چاپ خبــر

تونل خوانسار – بویین میاندشت با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: تونل خوانسار ـ بویین میاندشت، تسهیل کننده راه ارتباطی چندین شهرستان در منطقه و حتی کریدوری برای منطقه غرب به مرکز استان است که تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت الله غلامی افزود: این تونل برای کاهش مسیر و هزینه های حمل و نقل به عنوان یکی از پروژ های مهم اداره کل راه و شهرسازی در دست اجراست.

وی تاکید کرد: وجود گردنه طولانی و دارای شیب بسیار زیاد و فاقد مشخصات فنی منطبق به طبقه بندی و شرایط هندسی راه، لغزندگی شدید مسیر ناشی از عوامل جوی در فصل ‎ بارش و ناایمن بودن تردد در این مسیر سبب شد که این پروژه از سال 1392 مورد توجه اداره کل راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با هدف حذف گردنه و سهولت تردد در مسیر خوانسار ـ گلپایگان و حتی شهرستان های مرکزی کشور به شهرستان فریدن و اصفهان، طراحی و مطالعات اجرای عملیات تونل خوانسار ـ بویین میاندشت با طول یکهزار و 200 متر از تیر سال 92 شروع شد که برای ارتباط با را ه های متصل به آن نیاز به احداث چهار کیلومتر جاده دسترسی و 13 کیلومتر بهسازی راه های موجود است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مبلغ قرارداد فی مابین این اداره کل با پیمانکار مربوطه 270 میلیارد ریال است که تاکنون بالغ بر 120 میلیارد ریال هزینه شده و در صورت تامین اعتبار به موقع، تونل خوانسار ـ بویین و راه های ارتباطی تا پایان سال 1395 به بهره برداری می رسد.

Go to TOP