چاپ خبــر

تشییع شهدای قطیف به بزرگترین تظاهرات اعتراضی عربستان تبدیل شد+فیلم و عکس

مراسم تشییع پیکر تعدادی از شهدای انفجار تروریستی قطیف که تصاویر شیخ نمر باقر النمر در آن به وفور به چشم می‌خورد، به بزرگترین تظاهرات اعتراضی مردمی در عربستان تبدیل شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، تشییع پیکر 21 شهید مسجد امام علی «القدیح» در القطیف در شرق عربستان، به بزرگترین تظاهرات اعتراضی شیعیان این کشور با شعار «لبیک یا حسین» و «هیهات منا الذله» تبدیل شد.

 

تصاویر اختصاصی فارس از محل تشییع

 

پایگاه خبری قطیف عربستان، گزارش داد که ده‌ها هزار نفر از مردم خشمگین شرق عربستان از انفجار تروریستی اخیر که به شهادت رسیدن 22 نفر و زخمی شدن بیش از 70 نمازگزار منجر شده بود در مراسم تشییع شهدا شعارهایی در اعتراض به رژیم آل سعود سر دادند و خواستار آزادی شیخ نمر باقر النمر، روحانی سرشناسی شدند که اکنون در زندان است و به اعدام محکوم شده است.

 

 

معترضان تصاویر شیخ نمر باقر النمر روحانی محکوم به اعدام را بالای سر بردند و خواستار آزادی وی شدند و در پلاکاردهایی که با خود حمل می‌کردند اعلام کردند که از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد.

 

 

تشییع کنندگان همچنین خواستار برخورد دولت با تحریک‌کنندگان به طائفه گری در عربستان شدند؛ یکی از نکات این تجمع چند ده هزار نفری حضور پرچم‌های «یا حسین» و نبود پرچم عربستان در دست تشییع کنندگان است.

Go to TOP