چاپ خبــر
دستاوردهای طب سنتی در گفت‌وگو با یک داروساز:

تغذیه در قرآن؛ زنجبیل، زیتون و انجیر

یک داروساز با اشاره به تحقیقات طب سنتی بر روی مواد غذایی که در قرآن ذکر شده گفت: تحقیقات انجام شده منجر به ساخت داروهایی از جمله ساخت انواع کرم‌ها از زیتون شده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار دبه نقل از خبرگزاری سینا، دکتر زینب کرباسی درباره تغذیه در کتاب قرآن گفت: قرآن خود را به عنوان دارو معرفی می‌کند و نازل شدن این کتاب مایه شفا برای بندگان است.

وی افزود: یک سری از مواد غذایی در قرآن ذکر شده که باعث شفا و سالم نگه داشتن بدن و در نتیجه سالم ماندن روح انسان می‌شوند برای مثال عسل با عنوان شفا ذکر شده و یا این‌که در بهشت جام‌هایی از زنجبیل به بهشتیان داده می‌شود.

زنجبیل باعث تقویت و افزایش ایمنی بدن می‌شود

این داروساز با اشاره به این‌که مواد غذایی که به بهشتیان داده می‌شود هیچ آسیبی به بدن نمی‌رساند، تصریح کرد: علم امروز به این نتیجه رسیده که زنجبیل در درمان بیماری‌های مختلف، تهوع، استفراغ، سرماخوردگی و گلو درد موثر و همچنین در افزایش ایمنی بدن تقویت کننده است.
کرباسی درباره نقش زیتون و انجیر در درمان بیماری‌های قلبی و عروقی ابراز کرد: اگر این دو محصول به نسبت یک به هفت که در قرآن نیز به آن اشاره شده مخلوط شوند برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در کهنسالی کمک کننده است، همچنین زیتون به عنوان ملین، در تقویت و بهبود پوست و مو کاربرد دارد.

قرآن اعتدال در مصرف مواد غذایی را توصیه کرده است

وی با اشاره به این‌که سیر برای کاهش چربی، قند و در داروهای دیابتی استفاده می‌شود درباره توصیه قرآن به اعتدال گفت: میوه‌های مختلفی در قرآن ذکر شده اما در قرآن به رعایت اعتدال در همه چیز تاکید شده، حتی درباره آب که به عنوان یک برکت استفاده می‌شود زیاد مصرف کردن آن نیز مضر است.

بیش از ۳۰۰ آیه قرآن مربوط به موادغذایی است

این داروساز افزود: در بیش از ۳۰۰ آیه قرآن بحث تغذیه و موادغذایی حیوانی و گیاهی مطرح شده است پس غذاهایی که در قرآن آمده رزق هستند و باید حلال و طیب باشند اگر این دو نکته رعایت شود می‌توان از آن برای درمان استفاده کرد.

تاثیر کلمات مثبت و منفی

کرباسی درباره تاثیر طیب و حلال بودن غذا از منظر اسلام بر سلامتی و روح انسان تاکید کرد: تحقیقاتی بر روی آب انجام شد که بر روی یک شیشه آب کلمات مثبت و بر روی شیشه دیگر آب کلمات منفی نوشته شد پس از مدتی متوجه شدند در شیشه با کلمات مثبت مولکول‌های آب به شکل منظم و زیبا هستند اما بر روی شیشه دیگر مولکول‌ها زشت و سیاه هستند و کلمات این‌گونه بر ذهن انسان تاثیر می‌گذارند.

طب سنتی پاسخگوی افزایش جمعیت نیست

وی با اشاره به تحقیقات طب سنتی بر روی مواد غذایی که در قرآن ذکر شده ابراز داشت: تحقیقات انجام شده منجر به ساخت داروهایی از جمله ساخت انواع کرم‌ها از زیتون شده است.

کرباسی اظهار کرد: از انار، زنجبیل، سیر و پیاز داروهایی به شکل شیمیایی ساخته شده به این دلیل که در حال حاضر به سبب افزایش جمعیت، طب سنتی پاسخگوی نیاز همگان نیست.

Go to TOP