چاپ خبــر
ورودی فریدونشهر؛

کوچ پیاده عشایر در بارندگی دیروز/گزارش تصویری

کوچ عشایر بختیاری به فریدونشهر با توجه به خشکسالی قشلاق آغاز شده است. تصاویر ایلی را نشان می‌دهد که پیاده در زیر باران دیروز به گردنه بلونی رسیده‌اند.

IMG_0737 IMG_0738 IMG_0739 IMG_0740 IMG_0741 IMG_0742 IMG_0743 IMG_0744 IMG_0746

  1. رضا گفت:

    ای مسئول ،ای رئیس ،وقتی نمیتونی جلو ورود زود هنگام عشایر را بگیری
    پس لطف کن و نگو اول خرداد اجازه ورود دارن. میفهمی نگو

    • تول گفت:

      آی کیو خوبه گفته به خاطر خشکسالی زودتر راه افتادن و گفته هماهنگ شد.تازه 25/2/ باید میآمدن یه هفته زودتر آمدن… هههه

      • رضا گفت:

        لازمه عرض کنم جنابعالی در فضای مجازی موظفی عفت کلام داشته باشی .
        در ضمن جنابعالی که دفاع میکنی اصلا فک کردی از چی دفاع میکنی؟؟
        از تخریب محیط زیست؟از انقراض گونه های نادر گیاهی؟
        دوست عزیز ورود زود هنگام دام حالا به هر دلیلی جز ضرر هیچ سودی برا شهر نداره.چقدر خوبه همیشه قبل نظر دادن چن دقیقه فک کنیم.

  2. با حضور برخی از عشایر غیور شاهد به فنا رفتن تمامی طبیعت زیبای شهرستان هستیم
    جالبه که بعضی از مناطق را کلا میبندند و هیچ کسی را راه نمیدهند مانند تنگ عرب بالای سرداب

  3. ناشناس گفت:

    دوستداران طبیعت یه لاله واژگون از اصفهانی بگیرن بعد عشایر جبران کنه

  4. مجید گفت:

    انگار اخرش مجبور میشیم خودمان جلو احشام ویران کننده را بگیریم تذکر میدم از ورود احشام قبل از روییدن کامل گیاهان جلوگیری کنند مسئولین اگر نه هم طبیعت از بین میره وما هم دچار ریز گردها میشیم وهم احشام ویران کننده در نهایت به خشکسالی وبی اب علفی میرسند وان موقع عشایر هم تلف میشوند قدر طبیعت را قبل از نابودی بدانیم هشدار را جدی بگیریم .

  5. احمد گفت:

    خشکسالی بوده اونجاباید بیان اینجا رو هم تخریب کنن؟؟
    پس تا الان چیکار میکردن؟؟ده روز هم صبر میکردن خب.
    بهار امسال به علت ورود توده هوای سرد،عقبه و این باعث تاخیر در رویش گیاهی منطقه شده و ورود زود هنگام دام فقط و فقط باعث افزایش سرعت تخریب و ازبین رفتن پوشش گیاهی میشه

  6. همه مااینجورمواقع خوب ازقانون وحفظ طبیعت صحبت می کنیم.خداوکیلی خودتون جای عشایربودیدچکارمیکردید؟

  7. رحیمی گفت:

    متاسفم برای مسعولان منابع طبیعی امسال تخریب منابع طبیعی به اوج خود رسیده
    واقعا امسال کلا اداره منابع طبیعی هیچ کاری نمیکنه متاسفم
    باتشکر از مدیر سایت

  8. حسین ع گفت:

    با سلام حالا منابع طبیعی بکنار خود مردم دارن مراتع خودشونا به عشایر میدن کی باید جلو اینها را بگیره

  9. دلسوز طبیعت گفت:

    بارندگی های اخیر در صورتی که دام به مناطق راه پیدا کرده باشه باعث افزایش سرعت تخریب محیط میشه.
    بحث عشایر که همه مسئولین در جریانند و دیگه کاریش نمیشه کرد. آقای چشمه گلاز این عشایر همونایی هستن که وقتی میرن در یک مرتع کل اونجا رو مال خودشون میدونن و حتی اجازه ورود افراد رو به اونجا نمیدن. سگاشون رو هم که حتما شما از نوع تربیت کردنشون اطلاع داری.
    بحث بعدی ورود گردشگران هس که از سایر جاها وارد میشن. اینا تعداد بسیار زیادشون هدفشون از سفر به اینجا موسیر و تره و قارچ و اینجور چیزهاس.
    به دلیل وسعت مکانها فک نکنم امکان گشت و بازرسی از همه جا وجود داشته باشه. بنظر من باید جرایمی برای چیدن گیاهان تعیین بشه و هنگام ورودشون تراکتهایی از این موارد بهشون داده بشه و موقع بازگشت هم مورد بازرسی قرار بگیرن. شاید بگین خب چه فایده داره وقتی که کنده شد اونا از طرف بگیریم؟
    فایدش اینه که طرف یاد میگیره که سری بعد که اومد چیزی تخریب نکنه چون ازش میگیرن. البته باید مسئولین اسیب شناسی کنن ولی تنها را اینه و یا اینکه بشینیم و دست رو دست بزاریم و شاهد تخریب و از بین رفتن محیط زیستمون باشیم.

    • باسلام وتشکر از کلیه دلسوزان طبیعت واز انتقادات سازندهعزیزان لکن توجه عزیزان را به اصل 50 پنجاهم قانون اساسی جلب مینمایم که حفاظت ازمحیط زیست که نسل امروز ونسلهای بعد باید در ان حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشد وظیفه عمومی تلقی می گردد که متاسفانه دقیقا برعکس گردیده وتخریب جنبه عمومی پیدا کرده یکی به عنوان اشتغال زایی دیگری به عنوان احیا و…….

  10. در جواب دوست عزیزمون که گفتن خودتون جای عشایر بودید چیکار میکردید
    {بعضی از}عشایری که میان اینجا پررو شدن و حد و حدود خودشون رو گم کردن مثلا میرن بدون اجازه توی مزارع روستاهایی مثل سیبک – نهضت آباد – سرداب – میدانک – قلعه سرخ گوسفنداشونو میریزن توی مزارع وقتی هم کسی میره باهاشون صحبت کنه یا سگهاشون رو دنبالشون میندازن و یا با تفنگ به استقبالشون میان
    توجه نکردید دادگستری فریدونشهر همیشه خلوته تا زمانی که عشایر تشریف بیارن توی دادگاه جای سوزن انداختن نیست

  11. جعفر قلی گفت:

    لازمه خدمت همه عرض کنم اولا دام شهرستان فریدونشهر کم هست و این دامها در چرا با ظرافت به چرا می می پردازند ولی نژاد دامهای عشایر به گونه ای است که بوته ها را ریشه کن کرده و تمام بوته را می خورند در حالی که دامهای محلی به نوعی گیاهان را حرس می کنند و تنها سرساخه ها را می چرند و این را هم باید در نظر داشت عشایر با وارد کردن دامهای مازاد بر پروانه ضربه سنگینی بر عرصه منابع طبیعی وارد می کنند و یکی از گلوگاههای ورود عشایر پل دورک هست که منابع طبیعی و نیروی انتطامی مستقر می شود . با احترام به پیشگاه همه ماموران منابع طبیعی این وسط برادران عشایر * دام اضافه را معمولا وارد می کنند …………..

  12. با سلام
    نمیدونم چرا دوستان احساس مالکیت انحصاری نسبت به شهرستان دارن …اینجا ییلاق بختیاری هست والان هم فصل کوچ …تخریب منابع توسط تمامی ساکنان این شهرستان به شکلهای مختلف صورت میگیره بهتره اول از خودمون شروع کنیم بعدبه عشایر گیر بدیم ..و فراموش نکنیم بخش مهمی از اقتصاد کشور به دامها و فراورده های دام عشایر بستگی داره و اونها نمیتونن گوسفنداشون رو از بین ببرن

Go to TOP