چاپ خبــر
استاد حوزه علمیه فریدونشهر؛

اعدام شیخ نمر موجی از اعتراضات در بین علما، اندیشمندان و مراکز علمی اسلام به راه خواهد انداخت

حجت الاسلام جمشیدی اعدام شیخ نمر را باعث به وجود آمدن موج اعتراض در بین علما، تنش در عربستان و تزلزل جایگاه آل سعود دانست.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام قاسم جمشیدی، استاد حوزه علمیه فریدونشهر، در گفتگو با خبرنگار پونه زار گفت در صورت اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر، با توجه به جایگاه ایشان علاوه بر به وجود آمدن تش‌هایی در عربستان، موجی از اعتراضات در بین علمای اسلام، اندیشمندان اسلام و مراکز علمیه را به راه خواهد انداخت.

مدرس حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) گفت آل سعود و وهابیت ادامه دهنده راه سقیفه هستند. چرا که آن‌ها خود را پیرو ابن تیمیه می‌دانند و ابن تیمیه کسی بود که در مقابل اولیای خدا ایستاد و توسل به اولیای خدا را به چالش کشید و این در حالی است که قرآن کریم به صراحت بیان می‌کند که وقتی می‌گوییم به سمت خدا و رسول خدا بیایید آن‌ها که در قلب‌هایشان مرض است از تو ای رسول رویگردانی می‌کنند و می‌گویند فقط خدا.

وی با بیان این که راه سقیفه در ظاهر دم از توحید زدن و در عین حال کنار گذاشتن ولی خدا و حجت خدا است گفت در همان زمان حضرت زهرا(س) عاقبت این حرکت را پیش بینی کردند و فرمودند در آینده شمشیری برنده بر گردن اسلام خواهد نهاد.

حجت الاسلام جمشیدی اظهار کرد اهل بیت فرستادگان خداوند و راه رسیدن به توحید هستند و در همه مراتب حرف خدا را باید از اولیای خدا بگیریم و تفکر سعودی، مقابله با توحید و در خلأ نگه داشتن مردم است.

این استاد حوزه علمیه بابیان این که آل سعود بویی از اسلام و انسانیت نبرده است و با هر کس که بخواهد در راه توحید و استقامت قرار بگیرد مبارزه می کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا داعیه داران حقوق بشر با وجود مشاهده این همه ظلم و جنایت از عربستان دفاع می‌کنند گفت غرب و آل سعود می‌گویند ما از منصور هادی حمایت می‌کنیم چون رئیس جمهور قانونی یمن است و این نفاق و دروغ است چرا که بشار اسد هم رئیس جمهور مشروع و قانونی سوریه بود و این‌ها می‌خواستند او را سر به نیست کنند. حال این که چون منصور هادی مهره خودشان است از او دفاع می کنند و در عین حال هم دم از حقوق بشر و مردم سالاری می‌زنند.

حجت الاسلام جمشیدی ادامه داد آل سعود هم چون ابزاری در دست آن‌ها است و منافع ایشان را تأمین می‌کند مورد حمایت آنان است.

مدرس حوزه علمیه فریدونشهر به سخن امام(ره) اشاره کرد که فرمود اگر اسلام این باسد که در آن مبارزه با ظلم و کفر و شرک نباشد، می‌توان گفت رییس جمهور آمریکا هم اسلام شناس است و از اسلام هم خوشش می‌آید.

وی ادامه داد در سال 63 که حج تعلیق شد به همین علت بود که آل سعود می‌گفت اعلان برائت از مشرکین از امور دنیوی است و نباید در حج باشد در حالی که امام راحل(ره) برائت از مشرکین را جزئی از اسلام ناب مس‌دانست و این در قرآن کریم هم آمده است.

حجت الاسلام جمشیدی گفت حکومت‌های اسلامی مانند آل سعود خواست آمریکا و دشمنان اسلام است و آن‌ها خواهان اسلام آبکی، اسلام شل، اسلامی که با جامعه کاری نداشته باشد و زیر یوق شرک و کفر باشد هستند و این در حالی است که ما آیه «لن یجعل الله للکافرین علی المسلمین سبیلا» را در قرآن داریم.

این استاد حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با بیان این که آل سعود حقیقت خودش را آشکار کرد اظهار کرد ما از اول معتقد بودیم که اینها دست پرورده انگلیس و استکبارند ولی با ظاهرسازی که کرده بودند و با عناوینی چون خادم الحرمین مردم فریبی می‌کردند و حقیقتشان از عموم مردم پنهان بود و الان مشخص شد این رژیم کودک کش نه برای خون مسلمان ارزشی قائل است، چرا که طبق آیه قرآن کسی که یک نفر را بکشد گویا همه مردم را کشته است، و نه به رسیدگی به امور مردم پایبند است.

حجت الاسلام جمشیدی گفت رهبر معظم انقلاب فرمودند «فرهنگ اسلامی، فرهنگ مبارزه با ظالم است هر کسی که می‌خواهد باشد و دفاع از مظلوم است هر کسی که می‌خواهد باشد» و این در حالی است که شعار جاهلیت این بود که برادرت را یاری کن می‌خواهد ظالم باشد یا مظلوم.

مدرس حوزه علمیه فریدونشهر در پاسخ به این سؤال که اقدامات اخیر عربستان مثل حمله به یمن چه تبعات دیگری برای عربستان در پی خواهد داشت، اظهار کرد آل سعود کودک کش به شدت جایگاهش را در بین کسانی که داعیه اسلام و حقیقت را دارند و دلسوز اسلامند متزلزل می‌کند و از نظر سیاسی خیلی افت خواهد کرد.

وی گفت آل سعود توحید ندارند ولو این که در لباس توحید باشند چرا که توحید شرایطی دارد و آن نفی حاکمیت هر چه غیر از خدا باشد.

Go to TOP