چاپ خبــر

انصارالله پاسخ تجاوزات آل سعود را داد/ حملات موشکي و خمپاره‌اي به مناطقي از خاک عربستان

در حالي که حملات موشکي جنگنده هاي عربستاني به نقاط مختلف يمن ادامه دارد، نيروهاي ارتش، جنبش انصارالله و نيروهاي مردمي حملات خود را به مرز مشترک يمن با عربستان آغاز کردند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، تسنیم گزارش داد پايگاه خبري انحاء عربستان گزارش داده است که بر اساس اخبار واصله 12 گلوله خمپاره به نقاط مختلف شهر نجران در جنوب عربستان سعودي اصابت کرده است. بر اساس تصاوير و اطلاعات منتشر شده يک گلوله خمپاره به يکي از پمپ بنزين‌هاي اين شهر اصابت کرده و باعث آتش گرفتن آن شده است، همچنين يک گلوله خمپاره نيز به دفتر روزنامه الوطن اصابت کرده است.
به گزارش شبکه لبناني المنار که خبرگزاري مهر منتشر کرد، پايگاه نظامي «عين الحاره» عربستان سعودي واقع در مرزهاي مشترک با يمن، لحظاتي پيش هدف بيش از ۸۰ موشک قرار گرفت. از سوي ديگر، بر اساس گزارش رسانه هاي يمني قبايل «بکيل المير» همچنان بر چندين پايگاه نظامي آل سعود در مرزهاي يمن تسلط دارند. اين پايگاه ها چندي پيش تحت کنترل قبايل يمني درآمده بود.
همچنين نسيم به نقل از المنار خبر داد، ۱۲ نظامي سعودي ديگر در درگيري با افراد مسلح وابسته به قبايل در منطقه مرزي يمن کشته شدند. بر اساس اين گزارش، در اين حمله همچنين دو دستگاه بولدوزر منهدم و مقادير زيادي اسلحه و مهمات به غنيمت گرفته شده است.
پيش از اين در خبري که ايسنا منتشر کرد، رئيس شوراي سياسي جنبش انصارالله با اشاره به اينکه گذشت 40 روز از جنگ عليه يمن مشروعيت ديني، انساني و اخلاقي دفاع مردم يمن از خود را نشان مي‌دهد، گفت: لحظه تاريخي ايجاد حيثيت مردم عزيز يمن و سيلي محکم به صورت آل سعود فرا رسيده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مصر الاخباريه، عبدالفتاح سيسي، رييس جمهور مصر، از «سلمان بن عبدالعزيز،» پادشاه عربستان خواست حملات هوايي به يمن را متوقف سازد.
نسيم به نقل از «منامه پست» طي گزارشي ادعا کرد که برخي اطلاعات منتشرشده طي دو روز گذشته حاکي است که هفتصد نظامي مصري و هزار و پانصد نظامي اردني به کشتي هاي جنگي آمريکايي در منطقه منتقل شده اند تا به عدن در جنوب يمن منتقل شوند. منبعي نظامي در نيروهاي محمد بن سلمان (جانشين وليعهد و وزير دفاع سعودي) نيز اذعان کرد «در دام بزرگ نيروهاي حوثي در يمن افتاديم. آنها اعلام کردند که از نيروهاي منصور هادي هستند و از اين رو درباره حمله [روز دوشنبه] با آنها هماهنگ شد.»

منبع: خراسان نیوز

Go to TOP