آف شد.

گلزنان برتر رقابت هاي مقدماتي جام جهاني كونكاكاف:

بد اخلاق ترين بازيكنان رقابت هاي مقدماتي جام جهاني كونكاكاف:

بهترين پاسورهاي رقابت هاي مقدماتي جام جهاني كونكاكاف:

 

مقدماتي جام جهاني آسيا:

گروه A : تيم ملي جمهوري اسلامي ايران با 16 امتياز در صدر جدول قرار گرفت و با اقتدار به جام جهاني برزيل صعود كرد.كره جنوبي به لطف تفاضل گل بهتر در جايگاه دوم قرار گرفت و ازبكستان راهي پلي آف شد.تيم بين المللي قطر هم به هيچ كدام  از اهداف خود دست نيافت و با خوردن 5 گل در يك نيمه از ازبك ها! به دوحه بازگشت.لبنان هم در قعر جدول جاي گرفت.

گروه B : در گروه دوم رقابت ها ژاپن و استراليا به عنوان تيم اول و دوم راهي برزيل شدند.عمان و عراق هم جايگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند و حذف شدند.اردن در ضربات پنالتي ازبكستان  را حذف كرد و بايد براي صعود به جام جهاني در پلي آف منتظر يك معجزه باشد.

گلزنان برتر رقابت هاي مقدماتي جام جهاني آسيا:

مقدماتي جام جهاني آمريكاي جنوبي:

در شب پاياني اين رقابت ها اروگوئه ميزبان از پيش صعود كرده خود يعني آرژانتين را با نتيجه سه بر دو شكست داد.كلمبيا دو بر يك بر پاراگوئه غلبه كرد و شيلي با همين نتيجه اكوادور را از پيش روي برداشت.بوليوي و پرو هم به تساوي با يك گل رضايت دادند.

بنابراين نتايج آرژانتين،كلمبيا،شيلي و اكوادور برزيلي شدند و اروگوئه بايد در پلي آف به دنبال فرصت مجدد باشد.

گلزنان برتر رقابت هاي مقدماتي جام جهاني آمريكاي جنوبي:

مقدماتي جام جهاني آفريقا:

برزيل 2014 همه تيم هاي راه يافته به رقابت ها را از همه قاره شناخته است و تنها حلقه باقي مانده آفريقا است.رقابت هاي مقدماتي جام جهاني در آفريقا هم به مرحله پاياني خود رسيده و دور برگشت بازي هاي پلي آف مانده است.بازي هاي سرنوشت سازي كه دو ماه ديگر برگزار خواهند شد تا همه مسافران برزيل شناخته شوند. در پايان هم تيم هاي راه يافته به پلي آف و در واقع مسافران جا مانده از پرواز اول مشخص خواهند شد.

 

تيم هايي كه تا كنون به جام جهاني صعود كرده اند : برزيل(ميزبان)،اسپانيا،ايران،ايتاليا،بلژيك،آلمان،هلند،كره جنوبي،ژاپن،كلمبيا،آرژانتين،كاستا ريكا،آمريكا،روسيه،استراليا،انگليس،بوسني،هندوراس و سوييس.

Go to TOP