چاپ خبــر
جانشین فرماندهی سپاه فریدونشهر:

دشمن فهمید اگر ملت پرچم ایمان و اسلام را افراشته نگه دارد در همه میدان‌ها پیروز است

مری گفت واقعه خرمشهر از دور فقط یک حادثه تاریخی است و برای ملت ایران هیجان آور و افتخار آمیز است اما از نزدیک شبیه به یک معجزه بزرگ بود.

به گزارش سایت تحلیل خبری پونه زار، سروان پاسدار حسن مری، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه فریدونشهر، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در مسجد جامع فریدونشهر به سخنرانی پرداخت.

مری گفت واقعه خرمشهر از دور فقط یک حادثه تاریخی است و برای ملت ایران هیجان آور و افتخار آمیز است اما از نزدیک شبیه به یک معجزه بزرگ بود.

وی از هدفگیری دقیق دشمن در حمله به ایران سخن گفت و اظهار کرد: دشمن با خود فکر گفت کشور ایران، نظامی نوپا است که نیروی نظامی و سامان اداری و اجتماعی برای دفاع از مرزهای خود نداشته و در جهان نیز حامی و طرفدار ندارد.

جانشین فرماندهی سپاه فریدونشهر بیان کرد: یک طرف آمریکا بود یعنی کشوری پر از بغض و کینه از انقلابی که سلطه‌اش را بر ایران از بین برده بود و یک طرف هم شوروی سابق که با وجود اختلاف با آمریکا در ده‌ها مسأله مهم، در دشمنی با انقلاب اسلامی ایران با آمریکا یک صدا شده بود و هر دو با تمام وجود به همراه قدرت‌های اروپایی، ناتو و کشورهای عربی با دادن هواپیما، بمب، تانک، سلاح شیمیایی، پول، مشاوره نظامی و حتی نیرو به عراق کمک کردند.

مری ادامه داد: در این طرف هم نظام جمهوری اسلامی ایران با امکانات کم و ضعیف و نیروی نظامی نامنسجم و ادوات کهنه و فرسوده و بدون هیچ گونه تولیداتی قرار داشت.

وی طبیعت قضیه را همان چیزی دانست که عراق پیش بینی کرده بود و آن تسخیر خوزستان پس از یک حمله و ورود به کشور و گرفتن خرمشهر ، اهواز و دزفول بود.

جانشین فرماندهی سپاه فریدونشهر گفت دشمن اندیشیده بود بعد از فتح خوزستان که آن زمان شاهرگ اقتصادی ایران بود، دولت ایران از روی ضعف پای میز مذاکره می‌نشاند.

مری عملیات بیت المقدس را نقطه عطفی در جنگ ایران-عراق دانست و گفت این عملیات با رمز یا علی بن ابیطالب و در وسعت منطقه عملیاتی قریب به 6000 کیلومتر مربع در سه مرحله به مدت 25 روز به طول انجامید و منجر به آزادسازی خرمشهر و گرفتن قریب به 19000 نفر اسیر از دشمن و کشته و زخمی شدن 16500 نفر و منهدم نمودن تانک‌ها و تیپ‌های دشمن گردید.

وی گفت بعد از آزادسازی خرمشهر رسانه‌های غربی تا دو روز خبری از آن منتشر نکردند و در شک قرار داشتند.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه فریدونشهر  اظهار کرد دشمن فهمید این ملت اگر پرچم ایمان و اسلام را افراشته نگه دارد در همه میدان‌ها پیروز خواهد شد لذا سعی کرد این پرچم را به نوعی سرنگون کند و امروز تمام تلاش آمریکا در این است که عنصر قوت و قدرت و مقاومت را از ما بگیرد یعنی می‌خواهد ایمان و اتکای به نفس و امید و اتحاد را در ما تضعیف کند.

مری با بیان این که ملتی که ایمان و اتحاد نداشته باشد و نسبت به آینده مایوس باشد پیداست که در همه عرصه‌ها شکست خواهد خورد گفت امروز شاهد این هستیم که عظمت و عزت انقلاب اسلامی روز به روز در حال افزایش است.

 

 

 

  1. مرگ بر امريكاي جنايتكار. تنها افتخار ما فداكاري و از جان گذشتگي در راه عزتو اقتدار ايران هميشه سربلند است

  2. خرمشهرراخدا آزادکرد.وایمان به خدا رهبری اگاهانه ی امام خمینی(ره)واتحادویکپارچگی مردم باعث پیروزی ملت ایران گردید میلاد حضرت ابوالفضل (ع)ومیلاد باسعادت سرورشهیدان امام حسین (ع)میلادحضرت سجاد(ع)رابه همه ی ملت ایران مخصوصاپاسداران صادق وجان برکف نظام جمهوری اسلامی تبریک می گویم.
    پاینده بادایران.

Go to TOP