چاپ خبــر
کارشناس مسائل سیاسی-نظامی:

نقشه آل سعود کودک کش چیست؟

آل سعود کودک کش با هدف اجرای طرح خاورمیانه جدید و کشتار شیعیان به یمن حمله کرد. افزایش محبوبیت انصارالله و درخواست کمک عربستان از ایران از دلایل شکست عربستان سعودی در این تجاوز است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، در پی حملات ددمنشانه رژیم کودک کش آل سعود به یمن و آغاز دوباره این جنگ با نامی دیگر بعد از آتش بس مصاحبه‌ای تفصیلی را با سرهنگ دوم پاسدار حسنعلی نرگسیان، فرمانده سپاه ناحیه فریدونشهر، ترتیب دادیم.

-پونه زار: چرا عربستان سعودی اقدام به تجاوز به یمن کرد؟

– می‌دانید که آل سعود دشمنی دیرینه‌ای با شیعه دارد و دوستی دیرینه‌ای با اسرائیل؛ به گونه‌ای که یکی از شهرهای مرزی خود را برای تردد آزادانه جنگنده‌های اسرائیلی باز گذاشته است. حمله عربستان در راستای طرح «خاورمیانه بزرگ» امریکا بود که با دلارهای خود و جنگنده‌های اسرائیل تجاوز به یمن را کلید زد تا هم دست به کشتار شیعیان بزند و هم طرح خاورمیانه بزرگ را اجرا کند که در این طرح می‌بایست یمن به دو قسمت تقسیم شود.

در طرح خاورمیانه جدید می‌بایست نظریه گالیوریسم به اجرا در آید. یعنی مانند «گالیور در سرزمین کوتوله‌ها» تمام قدرت‌های خاورمیانه از بین رفته و تجزیه شوند و تنها یک گالیور باقی بماند و آن هم اسرائیل.

– پونه زار: آیا عرستان در این جنگ موفق بوده است؟

– عربستان سعودی در مرحله اول با نام عملیات «صاعقه قاطع» کار خود را آغاز کرد و در عرض 27 روز 2415 حمله هوایی به یمن صورت داد که موجب کشته شدن تنها سه هزار کودک شد. در این مدت دو هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های غذایی و دارویی را برگرداند و مانع از رساندن این کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن شد.

عربستان به سه دلیل در این جنگ موفق نبود. اول این که آتش بس کرد و دوباره عملیات دیگری با نام «احیای امید» به راه انداخت‌، دوم این که قبل از حملات، انصار الله یمن دارای پنج درصد پشتیبانی مردمی بود در حالی که در نظرسنجی‌های صورت گرفته هم اکنون مقبولیت مردمی الحوثی‌ها به بالای 50 درصد رسیده و دلیل سوم هم درخواست کمک عربستان از ایران است.

– پونه زار: چرا انصار الله تاکنون با موشک یا ادوات نظامی دیگر پاسخ کشتار عربستان کودک کش را نداده است؟

– انصارالله از نظر نظامی سیدحسن نصرالله را به عنوان فرمانده خود قبول دارد و به تدبیر وی تاکنون حمله‌ای به عربستان صورت نداده است چرا که در صورت اقدام موشکی علیه عربستان، اولا آل سعود موقعیت موشک‌ها و ادوات نظامی انصار الله را کشف خواهد کرد و در ثانی مسجد الحرام و مرقد مطهر رسول الله(ص) را بمباران کرده و این هتک حرمت را به گردن انصار الله یمن خواهد انداخت.

– پونه زار: اصلا چرا باید آمریکا، آل سعود کودک کش را تشویق به حمله به یمن کند؟ یا حتی در مورد داعش چرا آمریکا و اسرائیل اقدام به تشکیل و تجهیز آن کردند؟

– طبق تئوری نظریه پردازان آمریکایی سال 1995 تا 2005 میلادی «جنگ تمدن‌ها» بود؛ مثل جنگ افغانستان و یا جنگ بالکان. این نظریه می‌گوید از سال 2005 میلادی به بعد جنگ می‌بایست درون تمدنی باشد. یعنی این که مسلمانان به عنوان مهمترین دشمن استکبار و شیطان بزرگ، آمریکا، باید با پول و پشتیبانی خودشان در جغرافیای خودشان با یکدیگر درگیر شوند. این نظریه در سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان، یمن و ایران به اجرا درآمد. طبق این نظریه انتقال استراتژی از جنگ پرهزینه مستقیم به جنگ غیر مستقیم و بدون هزینه صورت می‌گیرد.

 

  1. یه سوال ز آقای نرگسیان
    چند وقت فریدونشهرید و چرا شما که حافظ ارزشهای امام و شهدا هستید پرچمهای جلو مجسمه یا تندیس شهید دستوری را بر نمیدارید و پشت سر شهید قرار دهید آیا شهدا پشت پرچم هستند یا جلو پرچم حرفم فقط با شما نیست با فرماندار و فرهنگ و ارشاد و بنیاد شهید اطلاعات و مخصوصا حوزه علمیه و امام جمعه قبلی و حتی خودم

  2. دلسوز گفت:

    همه مشکلات شهر حل شده که بیان پرچم جابجا کنن؟؟؟؟

  3. شهردار فرضی گفت:

    همون پرچم رو که ابتدار قرار بود روی تتشویلی بزارن و خیلیم هزینه کردن و بعدش جاش عوض شد و اوردن روبرو سازمان آب
    برای هفت پشتمون بسه میفهمی برادر بسه.

  4. من دیگه حرفی برای گفتن ندارم
    چرا انصار الله تاکنون با موشک یا ادوات نظامی دیگر پاسخ کشتار عربستان کودک کش را نداده است؟

    – انصارالله از نظر نظامی سیدحسن نصرالله را به عنوان فرمانده خود قبول دارد و به تدبیر وی تاکنون حمله‌ای به عربستان صورت نداده است چرا که در صورت اقدام موشکی علیه عربستان، اولا آل سعود موقعیت موشک‌ها و ادوات نظامی انصار الله را کشف خواهد کرد و در ثانی مسجد الحرام و مرقد مطهر رسول الله(ص) را بمباران کرده و این هتک حرمت را به گردن انصار الله یمن خواهد انداخت

    • اتت گفت:

      ظاهرا انصارالله هنوز ادوات نظامی خود را پراکنده نکرده و در یک جا مستقره و در صورت آتش از آن نقطه کل ادواتش لو می ره

Go to TOP